Είναι πια σύνηθες θέμα συζήτησης ο ήχος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ποιος ήχος θα μου πεις; Εμ, αυτό λέμε. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχει. Σταδιακά όμως κάποιες εταιρείες -π.χ. BMW και Ford- έχουν αρχίσει να εφοδιάζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα με τεχνητό ήχο κινητήρα. Πλέον τόσο η Stellantis όσο και η Ferrari είναι πεπεισμένες ότι οι οδηγοί θέλουν ήχο κινητήρα στα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα.
Στην BMW και στην Ford ο τεχνητός ήχος είναι μια χαρά -στην BMW τον έχει φτιάξει ο οσκαρικός συνθέτης Hans Zimmer. Ναι, δεν μπορεί να φτάσει την απόλαυση και τις δονήσεις που σου δίνει ένας V8 ή ένας V12 κινητήρας αλλά το γεγονός ότι οι φίρμες έχουν αρχίσει να ασχολούνται σοβαρά με τον ήχο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνει πολλά. "Από τότε που ξεκίνησε η βιομηχανική επανάσταση και είχαμε μηχανές εσωτερικής καύσης, ο ήχος των πόλεων - ο ήχος της ζωής μας - υπαγορεύεται από αυτόν", δήλωσε ο Zimmer
Τελικά θα καταφέρουν ο τεχνητός ήχος να είναι απολαυστικός;
Όταν η Stellantis παρουσίασε το Dodge Charger Daytona SRT Concept τον Αύγουστο, έκανε το ντεμπούτο του ένα "σύστημα εξάτμισης" για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η φίρμα σχεδίασε ένα σύστημα που μετατρέπει το σχεδόν αθόρυβο βουητό των ηλεκτροκινητήρων σε έναν ήχο που φθάνει τα 126 ντεσιμπέλ αλλά από κάποιους είχε την αντιμετώπιση που είχε ο Κακοφωνίξ στο γαλατικό χωριό.
Η Ferrari εργάζεται επίσης πάνω σε έναν τρόπο δημιουργίας ήχου που θα ανταποκρίνεται στο πάτημα του γκαζιού του ηλεκτρικού αυτοκινήτου -ξέρουμε ότι από το 2025 η φίρμα ετοιμάζει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα-, επιτρέποντας στους οδηγούς όχι μόνο να αισθάνονται αλλά και να ακούν έναν αρκετά ρεαλιστικό ήχο κινητήρα.
Οι αναλυτές της Oddo BHF ανέφεραν τον περασμένο μήνα ότι η Ferrari έχει ήδη καταθέσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το σύστημά της, το οποίο θα μπορούσε να μπει στο πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο.
Ενώ η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει κάτι για αυτό το σύστημα ήχου, ο διευθύνων σύμβουλος Benedetto Vigna πιστεύει ότι ο ήχος θα είναι απαραίτητος σε κάθε Ferrari, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κινούνται με μπαταρία.
"Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά μας συστήματα κίνησης θα προσφέρουν στους πελάτες τις ίδιες συγκινήσεις" με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο Vigna σε συνέντευξή του. "Το θέμα είναι πώς θα αποσπάσουμε το καλύτερο συναίσθημα από τη χρήση αυτής της τεχνολογίας, δίνοντας κάτι μοναδικό στους πελάτες", προσθέτει.
Και τι κάνουν πλέον οι εταιρείες για τον ήχο των ηλεκτρικών;
Ο επικεφαλής της Dodge Tim Kuniskis δήλωσε ότι μεγάλο μέρος των αρχικών σχολίων για το γρύλισμα του Charger Daytona SRT Concept ήταν αρνητικό και ότι η Dodge θα συνεχίσει να το βελτιώνει.
Οι ξεχωριστοί ήχοι πάνω στους οποίους δουλεύουν μάρκες όπως η Dodge και η Ferrari είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό από το ευφάνταστο "Fart Mode" της Tesla, που είναι καλό για πλάκα αλλά ως εκεί.
Η Jaguar προσέλαβε τον ηλεκτρονικό μουσικό Richard Devine για να σχεδιάσει ήχους για το πρώτο της πλήρες EV, το i-Pace.
Η Volkswagen προσέλαβε τον Leslie Mandoki, έναν Γερμανο-Ούγγρο μουσικό παραγωγό που έχει συνεργαστεί με τον Phil Collins και τον Chaka Khan, για το ID 3.
Για τη Renault υπάρχουν πληροφορίες ότι ο μεγάλος συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής Jean-Michel Jarre μπορεί να είναι αυτός που θα συνθέσει τον ήχο των αμιγώς ηλεκτρικών της αυτοκινήτων.