
Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Ρωσία σημείωσαν αύξηση το 2023 παρά την αποκαλούμενη "ειδική στρατιωτική επιχείρηση" στην Ουκρανία, τα οικονομικά μέτρα της Ε.Ε. και την αποχώρηση πολλών κατασκευαστών της Δύσης.
Σύμφωνα με στοιχεία της ρωσικής αναλυτικής υπηρεσίας Autostat, ο κλάδος ανέκαμψε εν μέρει από τις κυρώσεις και την αποχώρηση ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών με τις ταξινομήσεις του 2023 να φθάνουν τις 1,06 εκατ. μονάδες που μεταφράζεται σε αύξηση 69% σε σύγκριση με τις πωλήσεις του 2022.
Ωστόσο, αυτός ο όγκος πωλήσεων απέχει παρασάγγας από τα 1,51 εκατ. οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2021, πριν ξεσπάσουν οι στρατιωτικές επιχειρήσεις της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Η αποχώρηση πολλών δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνταν στη Ρωσία έδωσε έδαφος στις κινέζικες εταιρείες που κάλυψαν τη ζήτηση σε ποσοστό άνω του 56% της εγχώριας αγοράς που επέδειξε και σημάδια ανάκαμψης και στον τομέα της παραγωγής οχημάτων.
Για την τρέχουσα χρονιά ειδικοί αναλυτές της Autostat εκτιμούν πως οι πωλήσεις θα αυξηθούν περαιτέρω από 18-32 ποσοστιαίες μονάδες που σε όγκο μεταφράζεται από 1,25-1,4 εκατομμύρια οχήματα στο πιο αισιόδοξο σενάριο. Αντιστοίχως, το πιο απαισιόδοξο σενάριο αναφέρει πωλήσεις ενός εκατ. μονάδων.
Ο Sergei Tselikov, επικεφαλής της Autostat, δήλωσε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μαζί με τους εγχώριους κατασκευαστές θα καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση το 2024.
"Υπάρχει η επιθυμία των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών να πουλήσουν έως και 2 εκατομμύρια οχήματα στη ρωσική αγορά και υπάρχει η επιθυμία των ανθρώπων να τα αγοράσουν", συμπλήρωσε ο Tselikov σε πρόσφατο συνέδριο και συμπλήρωσε: "Τα εργοστάσια που αδρανοποιήθηκαν μετά την αποχώρηση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών λόγω των ενεργειών της Ρωσίας στην Ουκρανία είναι επίσης πολύ πιθανό να επαναλειτουργήσουν το 2024".