Η Subaru είναι από τις εταιρείες που έχουν αργήσει να μπουν στο πάρτι της ηλεκτροκίνησης, με μόνο ένα μοντέλο στη γκάμα της μέχρι στιγμής. Όπως έχουμε σημειώσει και στο παρελθόν, αυτό είναι αρκετά περίεργο, δεδομένου ότι η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει σίγουρα με την εικόνα της ιαπωνικής εταιρείας.
Κάτι που προφανώς αντιλαμβάνεται και η ίδια η Subaru, η οποία πρόκειται να εντείνει σημαντικά τις προσπάθειές της για αλλαγή του σκηνικού αναφορικά με τα ηλεκτρικά της μοντέλα, με τη βοήθεια της Toyota που αποτελεί μακροχρόνιο συνεργάτη της.
Η Subaru σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τέσσερα νέα ηλεκτρικά SUV που θα αναπτύξει από κοινού με την Toyota μέχρι το 2026, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε η Automotive News. Τα στελέχη της Subaru περιέγραψαν λεπτομερώς το πλάνο τους, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της μάρκας, τη Δευτέρα 13/5.
Η συνεργασία μειώνει τους κινδύνους
Αναφορικά με την ανάγκη για συνεργασία, ο διευθύνων σύμβουλος της Subaru, Atsushi Osaki, δήλωσε ότι είναι επικίνδυνο για μια μικρή αυτοκινητοβιομηχανία να μπει μόνη της στο αβέβαιο τοπίο των ηλεκτρικών οχημάτων. "Αυτή τη στιγμή, είναι αρκετά δύσκολο να προβλέψουμε πώς θα πάνε τα πράγματα από εδώ και πέρα με τα EVs", δήλωσε ο Osaki. "Έχουμε κάνει συζητήσεις με την Toyota και συμφωνήσαμε ότι είναι καλύτερο να μειώσουμε τους κινδύνους που υπάρχουν μέσω της κοινής ανάπτυξης".
Ακούγεται αρκετά λογικό, καθώς η Subaru είναι πολύ μικρότερο μέγεθος από εταιρείες όπως η Toyota, η Volkswagen και η General Motors. Το κόστος έρευνας και ανάπτυξης που απαιτείται για τη δημιουργία ενός EV από το μηδέν είναι τεράστιο, όπως και οι επενδύσεις που απαιτούνται για την αναδιαμόρφωση των εργοστασίων που προηγουμένως κατασκεύαζαν οχήματα εσωτερικής καύσης.
Η Subaru δεν έχει τόσα χρήματα να διαθέσει όσο κάποιοι από τους μεγαλύτερους παίκτες της αυτοκινητοβιομηχανίας, οπότε στηρίζεται στην Toyota για να μοιράσει μέρος του κόστους. Πρόκειται ίσως για κάτι αντίστοιχο με αυτό που παρατηρείται και στην περίπτωση της Mazda, η οποία επίσης πραγματοποιεί αργά βήματα στην κατηγορία των ηλεκτρικών.
Βέβαια, η αλήθεια είναι πως συνολικά η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει να έχει μείνει πίσω στα EV. Ειδικά η Toyota έχει προωθήσει το τελευταίο διάστημα την άποψη ότι τα υβριδικά και τα υδρογονοκίνητα οχήματα θα αποδειχτούν πιο σημαντικά από ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι αυτή τη στιγμή. Παρόλα αυτά, τόσο η ίδια όσο και η Honda, προωθούν σχέδια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η τρέχουσα συγκυρία στις πωλήσεις των EV, δείχνει να αποτελεί δικαίωση για τη διστακτική στρατηγική της Toyota. Ωστόσο οι συνολικές τάσεις δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καταλαμβάνουν στο μέλλον πολύ μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων από ό,τι σήμερα. Μέχρι το 2028, η Subaru σχεδιάζει να λανσάρει τέσσερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ ετοιμάζει υβριδικές εκδόσεις του Crosstrek καθώς και του Forester.