Πρόσφατη έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας διαπίστωσε ότι οχήματα της Daihatsu δεν είχαν ελεγχθεί σωστά για την παθητική τους ασφάλεια. Η εταιρεία μπήκε καθυστερημένα στο στόχαστρο της Toyota που ανέστειλε τις τρέχουσες παραδόσεις μοντέλων της Daihatsu μέχρι να διερευνήσει τις ολιγωρίες στην παθητική ασφάλεια.
Η Daihatsu είχε παραδεχθεί τον περασμένο Απρίλιο ότι παραποίησε τα αποτελέσματα δοκιμών πρόσκρουσης σε 88.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Ταϊλάνδη και τη Μαλαισία και πουλήθηκαν εντός του 2022.
Η κίνηση για την αναστολή των παραδόσεων θα επηρεάσει τα οχήματα που παράγονται στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό, και όχι μόνο αυτά που βγαίνουν από τα εργοστάσια της Toyota, αλλά ενδεχομένως και άλλων κατασκευαστών όπως η Mazda και η Subaru, δεδομένου ότι η Daihatsu παρέχει κατασκευαστικές υπηρεσίες σε μια σειρά άλλων εργοστασίων.
Σε σημερινή της ανακοίνωση η Toyota ανέφερε πως εντοπίστηκαν περίπου 174 παρατυπίες σε 64 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων αυτοκινήτων που πωλούνται υπό την επωνυμία Toyota.
Οι τελευταίες αποκαλύψεις υποδηλώνουν ότι το εύρος του σκανδάλου είναι πολύ μεγαλύτερο απ' όσο αρχικά είχε εκτιμηθεί και θα μπορούσε ενδεχομένως να σπιλώσει τη φήμη των αυτοκινητοβιομηχανιών σε θέματα ποιότητας και ασφάλειας.
Το πρόβλημα με τους αερόσακους
Η έρευνα επικεντρώνεται γύρω από τη μονάδα ελέγχου των αερόσακων και διαπίστωσε ότι αυτές που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης ήταν διαφορετικές από αυτές που χρησιμοποιήθηκαν στα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Town Ace και Pixis Joy της Toyota και του Mazda Bongo.
Η Toyota δήλωσε ότι δεν γνωρίζει για ατυχήματα ή περιστατικά που σχετίζονται με το ζήτημα. Επίσης, η εταιρεία δήλωσε ότι δεν μπορεί ακόμη να προσδιορίσει τον οικονομικό αντίκτυπο του θέματος.
Ανεξάρτητες ερευνητικές ομάδες με επικεφαλής την εταιρεία TÜV Rheinland Japan, δήλωσαν επίσης ότι οι παρατυπίες χρονολογούνται από το 1989, αλλά άρχισαν να αυξάνονται το 2014. "Οι εργασιακές συνθήκες έμοιαζαν με ένα μαύρο κουτί, όπου οι υπεύθυνοι των εργοστασίων παραγωγής βρίσκονταν υπό τόσο μεγάλη πίεση για την επίτευξη καλών αποτελεσμάτων, ώστε δεν μπορούσαν να αναφέρουν ζητήματα που προέκυπταν, πιο ψηλά στην ιεραρχία", δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Makoto Kaiami, πρόεδρος της ερευνητικής επιτροπής και συμπλήρωσε: "Το γεγονός ότι η ανώτερη διοίκηση δεν ασχολήθηκε με τους εργαζόμενους αποτελεί από μόνο του πρόβλημα".
Κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου του επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota, Hiroki Nakajima με τον πρόεδρο Soichiro Okudaira και τον αντιπρόεδρο της Daihatsu, Hiromasa Hoshika, δηλώθηκε η παραδοχή του προβλήματος και η θέση των δύο εταιρειών: "Oι προσπάθειες για τη μεγιστοποίηση της εγχώριας και παγκόσμιας παραγωγής δημιούργησαν ένα βάρος που πέρασε απαρατήρητο και γι' αυτό ζητάμε συγγνώμη". Ωστόσο, δεν ανακοινώθηκαν άμεσες αλλαγές στη διοίκηση.
Πωλήσεις Daihatsu
Σύμφωνα με στοιχεία της Toyota, όπου από το 2016 κατέχει πλήρως το brand της Daihatsu, η παραγωγική δράση της εταιρείας το 10μηνο ήταν 1.1 εκατ. οχήματα, με ποσοστό 40% να αφορά την παραγωγή εργοστασίων εκτός Ιαπωνίας. Για την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις προσδιορίστηκαν στις 660.000 μονάδες, αριθμός που προσδιορίζει ποσοστό 7% επί των συνολικών πωλήσεων της Toyota.
Η Daihatsu κατέχει μερίδιο αγοράς 30% για τα αυτοκίνητα kei - οχήματα μικρού μεγέθους της ιαπωνικής αγοράς - καθιστώντας την ηγέτη του κλάδου μαζί με την ανταγωνίστρια Suzuki. Εκτός αυτών, η εταιρεία που εδρεύει στην Οσάκα είναι επίσης γνωστή για τη σειρά ελαφρών οχημάτων και sedan που είναι δημοφιλή σε όλη την Ιαπωνία και τη Νοτιοανατολική Ασία, όπως το φορτηγάκι Gran Max και τα επιβατικά οχήματα Terios και Xenia.
Πηγή: Automotive News Europe