Tavares: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι λύση για όλους

Μπορεί η Stellantis να μεγαλώνει την ηλεκτρική της γκάμα αλλά ο CEO του ομίλου Carlos Taveres δεν πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η μόνη λύση και εξηγεί γιατί.

Carlos Tavares CES 2023

Δεν είναι όλοι πεπεισμένοι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η λύση για την κινητικότητα του μέλλοντος. Ο  CEO της Stellantis, Carlos Tavares, συγκαταλέγεται μεταξύ εκείνων που αμφιβάλλουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η μόνη λύση για όλους σε κάθε μέρος του πλανήτη.

"Θα πρέπει να απομακρυνθούμε από μια δογματική σκέψη one size fits all", δήλωσε ο Tavares την Τετάρτη στο Freedom of Mobility Forum. "Δεν νομίζω ότι αυτό πρόκειται να λειτουργήσει. Αυτό που θα ήθελα να προσθέσω είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να αποτελέσουν λύση για ορισμένες από τις κοινωνίες μας".

Ο Tavares δήλωσε ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών θα χρειαστούν μια "πολύ σημαντική ανακάλυψη όσον αφορά τη χημεία" για να μειωθεί το βάρος τους στο μισό μέσα στην επόμενη δεκαετία. Είπε ότι τα 1.000 κιλά (περίπου 500 κιλά) πρώτων υλών που απαιτούνται σήμερα για τη δημιουργία μιας μπαταρίας "δεν μοιάζουν με πολύ λογικό αποτέλεσμα" από περιβαλλοντική άποψη.

Βέβαια όπως διαβάσατε εδώ αυτό δεν είναι κάτι που κινείται στην σφαίρα της φαντασίας και παρότι ο Tavares το ξέρει, προφανώς επιλέγει να το αποσιωπήσει. 

Διαβάστε Επίσης

"Η βιομηχανία, με βάση τις νέες χημικές ουσίες, πρέπει να επιτύχει την επόμενη δεκαετία μια επανάσταση όσον αφορά την πυκνότητα ισχύος των κυψελών, έτσι ώστε να μειώσουμε κατά τουλάχιστον 50% το βάρος και τη χρήση πρώτων υλών των EV", δήλωσε ο Tavares. "Νομίζω ότι αυτό βρίσκεται καθ' οδόν".

Δεν έχει νόημα, είπε, να βάζουμε 1.000 επιπλέον κιλά πρώτων υλών σε ένα EV για να επιτύχουμε μια "αξιοπρεπή" αυτονομία 400 χλμ. "Αυτό θα σπάσει μέσα στην επόμενη δεκαετία με μια νέα χημεία", είπε, "η οποία, παρεμπιπτόντως, ελπίζουμε ότι θα λύσει το πρόβλημα της έλλειψης λιθίου". Το λίθιο είναι βασικό στοιχείο στις περισσότερες από τις σημερινές μπαταρίες αλλά και αυτό σταδιακά αλλάζει και αυτή είναι μια ακόμα αναφορά που δεν έκανε ο Tavares.

Πρόσβαση στην ηλεκτρική ενέργεια

Ένα κρίσιμο εμπόδιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες είναι η πρόσβαση στην ηλεκτρική ενέργεια σε πρώτη φάση.

Ο Ρομπέρτο Σέφερ, καθηγητής ενεργειακών οικονομικών στο Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο του Ρίο ντε Τζανέιρο στη Βραζιλία, δήλωσε ότι περίπου 800 εκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρική ενέργεια, ενώ "πολύ περισσότεροι" δεν έχουν σταθερό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας στο οποίο να μπορούν να βασιστούν.

Ο Schaeffer, ο οποίος μελετά τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία μπορεί να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές, δήλωσε ότι η θεώρηση των ηλεκτρικών οχημάτων ως μια ευρέως διαδεδομένη επιλογή είναι μια "προοπτική του παγκόσμιου βορρά", η οποία αναφέρεται σε περιοχές όπως η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική και τόνισε ότι συνολικά, τα βιοκαύσιμα θα λειτουργούσαν καλύτερα από τα ηλεκτρικά, είπε.

