Επικεφαλής BMW: Γιατί κινδυνεύουν τα φθηνά αυτοκίνητα

Ο επικεφαλής της BMW Oliver Zipse μίλησε και πρέπει να τον ακούσουμε. Γιατί εξήγησε πώς οι κινήσεις της ΕΕ βάζουν σε κίνδυνο την δυνατότητά μας να αποκτήσουμε ακόμα και φθηνά αυτοκίνητα

Ο επικεφαλής της BMW Oliver Zipse

Ο καθορισμός ημερομηνίας για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες θα μπορούσε να αφαιρέσει τα "φθηνά αυτοκίνητα" από την αγορά, καθιστώντας την ιδιοκτησία απρόσιτη για πολλούς, και να είναι πολιτικά επικίνδυνη, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse (φωτό).

Πώς εξηγεί την θέση του ο επικεφαλής της BMW

Μιλώντας πριν από την ανακοίνωση της επένδυσης ύψους 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νότια Καρολίνα, ο Zipse δήλωσε ότι η BMW δεν έχει ορίσει ημερομηνία για τον τερματισμό της παραγωγής οχημάτων εσωτερικής καύσης και προειδοποίησε κατά της απαγόρευσης της πώλησής τους.

Η νέα BMW M2

"Δεν θέλουμε τα αυτοκίνητα να απομακρυνθούν από τους ανθρώπους, πολιτικά αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο", δήλωσε ο Zipse και πρόσθεσε "Αν ξαφνικά κάνετε την ιδιοκτησία αυτοκινήτων μόνο για πλούσιους ανθρώπους, είναι κάτι πολύ επικίνδυνο".

Η BMW υποστηρίζει φιλόδοξους κανονισμούς για τα οχήματα, δήλωσε ο Zipse, αλλά ο καθορισμός μιας σταθερής ημερομηνίας για τον τερματισμό των πωλήσεων εσωτερικής καύσης θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει τους ανθρώπους να συνεχίσουν "να οδηγούν τα παλιά τους αυτοκίνητα - και αυτό δεν το θέλουμε". Ο Zipse τόνισε ότι είναι καλό "να προσφέρουμε επιλογές και όχι περιορισμούς".

Η αυτοκινητοβιομηχανία General Motors έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει να τερματίσει τις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων ICE μέχρι το 2035.

Αυτό που κάνει η Εύρωπη και η Καλιφόρνια

Η Καλιφόρνια ενέκρινε κανονισμούς που απαιτούν όλα τα νέα οχήματα που πωλούνται στην πολιτεία μέχρι το 2035 να είναι είτε πλήρως ηλεκτρικά είτε υβριδικά. Να θυμίσουμε ότι η ΕΕ έχει αποφασίσει να μην πωλούνται νέα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες από το 2035 και έχει βρει ισχυρές αντιστάσεις -όχι όμως τόσο ισχυρές ώστε να μην προχωρήσει σε αυτόν τον σχεδιασμό.

Ο Zipse δήλωσε ότι "δεν υπάρχει καμία ένδειξη" ότι σε παγκόσμια κλίμακα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα είναι παρωχημένος μέσα στα επόμενα 15 χρόνια. Δεν έχει άδικο γιατί προφανώς βλέπει πώς κινείται η Ιαπωνία.

Ερωτηθείς πότε η BMW θα κατασκευάσει τον τελευταίο κινητήρα εσωτερικής καύσης, αστειεύτηκε: "Θα πρέπει να ρωτήσουμε αυτό το βάζο ίσως;" προσθέτοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν γνωρίζει.

"Ως πολιτικός θα ήμουν σούπερ-προσεκτικός... γιατί με τη ρύθμιση αυτή μειώνονται τα αυτοκίνητα", δήλωσε ο Zipse. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι όπου υπάρχουν κανονισμοί που επιβάλλουν μόνο μοντέλα με μηδενικές εκπομπές ρύπων "είμαστε έτοιμοι, θα έχουμε αρκετά αυτοκίνητα".

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν έχει ζητήσει το 50% των πωλήσεων όλων των νέων οχημάτων έως το 2030 να είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα που συνδέονται με την πρίζα, αλλά δεν έχει εγκρίνει ημερομηνία σταδιακής κατάργησης.

Η BMW, η οποία αναμένει ότι τουλάχιστον το 50% των πωλήσεών της μέχρι το 2030 θα είναι μηδενικών εκπομπών, λέει ότι θα υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις EV φέτος. 

Best of Network