Tavares: Γιατί είναι παγίδα οι μεγάλοι φόροι στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο επικεφαλής της Stellantis εξήγησε γιατί οι θηριώδεις δασμοί που σχεδιάζουν ΗΠΑ και Ευρώπη για τα κινεζικά ηλεκτρικά θα είναι παγίδα για τις χώρες που τους εφαρμόζουν.

Carlos Tavares

Η Stellantis αναμένει μια μεγάλη μάχη με τους Κινέζους στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, προειδοποιώντας για σημαντικές συνέπειες στις θέσεις εργασίας και την παραγωγή ως αποτέλεσμα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis Carlos Tavares.

Τα σχόλια σε συνέντευξή του στο Reuters είναι από τα πιο έντονα που έχει διατυπώσει ο CEO μέχρι στιγμής, καθώς οι εντάσεις μεταξύ Πεκίνου, Βρυξελλών και Ουάσινγκτον σχετικά με το εμπόριο ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται. Η ΕΕ αναμένεται να αποφασίσει σύντομα για το αν θα ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην επιβολή πρόσθετων δασμών στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Διαβάστε Επίσης

Οι Αμερικανοί αξιωματούχοι έχουν δηλώσει ότι σχεδιάζουν να πλήξουν τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υλικά / εξαρτήματα ηλεκτρικών με δασμούς έως και 100% από την 1η Αυγούστου.

Ο Tavares δήλωσε ότι οι δασμοί στα κινεζικά οχήματα που εισάγονται στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι "μια μεγάλη παγίδα για τις χώρες που θα ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο" και δεν θα επιτρέψουν στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποφύγουν την αναδιάρθρωση για να αντιμετωπίσουν την πρόκληση από τους κινέζους κατασκευαστές με χαμηλότερο κόστος.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει μια αρχική απόφαση σχετικά με τους ενδεχόμενους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων στις 5 Ιουνίου. Η Κίνα έχει απειλήσει με αντίτιμο δασμών.

"Όταν αγωνίζεσαι ενάντια στον ανταγωνισμό για να απορροφήσεις το 30% του πλεονεκτήματος ανταγωνιστικότητας κόστους υπέρ των Κινέζων, υπάρχουν κοινωνικές συνέπειες. Αλλά οι κυβερνήσεις, οι κυβερνήσεις της Ευρώπης, δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν αυτή την πραγματικότητα αυτή τη στιγμή", δήλωσε ο Tavares.

Ο Tavares δήλωσε ότι οι δασμοί θα τροφοδοτήσουν μόνο τον πληθωρισμό στις περιοχές όπου επιβάλλονται, επηρεάζοντας ενδεχομένως τις πωλήσεις και την παραγωγή.

Διαβάστε Επίσης

"Δεν μιλάμε για μια δαρβινική περίοδο, βρισκόμαστε σε αυτήν", δήλωσε ο Tavares στο ετήσιο συνέδριο του Reuters που εστιάζει στην αυτοκινητοβιομηχανία στο Μόναχο, προσθέτοντας ότι η μάχη των τιμών με τους ασιατικούς ανταγωνιστές θα είναι "πολύ σκληρή".

"Αυτό δεν θα είναι εύκολο για τους εμπόρους. Δεν θα είναι εύκολο για τους προμηθευτές. Δεν θα είναι εύκολο για τους OEM. Όπως γνωρίζουμε στην Ευρώπη, όλοι μιλούν για αλλαγές, αρκεί η αλλαγή να είναι για κάποιον άλλο", δήλωσε.

Η εθνικιστική κυβέρνηση της Ιταλίας πιέζει την Stellantis να δεσμευτεί για την κατασκευή 1 εκατομμυρίου οχημάτων ετησίως στη χώρα, από 750.000 πέρυσι. Ο Ταβάρες δεν απάντησε συγκεκριμένα σε ερώτηση σχετικά με τη ζήτηση της Ιταλίας, αλλά περιέγραψε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα που απειλεί τον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτων.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ήδη σε καλό δρόμο για την πώληση 1,5 εκατομμυρίου οχημάτων στην Ευρώπη, κάτι που ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 10% και παραγωγή έως και 10 εργοστασίων συναρμολόγησης, δήλωσε ο Tavares.

Διαβάστε Επίσης

"Αν αφήσουμε το μερίδιο των κινεζικών κατασκευαστών να αυξηθεί... τότε είναι προφανές ότι θα δημιουργηθεί πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, εκτός αν καταπολεμήσουμε αυτόν τον ανταγωνισμό", δήλωσε ο Tavares.

Ο Tavares δήλωσε ότι η Stellantis βρίσκεται σε "πολύ ικανοποιητικές συζητήσεις" με τα εργατικά συνδικάτα στις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της: "Τις περισσότερες φορές συμφωνούν μαζί μας όσον αφορά το ποιος είναι ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουμε και πώς πρέπει να περάσουμε αυτή την περίοδο", πρόσθεσε.

Stellantis Tavares Leapmotor Zhu Jiangming
O CEO της Stellantis Carlos Tavares με τον επικεφαλής της Leapmotor Zhu Jiangming.

Η Stellantis ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αρχίσει να πωλεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον εξ Κίνας συνεργάτη της, την Leapmotor, εκτός Κίνας κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, ξεκινώντας από την Ευρώπη τον Σεπτέμβριο.

Η κοινοπραξία Stellantis-Leapmotor, η πρώτη μεταξύ δυτικής και κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει σχεδιαστεί για την πώληση και παραγωγή ηλεκτρικών από κινέζο κατασκευαστή εκτός Κίνας, θα βοηθήσει τον γαλλοϊταλικό όμιλο να επεκτείνει τις παγκόσμιες προσφορές του σε οικονομικά οχήματα.

"Θα προσπαθήσουμε να γίνουμε οι ίδιοι Κινέζοι, πράγμα που σημαίνει ότι αντί να είμαστε καθαρά αμυντικοί απέναντι στην κινεζική επίθεση, θέλουμε να γίνουμε μέρος της κινεζικής επίθεσης", δήλωσε ο Tavares.

Πηγή: Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network