O Carlos Tavares κρούει τον κώδωνα για την ηλεκτροκίνηση

O CEO της Stellantis μίλησε εξ ονόματος όλων μας λέγοντας ότι "Η ελευθερία της κινητικότητας πηγαίνει προς τα πίσω επειδή οι άνθρωποι δεν μπορούν να πληρώσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα". Ακούει κανείς;

Carlos Tavares

Μια μάλλον αυστηρή προειδοποίηση για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη -της Βρετανίας συμπεριλαμβανομένης- απηύθυνε πριν από λίγες ημέρες ο Carlos Tavares, επικεφαλής του ομίλου Stellantis που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τις Peugeot, Citroen, Opel, Alfa Romeo, Fiat και Jeep.

"...οι άνθρωποι δεν μπορούν να πληρώσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα"

Η ανησυχία του είναι η ταχύτητα με τη οποία η νομοθεσία ουσιαστικά επιβάλλει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πριν πέσουν οι τιμές ή πριν είναι υπάρξουν ευρείες υποδομές. "Η ελευθερία της κινητικότητας πηγαίνει προς τα πίσω επειδή οι άνθρωποι δεν μπορούν να πληρώσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Υπάρχει το ενδεχόμενο κοινωνικής αναταραχής", είπε μιλώντας στο TopGear. Ναι, έχεις δίκιο, ο όρος "κοινωνική αναταραχή" είναι βαρύς.

"Η κινεζική βιομηχανία μπορεί να κατασκευάζει αυτοκίνητα με ζημία"

Η θεωρία του είναι ότι οι κινεζικών συμφερόντων εταιρείες "επιδοτούν" τις πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω της τιμολογιακής τους πολιτικής και γι' αυτό και προσφέρουν τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. "Η κινεζική βιομηχανία μπορεί να κατασκευάζει αυτοκίνητα με ζημία. Και θα αυξήσουν τις τιμές αφού οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βάλουν λουκέτο".

Λέει επίσης ότι θα ήθελε να υπάρχουν επιδοτήσεις (για τους ευρωπαίους κατασκευαστές), ή προστασία από τον κινεζικό ανταγωνισμό μέσω δασμών, "το ίδιο εμπόδιο που υπάρχει στην πώληση ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στην Κίνα". Και αυτή η περίπτωση δεν είναι μοναδική. Πολλά αφεντικά σε πολλούς κλάδους απλώνουν τα χέρια τους για επιδοτήσεις και προστασία. Ο Tavares ισχυρίζεται επίσης, ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να σταματήσει η εκτεταμένη απώλεια θέσεων εργασίας στα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων.

Οι δασμοί θα επέτρεπαν στην ευρωπαϊκή βιομηχανία να δημιουργήσει μια βάση προμήθειας πρώτων υλών, κατασκευής κυψελών και μπαταριών καθώς και κατασκευής αυτοκινήτων. Αλλά μόλις τελειώσει αυτή η "βάναυση μεταβατική περίοδος" για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2025, λέει ότι τα προστατευτικά μέτρα θα μπορούσαν να μειωθούν, επειδή η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα έχει εδραιώσει την θέση της στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Παρ' όλα αυτά, προσθέτει ότι δεν του αρέσουν οι εμπορικοί φραγμοί και ότι είναι θεμελιωδώς υπέρ της παγκοσμιοποίησης. "Ο κατακερματισμός είναι πόλεμος και εγωισμός. Αντίθετα, θέλουμε συνεργασία". Και, αν δεν αυξηθούν οι εμπορικοί φραγμοί, έχει να προτείνει μια άλλη λύση για το μείζον ζήτημα των εκπομπών ρύπων, που αποτελεί και την ουσία του μετασχηματισμού της αυτοκίνητης: την παράταση της πώλησης φθηνότερων μικρών αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης ή υβριδικών μοντέλων για μερικά ακόμη χρόνια, πέραν των χρονικών ορίων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ενωση. "Οι πολιτικοί αποφάσισαν δογματικά. Αποφάσισαν ότι οι ψηφοφόροι θέλουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δεν έχουμε κανονισμούς που να είναι τεχνολογικά ουδέτεροι". Με άλλα λόγια, ήθελαν να μειώσουν το CO2 και αποφάσισαν ότι τα EV είναι ο τρόπος για να το πετύχουν, αντί να ζητήσουν απλώς τη μείωση του CO2 και να αφήσουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να βρουν τον καλύτερο τρόπο. "Παρόλα αυτά, θα ανταγωνιστούμε μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Θα έχουμε 30 ηλεκτρικά αυτοκίνητα προς πώληση. Είναι δαρβινικό. Μόνο ο καλύτερος θα επιβιώσει".

Best of Network