Συνεργασία Renault με Stellantis: Τι ξέρουμε μέχρι τώρα

Το Παρίσι στηρίζει τις προσπάθειες της Renault να συνεχίσει ανεξάρτητη την πορεία της αρκεί να διευρύνει τις συνεργασίες της στον τεχνολογικό και κατασκευαστικό τομέα.

Η γαλλική κυβέρνηση συνεχίζει να υποστηρίζει τη στρατηγική του ομίλου Renault να παραμείνει αυτόνομη αυτοκινητοβιομηχανία διευρύνοντας όμως τις συνεργασίες του σε επίπεδο παραγωγής και τεχνολογίας, δήλωσε πρόσφατα πηγή του υπουργείου Οικονομικών, εν μέσω αναφορών ότι το Παρίσι μελετά μια συγχώνευση της Renault με τη Stellantis.

Η ιταλική εφημερίδα il Messaggero ανέφερε την Κυριακή ότι η γαλλική κυβέρνηση, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault και έχει επίσης συμμετοχή στη Stellantis, εξετάζει σχέδια για συγχώνευση των δύο ομίλων. Ερωτηθείσα σχετικά με τη θέση της κυβέρνησης απέναντι στη στρατηγική της Renault, η ίδια πηγή δήλωσε την Τρίτη ότι "δεν υπάρχει καμία αλλαγή".

Διάψευση σεναρίων συγχώνευσης

Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, διέψευσε τη Δευτέρα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε σχέδια συγχώνευσης, απαντώντας στις εικασίες του Τύπου. Η κυβέρνηση υποστήριξε από την αρχή τη στρατηγική του διευθύνοντος συμβούλου της Renault, Luca de Meo, για τη δημιουργία μιας νέας μονάδας ηλεκτρικών συστημάτων και λογισμικού με έδρα τη Γαλλία, που ονομάζεται Ampere, παράλληλα με τις παραδοσιακές επιχειρήσεις της Renault για κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά αυτοκίνητα.

O επικεφαλής της Renault, Luca de Meo

Αναγνωρίζοντας ότι η Renault δεν έχει την κλίμακα και τους πόρους των ανταγωνιστών της, η κυβέρνηση υποστήριξε επίσης τις προσπάθειες της εταιρείας να δημιουργήσει δεσμούς πέρα από τους παραδοσιακούς της συμμάχους Nissan και Mitsubishi, συνάπτοντας συνεργασίες με την Geely, τη Saudi Aramco, την Google και την Qualcomm.

Με τη χρηματιστηριακή της αξία να παραμένει στάσιμη -γύρω στα 10 δισ. ευρώ- παρά τη βελτίωση των οικονομικών της, η Renault αναφέρεται συχνά στις χρηματοπιστωτικές αγορές ως πιθανός στόχος εξαγοράς.

Η απόφαση του ομίλου την περασμένη εβδομάδα να απορρίψει την αρχική δημόσια προσφορά της Ampere αναζωπύρωσε τέτοιες φήμες, οι οποίες είχαν εμφανιστεί προηγουμένως μετά την έξοδο του ομίλου το 2022 από τη Ρωσία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μετά τη Γαλλία, εκείνη την εποχή. Η Stellantis είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους ομίλους του κλάδου με χρηματιστηριακή αξία άνω των 85 δισ. ευρώ.

Το μοντέλο της Stellantis και οι δηλώσεις Tavares

Η Stellantis είναι το προϊόν της συγχώνευσης το 2021 μεταξύ του γαλλικού ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles, με μάρκες όπως η Fiat, η Peugeot και η Jeep. Οι 14 μάρκες της Stellantis περιλαμβάνουν επίσης τις Citroen, Jeep, Opel και Alfa Romeo.

Πριν από τη συγχώνευση για τη δημιουργία της Stellantis, η Renault εμφανιζόταν στα πρόθυρα μιας συγχώνευσης με τη Fiat Chrysler το 2019, ένα σχέδιο που απορρίφθηκε την τελευταία στιγμή λόγω των αντιρρήσεων της Nissan.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares

Η συζήτηση για τη συγχώνευση στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης τροφοδοτήθηκε από τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares την περασμένη εβδομάδα. Σε αυτές είχε αναφέρει πως η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών, οι προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι δαπανηρές νέες συμβάσεις του συνδικάτου United Auto Workers, ήταν μεταξύ των παραγόντων που τροφοδοτούν μεγαλύτερες δυνατότητες για συγχωνεύσεις και εξαγορές.