Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας επιδιώκουν να ενισχύσουν την παραγωγή στην Ευρώπη, καθώς η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει σε τιμωρητικό επίπεδο τον ισχύοντα εισαγωγικό δασμό 10% στις κινεζικές εισαγωγές οχημάτων.
Ακολουθεί μια επισκόπηση των ευρωπαϊκών σχεδίων παραγωγής των κινεζικών εταιρειών.
BYD
Η BYD σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή σε ένα νέο εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία πριν από το 2026, στο πλαίσιο του στόχου της να επιτύχει μερίδιο 5% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το εργοστάσιο θα έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 μονάδων, η οποία θα μπορούσε να διπλασιαστεί σε 300.000.
CHERY
Η Chery θα κατασκευάζει αυτοκίνητα της μάρκας Omoda στο πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη σε κοινοπραξία με την ισπανική EV Motors. Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει φέτος.
DONGFENG
Η Dongfeng Motor βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση για ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάζει περισσότερα από 100.000 οχήματα ετησίως. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προσφέρει στη Dongfeng κάποιες επιλογές για τις τοποθεσίες παραγωγής, δήλωσε στο Reuters ο Qian Xie, ο οποίος είναι επικεφαλής των δραστηριοτήτων στην Ευρώπη.
LEAPMOTOR
Η Leapmotor, η οποία ανήκει κατά 21% στη Stellantis, εξετάζει επιλογές για την κατασκευή των αυτοκινήτων της σε ένα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της εταιρείας. Η παραγωγή του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου T03 της Leapmotor θα μπορούσε να ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας. Η Stellantis εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να κατασκευάζει έως και 150.000 ηλεκτρικά της Leapmotor ετησίως στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο.
Τα πλεονεκτήματα της κατασκευής στην Ευρώπη αντί της Κίνας θα είναι η κατάργηση του εισαγωγικού δασμού 10%, καθώς και η ταχύτερη αντίδραση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών, δήλωσε ο Wang.
Η ανακοίνωση της SAIC ότι θα κατασκευάσει μια ευρωπαϊκή εγκατάσταση θα είναι μια ανακούφιση για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες θα αισθάνονται ότι μπορούν να ανταγωνιστούν σε επίπεδο κόστους εάν η κινεζική εταιρεία διαθέτει εργοστάσιο σε μια ευρωπαϊκή χώρα.
Οι κινεζικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης μια έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη στήριξη του Πεκίνου στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε τιμωρητικούς δασμούς που θα εξανεμίσουν κάθε πλεονέκτημα τιμής.
Οι εμπορικές εντάσεις κορυφώνονται μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία ερευνά κατά πόσον οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων επωφελούνται από αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις.
MG Motor
Η φίρμα MG της SAIC είναι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, με όγκο 231.684 αυτοκινήτων πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Dataforce. Η MG έχει δηλώσει ότι θα λάβει απόφαση για την ευρωπαϊκή παραγωγή εντός δύο έως τριών ετών και θα επιλέξει μια τοποθεσία με βάση το ενεργειακό και εργατικό κόστος.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, η μεγαλύτερη αγορά της MG στην περιοχή, είναι μια επιλογή. Η SAIC εξακολουθεί να κατέχει μέρος ενός εργοστασίου στο Longbridge της Αγγλίας, το οποίο ανήκε προηγουμένως στην MG Rover, αν και οι χώροι συναρμολόγησης πουλήθηκαν για στέγαση το 2021.
Πηγή: Automotive News Europe