Η Toyota παρέα με τις Mazda και Subaru, εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επόμενη γενιά συμπαγών, καθαρών και ισχυρών θερμικών κινητήρων, οι οποίοι, όπως λένε, θα αναδειχθούν σε ισχυρά όπλα στον πόλεμο κατά των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ακόμη και στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων.
Επικεφαλής της "θερμικής " επίθεσης είναι η Toyota, η οποία έχει αποδώσει στη στρατηγική της την εύγλωττη ονομασία "Engine Reborn".
Ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, περιέγραψε την κατάσταση στις 28 Μαΐου, παρέα με τους διευθύνοντες συμβούλους της Mazda και της Subaru, δύο μικρότερους παίκτες στην παγκόσμια αγορά, στους οποίους όμως η Toyota κατέχει μειοψηφικά μερίδια.
Παρακάτω, μπορείς να διαβάσεις μια πολύ ενδιαφέρουσα ερμηνεία στο γιατί οι συγκεκριμένες ιαπωνικές εταιρείες εξακολουθούν να βλέπουν πολλές δυνατότητες σε μια νέα γενιά προηγμένων θερμικών κινητήρων.
1. Συνολικές εκπομπές ρύπων
Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έχουν μηδενικές εκπομπές κατά τη λειτουργία τους. Ωστόσο, η Toyota δήλωσε ότι η διαδικασία παραγωγής τους και οι εκπομπές που προκαλούνται αυτήν, θα πρέπει επίσης να συνυπολογίζονται στις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός EV. Κι αυτό θα έπρεπε να ισχύει καθ' όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Με βάση αυτή την προσέγγιση, η Toyota αναφέρει πως τα EV βρίσκονται στην ίδια κατηγορία με τα υβριδικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα EVs μπορεί να απαιτούν περισσότερους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα για να επαναφορτίζουν τις μεγαλύτερες μπαταρίες τους. Επίσης, η κατασκευή των EV και των μπαταριών τους μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την εκπομπή περισσότερου άνθρακα. Έτσι, τα υβριδικά οχήματα με θερμικούς κινητήρες παράγουν περισσότερες εκπομπές κατά τη λειτουργία τους, αλλά λιγότερες όσον αφορά την παραγωγή και την παροχή ενέργειας.
2. Καλύτερη απόδοση
Οι νέοι κινητήρες που αναπτύσσουν η Toyota, η Mazda και η Subaru, αναμένεται να είναι καθαρότεροι και ισχυρότεροι από τους προκατόχους τους. Αυτό θα συμβάλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, διατηρώντας παράλληλα την αίσθηση οδήγησης που απολαμβάνουν οι λάτρεις της παλιάς σχολής.
Οι κινητήρες θα είναι επίσης μικρότεροι σε μέγεθος. Αυτό θα επιτρέψει την καλύτερη χρήση τους σε συνδυασμό με τις ηλεκτροκίνητες υβριδικές τεχνολογίες, όπως οι μπαταρίες και οι ηλεκτροκινητήρες. Η σύζευξη με υβριδικά συστήματα θα ενισχύσει τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που επιτυγχάνεται από αυτούς τους κινητήρες.
Η Toyota δήλωσε ότι ο επερχόμενος 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.5 λίτρων θα έχει την ίδια ισχύ με έναν παραδοσιακό ατμοσφαιρικό 2.5 λίτρων. Ένας νέος turbo 2.0 λίτρων, θα υπερτερεί σε ισχύ από έναν 2.4 λίτρων turbo και θα έχει καλύτερη οικονομία καυσίμου από τον σημερινό δίλιτρο turbo.
3. Νέου τύπου καύσιμα
Ένα υβριδικό σύστημα, ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλη είναι η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας, θα εκπέμπει πάντοτε άνθρακα όσο είναι συνδεδεμένο με έναν κινητήρα βενζίνης. Αλλά η Toyota οραματίζεται μελλοντικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα καίνε κάθε είδους ουδέτερα καύσιμα, από συνθετικό e-fuel, βιοκαύσιμο ή, τελικά, υδρογόνο.
Αυτά τα υγρά καύσιμα, όπως η βενζίνη, έχουν πλεονεκτήματα στην ενεργειακή πυκνότητα, την αποθήκευση και τη μεταφορά. Και αν μπορέσουν να υλοποιηθούν, θα μπορούσαν να καταστήσουν την εσωτερική καύση ουσιαστικά ουδέτερη ως προς τις εκπομπές άνθρακα. Η Toyota ανακοίνωσε στις 27 Μαΐου ότι συνεργάζεται με άλλες εταιρείες με στόχο την εισαγωγή και διάδοση αυτού του τύπου καυσίμων στην Ιαπωνία γύρω στο 2030.
4. Νέες δυνατότητες στη σχεδίαση
Οι σχεδιαστές συχνά χαιρετίζουν τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης γιατί τους δίνουν νέες ευκαιρίες αναφορικά με την σχεδίαση των αυτοκινήτων. Οι σχετικά μικρότεροι ηλεκτρικοί κινητήρες, οι επίπεδες μπαταρίες τους και η εξάρτησή τους από εύκαμπτα ηλεκτρικά καλώδια αντί για άκαμπτους άξονες επιτρέπουν ευρύχωρες καμπίνες, μικρές προεξοχές και επίπεδα πατώματα.
Η Toyota, η Mazda και η Subaru, δήλωσαν ότι μπορούν να επιτύχουν παρόμοια αποτελέσματα χάρη στους μειωμένου μεγέθους κινητήρες που εξελίσσουν. Η Toyota, για παράδειγμα, σχεδιάζει να τοποθετήσει αυτούς τους κινητήρες στις κομψές, σφηνοειδείς σιλουέτες που σχεδιάζει για την επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της.
Ο επερχόμενος 1.5 λίτρων τούρμπο για παράδειγμα, είναι 20% μικρότερος σε όγκο και 15% χαμηλότερος σε ύψος από τον αντίστοιχο τούρμπο που διαθέτει αυτή τη στιγμή. Η Mazda βλέπει επίσης τους συμπαγείς περιστροφικούς κινητήρες να ταιριάζουν πιο καλά με τα υβριδικά συστήματα. Μια ιδέα γι' αυτό που έχει στο μυαλό της, μας έδειξε ήδη με το Iconic SP concept που παρουσίασε στο περσινό Japan Mobility Show.