Πλησιάζουμε το όριο μεγέθους των οθονών infotainment;

Tην τελευταία δεκαετία, οι μεγάλες οθόνες έγιναν συνώνυμο της πολυτέλειας. Ωστόσο, μπορεί να έχουν ήδη φτάσει στο αποκορύφωμά τους

Mercedes MBUX Hyperscreen

Η συνδεσιμότητα αποτελεί πλέον μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους σε κάθε νέο αυτοκίνητο. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μία ολόκληρη παρουσίαση ενός μοντέλου, αναλώνεται στην ανάλυση του ψηφιακού κόσμου στο εσωτερικό του. Οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων και οι οθόνες αφής infotainment ξεκίνησαν δειλά δειλά, πολλές φορές έδειχναν ξένα σώματα στο ταμπλό, όμως με τον καιρό ενσωματώθηκαν μια χαρά στην αισθητική των αυτοκινήτων και φυσικά, αυξάνουν συνεχώς τις διαστάσεις τους.

H οθόνη του Vision EQXX
H οθόνη του Mercedes Vision EQXX

Αυτό είναι κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη σε κανέναν. Πρόκειται για έργο που το έχουμε δει να παίζεται δεκάδες φορές. Από τις οθόνες των τηλεοράσεων που έχουμε σπίτια μας, μέχρι τις οθόνες των υπολογιστών και των smartphones, η τάση είναι πάντοτε η ίδια. Κάθε επόμενο μοντέλο και μεγαλύτερη οθόνη. Μοιραία, από τη στιγμή που αποφασίστηκε πως το περιβάλλον στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, θα πρέπει να προσομοιάζει εκείνο του "έξυπνου" κινητού μας τηλεφώνου, το νερό της σχεδίασης, είχε μπει για τα καλά στο αυλάκι του μεγέθους.

Mercedes MBUX Hyperscreen

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Σύντομη και απόλυτα προβλέψιμη. Το εύλογο ερώτημα είναι μέχρι που μπορεί να φτάσει το μέγεθος μιας οθόνης infotainment; H Mercedes θεωρητικά το τερμάτισε σχετικά πρόσφατα, παρουσιάζοντας την MBUX Hyperscreen, η οποία θα εφοδιάζει την EQS και έχει συνολικό μήκος 1,41m, καλύπτοντας ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό. Λογικά δεν έχει πάνω απ' αυτό, καθώς κάπου εκεί, εξαντλούνται και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου. Κι όμως, πρόσφατα η BMW έκανε ρελάνς όταν κατά την παρουσίαση της νέας Σειράς 7, μας έδειξε για πρώτη φορά την Theater Screen των 31 ιντσών σε διάταξη 32:9 και ανάλυση 8Κ, που ναι μεν αφορά όσους κάθονται πίσω, όμως καθιστά σαφές πως η μάχη των οθονών καλά κρατεί.

Τα νέα που έρχονται βέβαια μέσα από μια συζήτηση σχεδιαστών αυτοκινήτων που φιλοξενήθηκε από το Car Design News, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αντιστροφής της τάσης που υπάρχει με τις οθόνες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων. Αφορμή για τα ενδιαφέροντα σχόλια που ακούστηκαν, αποτέλεσε η ερώτηση ενός ακροατή αναφορικά με τον εσωτερικό σχεδιασμό των οχημάτων. Η απορία αφορούσε στο αν θα συνεχιστεί και στο μέλλον, η πολυτέλεια και η premium αύρα στο εσωτερικό, να αποτελούν συνώνυμα της μεγάλης οθόνης.

BMW 7 Series infotainment

Ο επικεφαλής του τμήματος εσωτερικού σχεδιασμού της BMW i, Matthias Junghanns, είχε πολλά να πει για το θέμα. "Είναι η μεγάλη οθόνη που μετράει; Προσωπικά είμαι πεπεισμένος πως θα αφήσουμε πίσω μας, αργά ή γρήγορα, αυτές τις μαύρες γυάλινες επιφάνειες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων". Ο Junghanns εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι στο μέλλον, οι επιβάτες θα έχουν τη "νοημοσύνη" του αυτοκινήτου στα χέρια τους, η οποία απλά θα εμφανίζεται όταν τη χρειάζονται.

Ο Conny Blommé, διευθυντής εσωτερικού σχεδιασμού της Polestar, είχε παρόμοιες σκέψεις για το θέμα. "Όλα έχουν την κορύφωσή τους, και πιθανώς έχουν και οι οθόνες", ανέφερε, για να καταλήξει λέγοντας "Τις περισσότερες φορές, όταν ταξιδεύετε σε ένα αυτοκίνητο, απολαμβάνετε τη θέα περισσότερο από τις οθόνες".

tesla model y interior

Σίγουρα πρόκειται για ενδιαφέρουσες απόψεις, οι οποίες όμως αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, προφανώς δεν είναι αντιπροσωπευτικές για ολόκληρο τον κλάδο αυτοκινήτων, ίσως ούτε καν μέσα στους κόλπους των ίδιων των εταιρειών τους. Ωστόσο αυτό που μπορούμε να κρατήσουμε, είναι πως υπάρχουν και φωνές στον χώρο του αυτοκινήτου που δεν υιοθετούν εξ ορισμού την σχεδιαστική επιλογή που θέλει τις μεγάλες οθόνες κυρίαρχες στο ταμπλό ενός μοντέλου. Ακόμη είναι πολύ νωρίς, όμως δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε αυτή την τάση να καταλαγιάζει.

Best of Network