Διαβάστε Επίσης

"Η ηλεκτρική κινητικότητα δεν είναι η λύση, τουλάχιστον για τα επόμενα 20 ή 30 χρόνια, όταν πρέπει πραγματικά να πάμε στο καθαρό μηδέν", δήλωσε ο Schaeffer στο φόρουμ. "Πρέπει να σκεφτούμε την ενεργειακή φτώχεια. Η φτώχεια στις μεταφορές είναι ένα πραγματικό φαινόμενο στον παγκόσμιο Νότο. Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι δεν υπάρχει ένα μέγεθος που να ταιριάζει σε όλους όταν πρόκειται για την κινητικότητα".

Ο Tavares δήλωσε επίσης ότι δεν βλέπει το υδρογόνο ως βιώσιμη εναλλακτική τεχνολογία για την τρέχουσα μαζική κινητικότητα λόγω του υψηλού κόστους του, ακόμη και αν υποθέσουμε ότι η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραγωγή υδρογόνου είναι καθαρή.

"Φοβάμαι ότι, προς το παρόν, η οικονομική προσιτότητα θα αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο για το υδρογόνο", δήλωσε. "Για το εγγύς μέλλον, θα είναι [ενδεχομένως] μια λύση για τους στόλους μεγάλων εταιρειών, αλλά σίγουρα όχι για τους απλούς πολίτες".

Κοινή χρήση αυτοκινήτων

Οι συμμετέχοντες στο φόρουμ συζήτησαν επίσης για την κοινή χρήση αυτοκινήτων, τις δημόσιες συγκοινωνίες και ακόμη και τις επιλογές μη μηχανοκίνητης κινητικότητας για την εξυπηρέτηση των 8 δισεκατομμυρίων ανθρώπων του πλανήτη.

Η Stellantis έχει μπει στον τομέα της κοινής χρήσης αυτοκινήτων με την Free2Move, η οποία προσφέρει βραχυχρόνιες ενοικιάσεις και συνδρομές οχημάτων στην Ευρώπη και σε πόλεις των ΗΠΑ, όπως το Όστιν του Τέξας, το Κολόμπους του Οχάιο, το Πόρτλαντ του Όρεϊ και το Ντένβερ. Επίσης, αγόρασε την Share Now, μια ευρωπαϊκή κοινοπραξία της Daimler και της BMW, το 2022.

Διαβάστε Επίσης

Ο Tavares δήλωσε ότι η διαθεσιμότητα δωρεάν χώρων στάθμευσης και το λογικό κόστος ασφάλισης είναι σημαντικοί παράγοντες για να λειτουργήσει ευρέως η κοινή χρήση αυτοκινήτων. "Στο τέλος της ημέρας, θα είναι απολύτως εφικτό, πολύ, πολύ γρήγορα, να έχουμε μια πολύ βιώσιμη, πολύ ανταγωνιστική ως προς το κόστος υπηρεσία κοινής χρήσης αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών στις αστικές περιοχές", δήλωσε.

Οι άνθρωποι που δεν αλλάζουν συνήθειες

Η μετάβαση σε έναν κόσμο καθαρής κινητικότητας θα απαιτήσει την αποδοχή των πολιτών, αλλά τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι πολλοί δεν είναι ακόμη έτοιμοι να προσαρμόσουν τις συνήθειές τους στις μεταφορές.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με έρευνα της YouGov που διεξήχθη στη Βραζιλία, τη Γαλλία, την Ινδία, το Μαρόκο και τις ΗΠΑ, ένας στους τέσσερις ανθρώπους δηλώνει ότι δεν έχει αλλάξει τις επιλογές του στις μεταφορές για να περιορίσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και δεν σκοπεύει να το κάνει.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, όπου σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν σχεδιάζει να αλλάξει τις μεταφορικές του συνήθειες - ειδικά οι άνθρωποι που είναι μεγαλύτερης ηλικίας ή ζουν σε αγροτικές περιοχές.

"Η γενιά Z και οι millennials είναι μακράν εκείνοι που είναι περισσότερο προετοιμασμένοι να κάνουν αλλαγές στις επιλογές τους όσον αφορά τις μεταφορές για να περιορίσουν τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον", δήλωσε ο Alexandre Devineau, γενικός διευθυντής της YouGov στη Γαλλία. "Επιπλέον, είναι η δημογραφική ομάδα που είναι πιο πιθανό να συμφωνήσει να σταματήσει να χρησιμοποιεί μέσα μεταφοράς στα οποία είναι ο μόνος επιβάτης".

Με πληροφορίες από Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network