Νέα μπαταρία LFP της Geely με απίστευτα χαρακτηριστικά

Η κινεζική εταιρεία αναφέρει πως η νέα μπαταρία short-blade μπορεί να καλύψει 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα και διατηρεί το 90% της χωρητικότητάς της ακόμη και στους -30°C.

Η Geely παρουσίασε μια νέα μπαταρία LFP για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία, όπως υποστηρίζει, θα επαρκεί για την κάλυψη 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων και θα έχει διάρκεια ζωής που θα φτάνει και τα 50 χρόνια. Επίσης, θα φορτίζει ταχύτερα, θα λειτουργεί καλύτερα σε κρύο περιβάλλον και θα είναι ιδιαίτερα ανθεκτική.

Η νέα μπαταρία, γνωστή ως short-blade, διαθέτει ένα βελτιωμένο διάφραγμα για τη βελτίωση της ενεργειακής πυκνότητας και της ασφάλειας. Χρησιμοποιεί υλικά ηλεκτροδίων ενισχυμένα με πολλαπλά στοιχεία, για να μειώσει σημαντικά τον εσωτερικό ρυθμό χημικών αντιδράσεων, κάτι που η Geely ισχυρίζεται ότι αποτελεί έναν από τους κύριους λόγους που αυτός ο νέος τύπος μπαταρίας μπορεί να προσφέρει αυξημένη διάρκεια ζωής.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί 3.500 φορές, κάτι που ισοδυναμεί με 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης, και όλα αυτά με "ελάχιστες επιπτώσεις στην αυτονομία της μπαταρίας".

Και περιβαλλοντικά οφέλη

Η παρατεταμένη διάρκεια ζωής χρήσης, όχι μόνο θα βοηθήσει την υπολειμματική αξία των μεταχειρισμένων EV, αλλά η Geely εκτιμά πως θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περισσότερους από 80.000 τόνους ετησίως. Η κυψέλη έχει χωρητικότητα 192 Wh/kg και είναι περίπου 40% μικρότερη από μια παραδοσιακή μπαταρία τύπου blade.

Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν με μπαταρίες short και long-blade με την ίδια χωρητικότητα, αποκαλύπτουν ότι η πιο λεπτή μπαταρία φορτίζει πιο γρήγορα. Ενώ η μπαταρία long-blade χρειάστηκε 26 λεπτά για να φορτίσει από το 10-80%, η νέα μπαταρία χρειάστηκε μόλις 17 λεπτά και 4 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, η διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας long-blade έπεσε στο 78,96% στους -30°C, ενώ ο νέος τύπος μπαταρίας διατήρησε το 90,54% της χωρητικότητας στις ίδιες συνθήκες.

Η Geely είναι ιδιαίτερα υπερήφανη για το πόσο ασφαλής είναι η μπαταρία. Σε περίπτωση διάτρησης της κυψέλης, ένα στρώμα φύλλου αλουμινίου θα συγχωνευτεί αυτόματα στο διάφραγμα της μπαταρίας για να δημιουργήσει ένα μονωτικό στρώμα, αποτρέποντας πιθανό βραχυκύκλωμα.

Ακραίες δοκιμές αντοχής

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών αντοχής, η μπαταρία τρυπήθηκε από οκτώ ατσάλινες βελόνες πάχους 5 χλστ. ταυτόχρονα και αφέθηκε για 1 ώρα "με μηδενικές αρνητικές επιπτώσεις". Η Geely όμως δεν σταμάτησε εκεί. Σε μία ακραία έκφραση δοκιμής, πυροβόλησε την μπαταρία με σφαίρα διαμέτρου 5,8 χλστ. χωρίς όπως ανέφερε να υπάρξει πρόβλημα θερμικής ανάφλεξης.

Και οι δοκιμές δεν σταμάτησαν εκεί. Η νέα λεπτή μπαταρία βυθίστηκε επίσης σε θαλασσινό νερό, τοποθετήθηκε σε φωτιά, αλλά και σε εξαιρετικά κρύο περιβάλλον, χτυπήθηκε από το πλάι και συμπιέστηκε από βάρος 26 τόνων. Η Geely αναφέρει ότι τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, επέτρεψαν στην μπαταρία να περάσει τις δοκιμές αυτές με άριστα.

Το μόνο που δεν μας ανέφερε η Geely, είναι πότε θα αρχίσει να τοποθετεί τις νέες αυτές μπαταρίες στα ηλεκτρικά της μοντέλα.