Ξέρουμε πια ότι η στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035 θα απαγορευτεί -κατά 99%- η πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Ξέρουμε επίσης ότι αυτοκινητοβιοχανίες όπως η Mercedes-Benz και ο όμιλος VW καλοσώρισαν την απόφαση -σχεδόν κουνούντας σημαιάκια από την χαρά τους- αφού έχουν ήδη μεγάλη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Και υπάρχει και η BMW που επίσης μεγαλώνει σταδιακά την γκάμα της με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά έχει μια πίσω σκέψη, απέναντι σε όλο αυτό που συμβαίνει. Μια σκέψη που πλέον έχει εκφραστεί -και δεν είναι πια "πίσω"- και μάλιστα από τον επικεφαλής της BMW Oliver Zipse.
H BMW δεν βιάζεται να βάλει ημερομηνία λήξης στους θερμικούς κινητήρες
Προς το παρόν ξέρουμε ότι Rolls-Royce θα γίνει μια αμιγώς EV μάρκα το 2030, ενώ η MINI θα ακολουθήσει το παράδειγμα επίσης στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Η BMW πάντως δεν βιάζεται και ο επικεφαλής Oliver Zipse, έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι θα ήταν πολύ πρόωρο να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, και είχε μια νέα ευκαιρία να το κάνει.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Innovation Day που διοργανώθηκε στο Έρλανγκεν της Βαυαρίας, το 58χρονος CEO επανέλαβε την προειδοποίησή του για μια ενδεχομένως πρόωρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων: "Πιστεύουμε ότι είναι λάθος να 'σβήσουμε' τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Η βιομηχανία θα έχει διαφορετική εικόνα από πλευράς κλίμακας και δομής από ό,τι σήμερα, αν στραφεί σε μία μόνο τεχνολογία".
Πέστα κύριε Zipse μας
Συνέχισε λέγοντας ότι μια "απόλυτη κατάργηση" του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα δημιουργούσε "στρεβλώσεις που κανείς εδώ δεν μπορεί πλέον να ελέγξει". Όσον αφορά μια εναλλακτική λύση σε αυτό το όλο και πιο πιθανό σενάριο από τα μέσα της δεκαετίας, ο Oliver Zipse προώθησε για άλλη μια φορά την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Υποστηρίζει ότι θα ήταν ταχύτερη η κατασκευή των απαραίτητων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου από τον χρόνο που θα χρειαστεί για να είναι έτοιμη η υποδομή για τα ηλεκτροκίνητα EV με μπαταρίες.
Το υδρογόνο και ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημά του
Ο Zipse εξήγησε ότι θα απαιτούνταν μόνο δύο ημέρες για να μετατραπεί ένας παραδοσιακός σταθμός ανεφοδιασμού που διαθέτει βενζίνη και ντίζελ σε υδρογόνο. Εξάλλου, εξέφρασε τη δέσμευσή του στις κυψέλες καυσίμου: "Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύουμε ακράδαντα στο υδρογόνο. Έρχεται και θα έρθει στην BMW, είμαι πολύ, πολύ σίγουρος γι' αυτό".
Όπως έχουμε αναφέρει εδώ η BMW ξεκινά μια μικρή παραγωγή του BMW iX5, η οποία δεν υπερβαίνει τα 100 κομμάτια με καύσιμο υδρογόνο. Ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής θα ακολουθήσει ήδη από το 2025 με τη βοήθεια της Toyota, ενώ πρόσφατα μάθαμε ότι η πλατφόρμα Neue Klasse σχεδιάζεται για να φιλοξενήσει κυψέλη καυσίμου υδρογόνου.