Επίτροπος Μπρετόν: Να συνεχίσει η ΕΕ να κατασκευάζει συμβατικά αυτοκίνητα

Πλέον και ο Επίτροπος Μπρετόν θέτει το θέμα και προτείνει στους Ευρωπαίους κατασκευαστές να συνεχίζουν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες

Ο Τιερί Μπρετόν Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ

Τελικά και ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης πήρε θέση για το θέμα κατάργησης των αυτοκινήτων με συμβατικούς/ θερμικούς κινητήρες από 2035. Εδώ στο TopGear έχουμε κάνει εκτενείς αναφορές στο θέμα και να θυμήσουμε ότι πρόσφατα τόσο ο επικεφαλής της Stellantis όσο και ο επικεφαλής της BMW εξέφρασαν παρόμοιες απόψεις με του Επιτρόπου Τιερί Μπρετόν -και δεν είναι οι μόνοι. Από πολλούς η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πλασάρεται ως η μόνη λύση, όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι η λύση για όλα τα προβλήματα. 

"Να συνεχίσετε να κατασκευάζετε αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες"

Η προσπάθεια της Ευρώπης να μετατραπεί η αυτοκινητοβιομηχανία της σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη δημιουργεί κινδύνους τόσο για την απασχόληση όσο και για τo κόστος αγοράς των οχημάτων, δήλωσε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Τιερί Μπρετόν, προτρέποντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα  με θερμικούς κινητήρες.

"Σέβομαι το γεγονός ότι ορισμένοι αποφασίζουν να επιταχύνουν προς μια 100% ηλεκτρική προσφορά, αλλά ενθαρρύνω επίσης τους κατασκευαστές να συνεχίσουν να παράγουν αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, να δημιουργήσουν ποιοτικές θέσεις εργασίας και να παραμείνουν μια εξαγωγική δύναμη", δήλωσε ο Breton σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε στη γαλλική εφημερίδα Les Echos.

Ο Τιερί Μπρετόν Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ
Ο Τιερί Μπρετόν Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Το 2026 κάτι μπορεί να αλλάξει

Να θυμήσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε πρόσφατα σε μια συμφωνία-ορόσημο για την ουσιαστική απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, η οποία θα αναδιαμορφώσει τις μεταφορές και θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό βήμα στην πορεία για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Οι ανησυχίες του Μπρετόν απηχούν εκείνες που εκφράζονται από εταιρείες όπως η Stellantis, η οποία έχει προειδοποιήσει ότι η αγορά αυτοκινήτων θα καταρρεύσει εάν η βιομηχανία δεν είναι σε θέση να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων. 

Ο Breton δήλωσε στη Les Echos ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να κοστίσει σε μια βιομηχανία που απασχολεί περίπου 13 εκατομμύρια ανθρώπους περίπου 600.000 θέσεις εργασίας.

Είπε ότι υπολογίζει σε μια ρήτρα αναθεώρησης του 2026, την οποία επέμεινε να προσθέσει στη συμφωνία με την ΕΕ, δημιουργώντας έναν μηχανισμό για την αναβολή της προθεσμίας του 2035. Είπε επίσης ότι θα δημιουργήσει μια ομάδα εργασίας στην οποία θα συμμετέχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και η οποία θα συνεδριάζει τακτικά τα επόμενα τέσσερα χρόνια. "Δεν πρέπει να υπάρχει κανένα ταμπού για τη συνάντηση του 2026", τόνισε ο Μπρετόν.

Με πληροφορίες από Les Echos / Automotive News Europe

Best of Network