Ποια εταιρεία βάζει ρίζες μανιταριών και σκουπίδια ωκεανών στο εσωτερικό αυτοκινήτων

Το λεξιλόγιο έχει δυσκολέψει για τα υλικά που χρησιμοποιούν οι φίρμες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων. Σήμερα θα μάθουμε τι είναι το μυκήλιο και γιατί μας αρέσει

Kia EV3

Για κάποιους τα αυτοκίνητα είναι ζωντανοί οργανισμοί. Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες -και για πολλούς άλλους- είναι μηχανές αλλά δείχνουν τάση να τα μετατρέψουν σε πραγματικά ζωντανές μηχανές. Και δεν εννοούμε την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης αλλά τα υλικά κατασκευής -που πλέον μπορεί να είναι ακόμα και ρίζες μανιταριών και σκουπίδια ωκεανών.

Ενδεκτική είναι η φράση για ένα τραπεζάκι καθίσματος, για το οποίο η Kia αναφέρει ότι "καλλιεργήθηκε" και δεν κατασκευάστηκε.

Kia ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Από αριστερά: Kia EV6, EV4, EV5, EV3 και EV9

Πρόσφατα είδαμε δύο πρωτότυπα αυτοκίνητα που έχουν αυτά τα υλικά στην καμπίνα επιβατών και είναι τα ηλεκτρικό crossover Kia EV3 και το ηλεκτρικό sedan Kia EV4. 

Τι είναι το μυκήλιο

Σε μια προσπάθεια να γίνουν ακόμα πιο φιλικοί προς το περιβάλλον, οι σχεδιαστές της Kia έχουν μεγάλες ελπίδες για την ενσωμάτωση του μυκηλίου, της λευκής τριχοειδούς μάζας της ρίζας του μανιταριού, στο εσωτερικό των οχημάτων. Η ουσία μπορεί να καλλιεργηθεί και να διαμορφωθεί σε κάθε είδους σχήματα και μεγέθη για τη δημιουργία υλικών για την επένδυση στα εσωτερικά των αυριανών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Διαβάστε Επίσης

Η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε τη νέα προσέγγιση αυτό το μήνα στην παρουσίαση της EV Day, όπου τα στελέχη παρουσίασαν τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Το crossover EV5 και τις πρωτότυπες εκδόσεις του μικρότερου crossover EV3 και του EV4 sedan, που φλέξαραν τις καινοτόμες καμπίνες τους.

Kia EV3 Concept
Kia EV3

Οργανικές ντίζες, ανακυκλωμένο βαμβάκι, επενδύσεις από κάνναβη και ίνες λιναριού, τρισδιάστατα πλεκτά καθίσματα και, φυσικά το μυκήλιο αποτελούν μέρος της νέας στρατηγικής της Kia. Στην πορεία, η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει επίσης να χρησιμοποιήσει πλαστικό από ανακυκλωμένα σκουπίδια των ωκεανών.

Τα ασυνήθιστα υλικά συμπληρώνουν τα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που προορίζονται να εκσυγχρονίσουν τις καμπίνες της Kia για την εποχή των EV.

Kia EV3 Concept
Kia EV3

Τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν κρυφά κουμπιά, συρόμενα τραπέζια κονσόλας, φωτισμό διάθεσης, λεπτά καθίσματα, μοναδικούς περιστρεφόμενους αεραγωγούς και μια ευρεία οριζόντια διάταξη του ταμπλό.

Η εστίαση της Kia σε εσωτερικούς χώρους με γήινη ευκολία ξεκινά με το crossover EV9, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το 2024. Το EV9 θα εισάγει αυτό που η εταιρεία αποκαλεί 10 απαραίτητα υλικά για μια πιο πράσινη, φυτική, χωρίς δέρμα οδήγηση.

Ρίζες μανιταριών η λύση

Το ηλεκτρικό crossover κάνει εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένου τερεφθαλικού πολυαιθυλενίου και βιοπλαστικών, ενσωματώνοντας ακόμη και πεταμένα δίχτυα ψαρέματος για τη δημιουργία ορισμένων από τα υφάσματα και τα χαλιά του.

