Αυτά είναι όλα τα σχέδια των Κινέζων για παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Η Ευρώπη βρίσκεται σε κόντρα με την Κίνα στο θέμα των αυτοκινήτων και η κινεζική πλευρά προσπαθεί να βρει λύσεις ώστε να γλιτώσει από τους δασμούς που ετοιμάζει η ΕΕ. Σε αυτό το πλαίσιο έχουν πολλά σχέδια για παραγωγή επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Κινεζικά αυτοκίνητα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας επιδιώκουν να ενισχύσουν την παραγωγή στην Ευρώπη, καθώς η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει σε τιμωρητικό επίπεδο τον ισχύοντα εισαγωγικό δασμό 10% στις κινεζικές εισαγωγές οχημάτων.

Ακολουθεί μια επισκόπηση των ευρωπαϊκών σχεδίων παραγωγής των κινεζικών εταιρειών.

BYD

Η BYD σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή σε ένα νέο εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία πριν από το 2026, στο πλαίσιο του στόχου της να επιτύχει μερίδιο 5% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το εργοστάσιο θα έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 μονάδων, η οποία θα μπορούσε να διπλασιαστεί σε 300.000.

Διαβάστε Επίσης

CHERY

Η Chery θα κατασκευάζει αυτοκίνητα της μάρκας Omoda στο πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη σε κοινοπραξία με την ισπανική EV Motors. Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει φέτος.

DONGFENG

Η Dongfeng Motor βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση για ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάζει περισσότερα από 100.000 οχήματα ετησίως. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προσφέρει στη Dongfeng κάποιες επιλογές για τις τοποθεσίες παραγωγής, δήλωσε στο Reuters ο Qian Xie, ο οποίος είναι επικεφαλής των δραστηριοτήτων στην Ευρώπη.

LEAPMOTOR

Η Leapmotor, η οποία ανήκει κατά 21% στη Stellantis, εξετάζει επιλογές για την κατασκευή των αυτοκινήτων της σε ένα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της εταιρείας. Η παραγωγή του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου T03 της Leapmotor θα μπορούσε να ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας. Η Stellantis εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να κατασκευάζει έως και 150.000 ηλεκτρικά της Leapmotor ετησίως στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο.

Διαβάστε Επίσης

Τα πλεονεκτήματα της κατασκευής στην Ευρώπη αντί της Κίνας θα είναι η κατάργηση του εισαγωγικού δασμού 10%, καθώς και η ταχύτερη αντίδραση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών, δήλωσε ο Wang.

Η ανακοίνωση της SAIC ότι θα κατασκευάσει μια ευρωπαϊκή εγκατάσταση θα είναι μια ανακούφιση για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες θα αισθάνονται ότι μπορούν να ανταγωνιστούν σε επίπεδο κόστους εάν η κινεζική εταιρεία διαθέτει εργοστάσιο σε μια ευρωπαϊκή χώρα.

Οι κινεζικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης μια έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη στήριξη του Πεκίνου στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε τιμωρητικούς δασμούς που θα εξανεμίσουν κάθε πλεονέκτημα τιμής.

Οι εμπορικές εντάσεις κορυφώνονται μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία ερευνά κατά πόσον οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων επωφελούνται από αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις.

MG Motor

Η φίρμα MG της SAIC είναι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, με όγκο 231.684 αυτοκινήτων πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Dataforce. Η MG έχει δηλώσει ότι θα λάβει απόφαση για την ευρωπαϊκή παραγωγή εντός δύο έως τριών ετών και θα επιλέξει μια τοποθεσία με βάση το ενεργειακό και εργατικό κόστος.

Το Ηνωμένο Βασίλειο, η μεγαλύτερη αγορά της MG στην περιοχή, είναι μια επιλογή. Η SAIC εξακολουθεί να κατέχει μέρος ενός εργοστασίου στο Longbridge της Αγγλίας, το οποίο ανήκε προηγουμένως στην MG Rover, αν και οι χώροι συναρμολόγησης πουλήθηκαν για στέγαση το 2021.

Πηγή: Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης


 

Best of Network