Πώς η Mercedes θα κάνει restart στην μαξιμαλιστική Maybach

Η Mercedes σχεδιάζει την αναγέννηση της Maybach με μια στιλιστική προσέγγιση στα όρια της εκκεντρικότητας για έναν σοβαρό λόγο

Concept Mercedes Maybach Haute Voiture
Project MAYBACH Capsule Collection
Project MAYBACH Virgil Abloh
Project MAYBACH Virgil Abloh
Mercedes Maybach GLS 600 4MATIC εσωτερικό
MAYBACH Virgil Abloh
Mercedes Maybach S 580 4MATIC
Mercedes Maybach S 680 4MATIC
Mercedes Maybach GLS 600 4MATIC
Concept Mercedes Maybach Haute Voiture εσωτερικό
Mercedes Maybach GLS 600 4MATIC εσωτερικό

Ο επικεφαλής της Mercedes Ola Kallenius είναι αρκετά ξεκάθαρος στις τελευταίες τοποθετήσεις του: η Mercedes θα γίνει πιο ακριβή. Και η Maybach -θα προσθέσουμε- αν αναλογιστούμε τα επόμενα σχέδια της Mercedes για το μέλλον της φίρμας υπερπολυτελών αυτοκινήτων. Η Maybach έχει μεγάλα σχέδια για τις μαξιμαλιστικές λιμουζίνες που κατασκευάζει τα τελευταία 113 χρόνια, μια σειρά που περιλαμβάνει πλέον τις Mercedes-Maybach S-Class και Mercedes-Maybach GLS.

Mercedes Maybach GLS 600 4MATIC
Mercedes Maybach GLS 600 4MATIC

Η αναγέννηση της Maybach

Υπάρχει η δίχρωμη Mercedes-Maybach S680 sedan που επιμελήθηκε ο Virgil Abloh, ο εκλιπόντας επικεφαλής του τμήματος ανδρικής ένδυσης της Louis Vuitton, η οποία θα αρχίσει να πωλείται παγκοσμίως αργότερα φέτος με μια περιορισμένη σειρά 150 μονάδων. Επίσης από τον Abloh, σε συνεργασία με τον Gorden Wagener, τον επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου Mercedes αναμένουμε το ηλεκτρικό off-road concept με την ονομασία Project Maybach.

MAYBACH Virgil Abloh
Maybach Virgil Abloh

Εν τω μεταξύ, το concept "Haute Voiture" της Mercedes-Maybach που ανακοινώθηκε στις 18 Μαΐου υπόσχεται πάνελ θυρών από μπουκλέ που θυμίζουν κοστούμια Chanel και ημερομηνία κυκλοφορίας το 2023. Σύντομα θα ακολουθήσει ένα ηλεκτρικό SUV Mercedes-Maybach. Υπάρχει επίσης ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο στη Mercedes-Benz που επικεντρώνεται σε οχήματα υψηλότερου επιπέδου και υψηλότερου περιθωρίου κέρδους, όπως αυτά του τμήματος Maybach, το οποίο έχει έναν φρέσκο νέο διευθύνοντα σύμβουλο. Είναι προφανές ότι η Maybach είναι έτοιμη για μια αναγέννηση.

Concept Mercedes Maybach Haute Voiture εσωτερικό
To εσωτερικό του Concept Mercedes Maybach Haute Voiture

"Υπήρξε μια επανεκκίνηση", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Ola Kallenius σε συνέντευξή του στο Μονακό στις 18 Μαΐου. "Πρόκειται για την αναζωογόνηση της μάρκας Maybach".

Αύξηση πωλήσεων και εκκεντρικότητα χωρίς όρια για πολύ πλούσιους πελάτες

Πλέον οι πωλήσεις αυξάνονται. Πέρυσι, η Mercedes-Maybach πούλησε 15.730 μονάδες παγκοσμίως, 50% πάνω από το 2020 και ενισχύθηκε κυρίως από την Κίνα, όπου τα αυτοκίνητά της πωλούνται με ρυθμό άνω των 900 το μήνα.

Project MAYBACH Virgil Abloh
Project MAYBACH Virgil Abloh

"Η μάρκα τα πηγαίνει φανταστικά", λέει ο Daniel Lescow, ο νέος επικεφαλής της Maybach, κατά τη διάρκεια ενός δείπνου στο Μονακό στις 17 Μαΐου. "Υπάρχουν τόσες πολλές δυνατότητες. Ξοδεύουμε μηδενικά χρήματα για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης". Αν και αρνήθηκε να μιλήσει συγκεκριμένα για τα ποσοστά παραγγελιών των νεότερων οχημάτων Maybach, τα χαρακτήρισε ως "υψηλής ζήτησης".

"Ο σκοπός της Maybach δεν είναι να βγάζει νέα μοντέλα ακόμη και κάθε χρόνο", λέει ο Kallenius. "Πρέπει να το κρατάς ξεχωριστό. Μικρότερος όγκος, απαιτητικοί πελάτες. Κάθε τόσο, θα πασπαλίζουμε το εμπορικό σήμα του κατασκευαστή Maybach πάνω σε μερικά προϊόντα [της Mercedes]".

Mercedes Maybach S 680 4MATIC
Mercedes Maybach S 680 4MATIC

Με αφορμή το concept "Haute Voiture" ο Steffen Köhl, ο διευθυντής προηγμένης εξωτερικής σχεδίασης δήλωσε: "Κάποιοι μπορεί να πουν ότι είναι τρομερό, αλλά αυτό ακριβώς πρέπει να κάνουμε ως μάρκα πολυτελείας - είναι ένα σοκ. Η αποδιοργάνωση και η αντίφαση αποτελούν πηγή δημιουργικότητας".

