Mozilla: "Εφιάλτης για την ιδιωτικότητα" τα σύγχρονα αυτοκίνητα

Ενώ υποτίθεται πως το τελευταίο διάστημα τα πρότυπα ψηφιακής ιδιωτικότητας έχουν ενισχυθεί, ο χώρος του αυτοκινήτου φαίνεται πως αποτελεί “μαύρη τρύπα”

infotainment digital privacy

Έχεις θετική ή αρνητική προδιάθεση αναφορικά με τις νέες τεχνολογίες που ενσωματώνονται στα καινούργια αυτοκίνητα; Εντάξει, το πιθανότερο είναι όλες αυτές οι δυνατότητες συνδεσιμότητας που σου παρέχουν να ακούγονται και να δείχνουν αρκετά ελκυστικές, όμως ίσως αυτά που θα διαβάσεις στη συνέχεια, αλλάξουν κάπως την άποψή σου.

Διαβάστε Επίσης

Λογικά θα έχεις ακουστά τη Mozilla, κυρίως μέσω του προγράμματος περιήγησης στο διαδίκτυο, Firefox. Όμως η Mozilla ασχολείται και με άλλα πράγματα, όπως είναι για παράδειγμα η διεξαγωγή μελετών που αφορούν τα πρότυπα ψηφιακής ιδιωτικότητας. Στο πλαίσιο αυτό, αξιολόγησε τις σουίτες infotainment και τις πολιτικές τους για την προστασία της ιδιωτικότητας, συνολικά 25 εταιρειών αυτοκινήτου.

infotainment digital privacy

Ιδιωτικότητα στα λόγια

Και ένα πράγμα για το οποίο είναι κατηγορηματική, είναι πως τα νέα που αφορούν την προστασία των προσωπικών σου δεδομένων δεν είναι καλά. Για την ακρίβεια, η Mozilla αναφέρει χαρακτηριστικά πως "τα αυτοκίνητα είναι επίσημα η χειρότερη κατηγορία προϊόντων για την προστασία της ιδιωτικής ζωής που έχουμε αξιολογήσει ποτέ”.

Αρχίζοντας να μπαίνει σε λεπτομέρειες, η Mozilla υποστηρίζει πως όλες οι εταιρείες αυτοκινήτων συλλέγουν πάρα πολλά προσωπικά δεδομένα. Το "πάρα πολλά" ορίζεται ως περισσότερα από όσα χρειάζονται για τη λειτουργία του κινητήρα και τη "διαχείριση της σχέσης τους μαζί σου".

3 στους 4 πουλάνε τα δεδομένα πελατών

Κατά δεύτερο λόγο, η έρευνα που πραγματοποίησε κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 84% των κατασκευαστών αυτοκινήτων μοιράζονται τα δεδομένα των πελατών τους και ένα ανησυχητικά υψηλό 76% πουλάει τα προσωπικά δεδομένα των πελατών. Και ξέρεις, μερικά από αυτά τα δεδομένα είναι πολύ προσωπικά.

mobile phone in car

Και το κερασάκι στην τούρτα της κατ' ευφημισμόν ιδιωτικότητας, είναι πως το 92% των εταιρειών, δίνει στους πελάτες της λίγο έως καθόλου έλεγχο στα προσωπικά τους δεδομένα.

Σε αυτή την κατηγορία, μόνο η Renault και η Dacia βρέθηκαν να διαθέτουν μηχανισμό για τη διαγραφή τους. Ένα ακόμη στοιχείο που η Mozilla βρίσκει ανησυχητικό, είναι πως αναφορικά με τα πρότυπα ασφαλείας που χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπάρχει μια σχετική έλλειψη διαφάνειας.

Μία εξήγηση για όλα τα παραπάνω, ίσως να αποτελεί ο αυξανόμενος αριθμός εφαρμογών τρίτων κατασκευαστών που ενσωματώνονται στις σουίτες infotainment των εταιρειών αυτοκινήτων, όμως αυτό δεν σημαίνει πως αποτελεί και ελαφρυντικό.

Όπως και να έχει, την επόμενη φορά που ο υπάλληλος μιας έκθεσης αυτοκινήτων σου εκθειάζει τις δυνατότητες συνδεσιμότητας του μοντέλου που σε ενδιαφέρει, καλό είναι να έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου πως τα στοιχεία που θα σου ζητήσει δεν θα μείνουν ακριβώς μεταξύ σας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network