Νέα στοιχεία ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από την McKinsey & Co., σύμφωνα με τα οποία ένα σημαντικό ποσοστό των Αμερικανών που έχουν στην κατοχή τους ηλεκτρικό όχημα, δεν φαίνεται να είναι και ιδιαίτερα ικανοποιημένο από την επιλογή του.
Στο Mobility Consumer Pulse της McKinsey & Co. για το 2024, που κυκλοφόρησε αυτόν τον μήνα, αναφέρεται ότι το 46% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι ήταν "πολύ" πιθανό να επιστρέψουν στην κατοχή ενός οχήματος με θερμικό κινητήρα στην επόμενη αγορά τους.
Αυτό το υψηλό ποσοστό των Αμερικανών που δηλώνει πρόθυμο για αλλαγή συστήματος κίνησης στο επόμενο αυτοκίνητό του, εξέπληξε ακόμη και την εταιρεία συμβούλων.
"Δεν το περίμενα αυτό", δήλωσε ο επικεφαλής του Κέντρου Μελλοντικής Κινητικότητας της McKinsey, Philipp Kampshoff, στην Automotive News. "Σκέφτηκα, μία φορά αγοραστής EV, για πάντα αγοραστής EV".
Παγκόσμια έρευνα
Στη δημοσκόπηση που περιελάμβανε δείγμα 37.000 καταναλωτών παγκοσμίως, η Αυστραλία ήταν η μόνη χώρα με μεγαλύτερο ποσοστό από τις ΗΠΑ, 49%, ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων που δήλωσαν έτοιμοι να επιστρέψουν σε όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Άλλες χώρες που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα ήταν η Βραζιλία, η Κίνα, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ιαπωνία και η Νορβηγία. Σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, το μέσο ποσοστό των ερωτηθέντων που θέλουν να εγκαταλείψουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα ήταν 29%.
Υποδομές και κόστος τα μεγαλύτερα προβλήματα
Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, ο βασικός λόγος που τους έκανε να θέλουν να επιστρέψουν στην ιδιοκτησία ενός οχήματος που κινείται με παραδοσιακό καύσιμο, ήταν η έλλειψη διαθέσιμων υποδομών φόρτισης (35%). Ο δεύτερος σημαντικότερος λόγος που αναφέρθηκε, ήταν ότι το συνολικό κόστος κατοχής ενός EV ήταν πολύ υψηλό (34%). Σχεδόν 1 στους 3 (συγκεκριμένα το 32%), δήλωσε ότι το στυλ οδήγησής του σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, επηρεάστηκε πολύ λόγω της κατοχής ηλεκτρικού μοντέλου.
Η McKinsey διαπίστωσε ότι η ικανοποίηση των καταναλωτών παγκοσμίως με τη διαθεσιμότητα φόρτισης έχει βελτιωθεί σε σχέση με την περσινή έρευνα, αλλά σημείωσε ότι "έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει".
Από τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων σε όλες τις χώρες, το 11% δήλωσε ότι οι υποδομές στον τόπο διαμονής τους είναι ικανοποιητικές όσον αφορά τα σημεία φόρτισης, το 40% δήλωσε ότι δεν υπήρχαν αρκετοί φορτιστές κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και των κύριων δρόμων και το 38% δήλωσε ότι δεν υπήρχαν αρκετοί φορτιστές σε κοντινή απόσταση από αυτούς.
Και πολιτικές αντιδράσεις
Τα ευρήματα της έρευνας έρχονται μετά την προσπάθεια των τελευταίων ετών της κυβέρνησης Μπάιντεν για προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις ΗΠΑ. Μάλιστα οι Δημοκρατικοί είχαν ψηφίσει νομοθεσία για τις υποδομές το 2021, που δέσμευσε δισεκατομμύρια δολάρια των φορολογουμένων για την κατασκευή μισού εκατομμυρίου σταθμών φόρτισης στις ΗΠΑ, μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Σήμερα, τρία χρόνια αργότερα, μόνο επτά ομοσπονδιακά χρηματοδοτούμενοι φορτιστές έχουν κατασκευαστεί και η αργή πρόοδος έχει προκαλέσει αντιδράσεις και από τις δύο πλευρές του πολιτικού σκηνικού.