Concept Mercedes Maybach Haute Voiture
Concept Mercedes Maybach Haute Voiture

Το σοκ προέρχεται τόσο από το μέγεθος και την τιμή του οχήματος όσο και από όλες τις διαθέσιμες επιπλέον επιλογές αισθητικής και εξατομίκευσης. "Η Maybach θέλει να εκφράσει τον πλούτο μέσω του αποτυπώματος, του πόσο μεγάλο είναι το αντικείμενο", λέει ο Frank Stephenson, ένας μαροκινής καταγωγής Αμερικανός σχεδιαστής αυτοκινήτων που έχει εργαστεί για τις BMW, Mini, Ferrari, Maserati, Fiat, Lancia, Alfa Romeo και McLaren. "Είναι σχεδόν καρτουνίστικο" προσθέτει.

Project MAYBACH Capsule Collection
Project Maybach Capsule Collection

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτές οι επιλογές έχουν στόχο να προσελκύσουν τους Κινέζους αγοραστές, οι οποίοι τείνουν να πληρώνουν για πιο εξωφρενικά σχέδια και είναι πολύ νεότεροι σε ηλικία και πολύ πιο πλούσιοι από τους συνήθεις καταναλωτές των οχημάτων της Mercedes. Ο μέσος όρος ηλικίας ενός αγοραστή Maybach στην Κίνα είναι στα μέσα της δεκαετίας των 40, και σε όλη τη μάρκα είναι σε μεγάλο βαθμό κάτω των 50 ετών, δηλαδή νεότερος από τον μέσο αγοραστή της Mercedes.

"Η κινεζική αγορά είναι μια νεότερη αγορά, η οποία δεν ντρέπεται να δείξει τον πλούτο της, και η Maybach σίγουρα το κάνει αυτό", λέει ο Stephenson ενώ ο Kallenius τονίζει "Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Και είναι επίσης η μεγαλύτερη αγορά πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο. Και φυσικά είναι η μεγαλύτερη αγορά Maybach στον κόσμο".

Λίγη ιστορία για την Maybach

Η Maybach, που πήρε το όνομά της από τον Wilhelm Maybach, έναν σχεδιαστή κινητήρων και έναν από τους πρώτους συνεργάτες του Gottlieb Daimler, και ιδρύθηκε με τον γιο του Karl το 1909, έγινε τότε συνώνυμο της ταχύτητας, της ισχύος και του κύρους. Μέχρι το 1921, κατασκεύαζε αυτοκίνητα όπως το μήκους πέντε μέτρων Maybach 22/70 HP W3 και το πολυτελές Maybach SW 42, το οποίο διέθετε καινοτομίες όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα.

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, κατά τη διάρκεια του οποίου η Maybach παρήγαγε τους περισσότερους κινητήρες για τα τανκς της ναζιστικής Γερμανίας, η εταιρεία συνέχισε να κατασκευάζει κινητήρες ντίζελ, αλλά οι εσωτερικές διαμάχες και η αποδιοργάνωση την οδήγησαν στην κατάρρευση. Το 1960, η Daimler-Benz AG εξαγόρασε την Maybach Motorenbau GmbH κυρίως για να κατέχει τα δικαιώματα των κινητήρων.

Το 1997, μετά από δεκαετίες αδρανοποίησης, η Mercedes παρουσίασε ένα πρωτότυπο Maybach στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο και δήλωσε ότι θα παρήγαγε δύο σεντάν με την επωνυμία Maybach μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Η Maybach 52 και η Maybach 62 έφτασαν το 2002, αλλά τα αυτοκίνητα έμοιαζαν φουσκωμένα και αυτοσαρκαστικά, και η μάρκα παραδέχτηκε αργότερα ότι έχασε 439.000 ευρώ για κάθε ένα από τα αυτοκίνητα που πούλησε.

Το 2011, η Daimler ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει τα υπόλοιπα μοντέλα, ηρεμώντας ουσιαστικά τη Maybach προς το παρόν. Τα signature δίχρωμα σαλόνια μπήκαν σε μακρά χειμερία νάρκη από την επικαιρότητα από τότε που ο Jay-Z και ο Kanye West παρουσίασαν ένα διαμελισμένο Maybach 57 του 2004 στο βίντεο για το τραγούδι τους "Otis" το 2011.

Στη συνέχεια ήρθε η τελευταία αλλαγή. Η Mercedes αναβίωσε το σήμα της Maybach στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες το 2014 με το νέο σήμα Mercedes-Maybach, ουσιαστικά μια ανακατασκευασμένη έκδοση της ναυαρχίδας Mercedes S600 sedan. Αυτά τα Mercedes-Maybach σχεδιάστηκαν κυρίως για ταξίδια με σοφέρ και ήρθαν κουκουλωμένα τόσο πυκνά σε ανέσεις που μοιάζουν περισσότερο με την επαγγελματική σουίτα ενός ιδιωτικού τζετ παρά με αυτοκίνητο. Πλήρως ανακλινόμενα καθίσματα, ψυγεία ποτών, αναδιπλούμενα τραπέζια εργασίας και ακουστικά DJ για το σύστημα ψυχαγωγίας είναι απαραίτητα.

Με πληροφορίες από Bloomberg /  Automotive News

Best of Network