"Έχουμε πει ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε πλέον δέρμα", δήλωσε ο διευθυντής σχεδιασμού της Kia Karim Habib. "Ο αντικαταστάτης, κατά την άποψή μου, είναι το ύφασμα. Δεν προσπαθούμε να επιτύχουμε μια πλούσια, βελούδινη πολυτέλεια. Προσπαθούμε να είμαστε πιο μοντέρνοι".

Kia EV4 Concept
Kia EV4 

Τα EV3 και EV4 χρησιμοποιούν φυσικές ίνες αντί για συνθετικές με βάση τον άνθρακα για να επιτρέπουν ελαφρύτερα, λεπτότερα καθίσματα, ενώ ορισμένα υλικά στα καθίσματα και τις κονσόλες προέρχονται από ίνες λιναριού. Ελαφριά, ανθεκτική κάνναβη χρησιμοποιείται για την κατασκευή του τραπεζιού της κονσόλας, το οποίο προσφέρει μια επίπεδη επιφάνεια εργασίας που γλιστρά προς τα εμπρός και πίσω για πρόσβαση στα μπροστινά καθίσματα και στο πίσω μέρος.

Το εσωτερικό του τραπεζιού της κονσόλας καλλιεργήθηκε και δεν κατασκευάστηκε, σημειώνει η Kia. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι κατασκευασμένο από μυκήλιο, το οποίο συνδυάζει αντοχή με φινίρισμα μαλακής αφής.

Το μυκήλιο εμφανίζεται και στα καλύμματα των μαξιλαριών του πίσω καθίσματος του EV4.

Σκουπίδια του ωκεανού

Οι σχεδιαστές της Kia ενσωμάτωσαν επίσης την τεχνολογία 3D knit, η οποία χρησιμοποιείται για αθλητικές μπλούζες και παπούτσια τρεξίματος, στα υλικά των καθισμάτων για να επιτύχουν μια ξεχωριστή κυματιστή υφή, μειώνοντας παράλληλα την ανάγκη για ραφές και ενώσεις. Αυτό, με τη σειρά του, επιτυγχάνει μηδενικά απόβλητα υλικών.

Kia EV4 Concept
Kia EV4

Το εσωτερικό του EV4 σε γήινους τόνους "sandy terracotta" προέρχεται από οργανικές χρωστικές ουσίες που βρίσκονται στη ρίζα της μαδέρας και στο κέλυφος καρυδιάς.

Διαβάστε Επίσης

Στη συνέχεια, η Kia ελπίζει να ανακυκλώσει τα σκουπίδια των ωκεανών σε αντικείμενα όπως μπρελόκ και χαλιά. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει συνεργαστεί με το The Ocean Cleanup της Ολλανδίας για τη συλλογή πλαστικού από διάφορα σημεία σκουπιδιών των ωκεανών, όπου τα ρεύματα συγκεντρώνουν τόνους απορριμμάτων.

Το περασμένο καλοκαίρι, η Kia παρέλαβε 55 τόνους πλαστικού από το μεγάλο σκουπιδότοπο του Ειρηνικού Ωκεανού. Η εταιρεία αξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να ανακυκλωθεί και να χρησιμοποιηθεί σε οχήματα. Στόχος της είναι να επαναχρησιμοποιήσει το υλικό σε εξαρτήματα από το 2026, συμβάλλοντας στην αντιστάθμιση των 440 κιλών πλαστικού που χρησιμοποιούνται σήμερα στο μέσο όχημα της Kia.

Βέβαια υπάρχουν προκλήσεις. Το πλαστικό που ανακτάται και ανακυκλώνεται από τα σκουπίδια των ωκεανών είναι σημαντικά ακριβότερο ακόμη και από το παραδοσιακό ανακυκλωμένο πλαστικό. Και η ποιότητα ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό.

Επιπλέον, ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος θα είναι μικρός, σχεδόν ανεπαίσθητος, τουλάχιστον στην αρχή. Το πιλοτικό πρόγραμμα της Kia λειτουργεί με αυτούς τους 55 τόνους θαλάσσιων σκουπιδιών από τον Ειρηνικό. Αλλά σύμφωνα με τους υπολογισμούς της The Ocean Cleanup, περίπου 1,1 εκατομμύρια τόνοι νέων πλαστικών σκουπιδιών καταλήγουν στους ωκεανούς του κόσμου κάθε χρόνο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network