Αποστολή στη Σεβίλλη: Νέο Renault Rafale, οδηγούμε το premium υβριδικό SUV

Το Renault Rafale έχει την δύσκολη αποστολή να σφραγίσει την παρουσία της Renault στην κατηγορία των premium SUV και έχει τις δυνατότητες να την ολοκληρώσει με επιτυχία.

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στην Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στην Σεβίλλη
Renault Rafale Αποστολή στην Σεβίλλη

Το όνομα Rafale που μας παραπέμπει σε μαχητικό αεροσκάφος, ίσως τελικά να μην είναι απολύτως ακριβές για το νέο μεγάλο SUV της Renault, το οποίο δεν είναι αυτό που λες μαχητικό, ούτε και supersport όπως αναμφίβολα ήταν το Caudron Renault Rafale της δεκαετίας του 1930, το αεροσκάφος των ρεκόρ. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Ωστόσο το Renault Rafale που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Σεβίλλη στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης εντάσσεται ακριβώς μέσα στο πλαίσιο που όρισε ο ίδιος ο Louis Renault με το πάθος του τόσο για τα αεροσκάφη, όσο φυσικά και για τα αυτοκίνητα, κληροδοτώντας στην εταιρεία μια παρακαταθήκη κορυφής, σε κάθε τομέα δραστηριότητάς της.

Διαβάστε Επίσης

Μια κορυφή που ευθαρσώς και προς τιμήν του αναμφίβολα, ο Luca de Meo παραδέχτηκε πως η Renault δεν είχε πιάσει στο παρελθόν με τις προτάσεις που είχε να προσφέρει στην κατηγορία των μεγάλων SUV με premium χαρακτηριστικά. Και ο Ιταλός το παραδέχτηκε ευθαρσώς ακριβώς γιατί σκοπεύει να το αλλάξει με το Rafale. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο είναι ό,τι πιο update μπορεί να βρει κανείς σε επίπεδο design σε αυτές τις διαστάσεις και για αυτές τις απαιτήσεις. Στην Renault αυτό ονομάζεται Renaulution και μπορεί να μοιάζει δελφιναριακό, αλλά είναι ακριβές γιατί οι Γάλλοι κάνουν την επανάστασή τους, όσον αφορά τουλάχιστον το design. 

Στην προκειμένη περίπτωση, υπερθεμάτισαν στην εμφάνιση του Renault Austral και στην ίδια πλατφόρμα με αυτό (CMF-CD) "έχτισαν" το Rafale, προσδίδοντάς του ακόμη περισσότερο σπορτιφ διάθεση σε σχέση με το μικρότερο SUV που έχουμε γνωρίσει ήδη, αλλά πολύ μεγαλύτερη κομψότητα και υψηλή αισθητική, όπως αυτή εκφράζεται με το coupe πίσω μέρος και με την "διαμαντένια" γρίλια εμπρός. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Ενώ δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να κρύψει το μέγεθός του και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο, "φωνάζει" από μακριά πως έχει ένα αθλητικό κορμί, το οποίο μένει να επιβεβαιώσεις όταν το οδηγήσεις. Έχει μήκος 4.71 μ. και πλάτος 1.86 μ. με τους τροχούς των 21 ιντσών να το κρατούν ψηλά και αγέρωχο, αλλά είναι ο τρόπος που αυτό το σουλούπι ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος που δίνει όλη την ταυτότητά του και τον χαρακτήρα. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Μιλώντας για χαρακτήρα είναι μια καλή ευκαιρία να ανοίξουμε την παρένθεση του Caudron Renault Rafale, το οποίο "γνωρίσαμε" στον μικρό αεροδιάδρομο της Esquela Ilipa Magna στις όχθες του ποταμού Γουαδαλκιβίρ. Η αντίθεση που δημιουργείται όταν κοιτάζεις το αεροσκάφος που το 1934 κινήθηκε με 445 km/h καταρρίπτοντας το σχετικό ρεκόρ στα χέρια της Helene Boucher και μπροστά του βρίσκεται το μυώδες Renault Rafale είναι ενδεικτική του πόσο διαφορετικός είναι ο κόσμος που ζούμε από εκείνον που έζησαν οι πρόγονοί μας. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Στο κόκπιτ του μπλε Rafale που ονόμασε έτσι ο Louis Renault από τον άνεμο ο οποίος χαρακτηρίζεται από μια ξαφνική ριπή που αυξάνει κατακόρυφα την ταχύτητά του και διαρκεί λίγο, δεν χωράς αν δεν είσαι φτιαγμένος για αυτό.

