Ο Όμιλος Volkswagen στοχεύει να κυκλοφορήσουν τα πρώτα του οχήματα που θα καθορίζονται από το λογισμικό (SDV) μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.
"Προσανατολιζόμαστε προς το 2028", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group Oliver Blume. "Τότε είναι που θα αναπτυχθούν τα SDVs ελπίζουμε για την Audi και τη Volkswagen".
Αυτό είναι δύο χρόνια αργότερα από τον όμιλο Renault, ο οποίος έχει δηλώσει ότι το SDV του θα είναι έτοιμο μέχρι το 2026.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν ότι η μετατόπιση της έμφασης στο λογισμικό από το υλικό θα μειώσει το κόστος ανάπτυξης, θα ενισχύσει την αφοσίωση των πελατών και θα αυξήσει τα έσοδα.
Μέχρι το 2030, οι ψηφιακές υπηρεσίες θα μπορούσαν να αποφέρουν πρόσθετα έσοδα ύψους 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για την παγκόσμια βιομηχανία, τα οποία θα ανέλθουν σε 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια και θα αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών εσόδων της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι το 2040, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας συμβούλων Accenture.
Ωστόσο, η δημιουργία ενός "smartphone με ρόδες" απαιτεί πλήρη επανεξέταση της ανάπτυξης οχημάτων, νέες σχέσεις με προμηθευτές και αναθεώρηση της εταιρικής κουλτούρας.
Ο Blume δήλωσε ότι οι μάρκες VW και Audi συνεργάζονται με τον βραχίονα λογισμικού του VW Group, την Cariad.
"Έχουμε ήδη καθορίσει συγκεκριμένα προϊόντα, η ομάδα έχει οριστεί και έχουμε επίσης έναν κόμβο SDV", δήλωσε ο Blume κατά τη διάρκεια της διάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Doellner, επιθυμεί η premium μάρκα να διαδραματίσει βασικό ρόλο στα μελλοντικά SDV του VW Group. Ο Doellner διόρισε τον Lorenz Fuehrlinger, ειδικό σε πλατφόρμες οχημάτων, ως το κορυφαίο στέλεχος της Audi στη μονάδα SDV.
Ο Blume δήλωσε ότι το VW Group έχει "μειώσει τη γραφειοκρατία" για να επιταχύνει τη μετάβαση στα SDV απλοποιώντας τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
"Ξέρουμε με ποιους θα θέλαμε να συνεργαστούμε", δήλωσε ο Blume χωρίς να κατονομάσει εταίρους. "Δεν θα έχουμε μόνο ένα όχημα που καθορίζεται από το λογισμικό, αλλά μάλλον ένα όχημα που καθορίζεται από την τεχνητή νοημοσύνη. Οι δομές έχουν ήδη δημιουργηθεί για τον συγκεκριμένο σκοπό".
Όταν ρωτήθηκε αν το VW Group θα πουλήσει την τεχνολογία του SDV σε άλλους, ο Blume είπε ότι είναι πιθανό λόγω της επιτυχίας που είχε να μοιραστεί την πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα MEB. "Το κάνουμε αυτό με αρκετή επιτυχία με την πλατφόρμα MEB", είπε, αναφερόμενος στις συμφωνίες που έχει συνάψει η VW για την πλατφόρμα με την ινδική Mahindra & Mahindra και τη Ford Motor.
Πρόσθεσε ότι το VW Group έχει συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να συνεργαστεί με "μεγάλους τεχνολογικούς" εταίρους και όχι με μικρούς, με τους οποίους, όπως είπε, το VW Group έχει χωρίσει τους δρόμους του.