Η πρώτη γενιά του σύγχρονου Skoda Superb παρουσιάστηκε το 2001 - σχεδόν επτά δεκαετίες μετά το ντεμπούτο του αρχικού Superb το 1934. Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 1.600.000 μονάδες.
Με την πάροδο των ετών, τόσο το hatchback όσο και το combi estate αμάξωμα έχουν αποσπάσει πολλές διεθνείς διακρίσεις σε διαγωνισμούς και βραβεία από περιοδικά αυτοκινήτου και φορείς αξιολόγησης.
Ο προκάτοχος των σημερινών μοντέλων Superb, το Skoda 640 Superb, παρουσιάστηκε το 1934 και προσέφερε άνετη, ήσυχη και ευέλικτη οδήγηση. Με μήκος 5.500 mm, παρείχε άφθονο χώρο για έως και επτά άτομα. Το Superb εισήγαγε αρκετές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένου ενός προηγμένου πλαισίου με κεντρικό σωλήνα και ανεξάρτητη ανάρτηση τροχών.
Η καλωδίωση του οχήματος συνεργαζόταν με ένα επαναστατικό τότε σύστημα 12 βολτ, το οποίο χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα στα αυτοκίνητα. Το μοντέλο κινούνταν από έναν εξακύλινδρο κινητήρα με κυβισμό 2.492 cc και απόδοση 55 ίππους.
Το πρώτο της νέας γενιάς
Περισσότερα από 50 χρόνια αργότερα, η Skoda επαναλανσάρει το Superb. Η πρώτη σύγχρονη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2001 και έκτοτε το Superb αποτελεί τη ναυαρχίδα της μάρκας ως μοντέλο με θερμικοπύς κινητήρες.
Μέχρι το 2008, περίπου 137.000 μονάδες είχαν βγει από τη γραμμή παραγωγής. Το Superb ήταν το πρώτο μοντέλο της Skoda που προσέφερε χαρακτηριστικά όπως οι προβολείς bi-xenon, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic και η λειτουργία Coming Home, η οποία διατηρούσε τα φώτα διασταύρωσης αναμμένα για μικρό χρονικό διάστημα μετά το κλείσιμο των θυρών.
Κερδίζοντας ευρεία αναγνώριση, το Superb ανακηρύχθηκε επίσης "Καλύτερο Αυτοκίνητο Εισαγωγής" από το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου "Auto Bild".
Η ώρα του διάσημου Combi
Το 2008, η Skoda παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του σύγχρονου Superb, το πρώτο που προσέφερε προαιρετικά τετρακίνηση. Το 2009, η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία επέκτεινε τη σειρά για να συμπεριλάβει το ιδιαίτερα ευρύχωρο Combi estate.
Μέχρι το 2015, η δεύτερη γενιά του Superb είχε προσελκύσει 618.000 αγοραστές, ξεπερνώντας κατά πολύ τον προκάτοχό του. Η δεύτερη γενιά κέρδισε επίσης μια σειρά από διεθνή βραβεία: Το βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου "Top Gear" το ανακήρυξε "Πολυτελές αυτοκίνητο της χρονιάς" το 2009 και το 2012, διεκδίκησε τον τίτλο του "Καλύτερου εισαγωγικού αυτοκινήτου" στην κατηγορία του στην ψηφοφορία αναγνωστών "Best Cars" του γερμανικού περιοδικού αυτοκινήτου "auto motor und sport".
Νέες τεχνολογίες
Η τρίτη επανάληψη του σύγχρονου Superb που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2015, με το Combi estate να ακολουθεί αμέσως μετά, κατασκευάστηκε στην πλατφόρμα MQB του Volkswagen Group.
Εξοπλισμένο και πάλι με τεχνολογίες αιχμής, ήταν το πρώτο μοντέλο της Skoda που διέθετε προσαρμοζόμενο πλαίσιο DCC, τριζωνικό κλιματισμό και πρωτοποριακά συστήματα υποβοήθησης, όπως το Traffic Jam Assist και το Emergency Assist.
Το Adaptive Cruise Control, το Lane Assist και το Travel Assist συμπλήρωσαν τις δυνατότητες του Superb. Η τρίτη σύγχρονη γενιά του Skoda Superb ήταν η γενιά με τις περισσότερες πωλήσεις της σειράς μέχρι σήμερα.
Το 2016 το Combi estate αντιπροσώπευε περίπου το 54% των σχεδόν 860.000 οχημάτων που παρήχθησαν. Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά της Skoda, πάνω από το 90 τοις εκατό όλων των οχημάτων Superb που παραδόθηκαν ήταν Combi estate. Στα διεθνή βραβεία περιλαμβάνεται το βραβείο Red Dot Award 2016 για εξαιρετικό σχεδιασμό προϊόντων.
Το 2017, οι αναγνώστες του γερμανικού περιοδικού αυτοκινήτου "AUTO Straßenverkehr" ψήφισαν το Skoda Superb Combi ως το καλύτερο αυτοκίνητο εισαγωγής στην κατηγορία 25.000 έως 30.000 ευρώ. Στην ανανέωση του 2019 έκανε το ντεμπούτο του το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Skoda - το Superb iV.
Σε όλες τις γενιές, περισσότερα από 1.600.000 μοντέλα Superb έχουν κατασκευαστεί παγκοσμίως, με την τέταρτη γενιά Superb να είναι έτοιμη να συνεχίσει την κληρονομιά της επιτυχίας της σειράς.