Renault Rafale Αποστολή στην Σεβίλλη

Είναι ακριβώς το αντίθετο από το Renault Rafale της εποχής μας που έχει ως πεδίο δράσης τον δρόμο και όχι τον ουρανό. Με τα 2.74 μ. του μεταξονίου, το οποίο είναι ίδιο με το Renault Espace μπορείς να χωρέσεις πέντε ενήλικες επιβάτες χωρίς πρόβλημα. Συμπληρωματικά οι αποσκευές τους τοποθετούνται στα 532 λίτρα που διαθέτει ο χώρος αποσκευών. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Οι επιβάτες, πέραν της άνεσης, απολαμβάνουν την ενισχυμένη παρουσία της Google στο εσωτερικό και στις οθόνες που υπάρχουν για την διαχείριση ψυχαγωγίας και λειτουργίας. Είναι η οριζόντιας κατεύθυνσης που χρησιμοποιείται ως πίνακας οργάνων με διάσταση 12,3 ιντσών και η αντίστοιχη κάθετη στο κέντρο του ταμπλό, 12 ιντσών που περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες και το βασικό μενού των 32 συστημάτων ασφαλείας και όλων των υπόλοιπων επιλογών. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Στο εσωτερικό περιβάλλον επίσης εντοπίζεται όλη η διάθεση της Renault να δημιουργήσει ένα premium αυτοκίνητο. Συνδυασμός glossy πλαστικών με ματ επιφάνειες και πολύ alcantara πετυχαίνουν να κάθεσαι σε μια άνετη και σχεδόν σπορ θέση και να αισθάνεσαι πως ενισχύεται το well being σου. Κοινώς εξοικειώνεσαι γρήγορα με όσα πρέπει και "φτιάχνεσαι" αρκετά που θα λέγαμε και στην καθομιλουμένη. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Στην καθομιλουμένη επίσης δεν μπορείς παρά να ψαρώσεις με την γυάλινη οροφή του Renault Rafale. Λέγεται Solarbay και διαθέτει τεχνολογία AmpliSky. Πιθανώς να μην έχεις ιδέα τι σημαίνει αυτό, έτσι η Renault εξηγεί πως η μοριακή δομή των πολυμερών υγρών κρυστάλλων (PDLC) αντιδρά σε ηλεκτρικό ρεύμα και τα εννέα τμήματα της σκουραίνουν τμηματικά, παρέχοντας μέγιστη προστασία από τον ήλιο.

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Είναι ό,τι τελειότερο έχεις φανταστεί ποτέ γιατί στην πράξη αποδεικνύεται απολύτως λειτουργικό και αποτελεσματικό, χωρίς να σου χαλάει καν την αίσθηση που δίνει η γυάλινη οροφή. 

Η παρουσίαση στην Ισπανία συνέπεσε με την γνωστοποίηση των τεχνικών λεπτομερειών για το Renault Rafale των 300 ίππων, με το οποίο είχαμε την ευκαιρία απλώς να συστηθούμε στο μικρό αεροδρόμιο της Σεβίλλης. Μπορείς να διαβάσεις περισσότερα για αυτό εδώ

Η βασική έκδοση των 200 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας για δύο μέρες είναι αρκετή να δώσει στο Renault Rafale αξιοπρεπείς επιδόσεις, αλλά κυρίως ποιοτική και  οικονομική μετακίνηση σε ευρύ φάσμα συνθηκών. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Ένας 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης και χωρητικότητας 1,2 λίτρων συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Εκείνος που κάνει την δουλειά από αυτούς είναι τοποθετημένος στον χώρο του κινητήρα και αποδίδει 70 ίππους, ενώ ο δεύτερος που λειτουργεί ως γεννήτρια στην μίζα είναι απόδοσης 34 ίππων. Το Rafale κινείται αρκετά χωρίς την χρήση του βενζινοκινητήρα και δεν κρύβει την ρύθμισή του να τον απεμπλέκει όσο το δυνατόν συχνότερα από τη συνδυαστική λειτουργία. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Από την άλλη όταν ο θερμικός κινητήρας δουλεύει δεν ακούγεται παρά όταν ανέβουν οι στροφές πολύ ψηλά. Αυτό επί της ουσίας είναι και ένα από τα βασικότερα premium χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου δεδομένου πως η μόνωση αποτελεί δομικό στοιχείο κάθε ποιοτικής κατασκευής. 

Η ανάκτηση προσφέρει σε 4 ρυθμιζόμενα επίπεδα την ενέργεια για να γεμίζει η μπαταρία των 2 kWh, που γεμίζει εύκολα και αδειάζει το ίδιο εύκολα αλλά δίνει τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης μέχρι 80 χλμ. περίπου. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Το άλλο βασικό στοιχείο premium αίσθησης είναι και η κύλιση του Rafale. Η ανάρτηση του είναι ίδιας φιλοσοφίας με το Austral αλλά βελτιστοποιημένη για να αποδίδει με λιγότερες κλίσεις, χωρίς αυτό να είναι πρόβλημα ούτε σε περίεργες ανωμαλίες. Το πρόβλημα ήταν πως τέτοιες δεν υπήρχαν στους δρόμους της Ισπανίας για να μιλήσουμε με βεβαιότητα για την αίσθηση αυτή. 

Τέλος σε ό,τι αφορά την κατανάλωση το αισιόδοξο 4,7lt/100 km δεν επετεύχθη, αλλά έμοιαζε πολύ εφικτό με τα 5,8 λίτρα στα οποία κατέληξε ο μετρητής του αυτοκινήτου, έπειτα από 200 χλμ. πορείας στην οποία έπρεπε να δοκιμάσεις πράγματα. 

Renault Rafale Αποστολή στη Σεβίλλη

Συνολικά το Rafale ποντάρει την επαφή της Renault με την κατηγορία των premium SUV στην οικονομία και την ποιότητα, την αισθητική και την ασφάλεια.

Είναι πέραν πάσης αμφιβολίας τα σπουδαιότερα εχέγγυα που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο για να πρωταγωνιστήσει απέναντι σε μεγαθήρια που ορίζει η τοποθέτησή του εκεί, γιατί δεν πρέπει να παραλείπουμε επίσης το γεγονός πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που στην χώρα μας, όταν έρθει στο τέλος του 2024, θα κοστίζει περί τις 60.000 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network