Στο Renault Scenic Vision βλέπουμε το μελλοντικό ηλεκτρικό SUV με υδρογόνο

Ίσως το πιο σημαντικό πρωτότυπο που παρουσιάζει η Renault εδώ και χρόνια γιατί περικλείει σχεδόν όλους τους στόχους της εταιρείας

Renault Scenic Vision
To εσωτερικό του Renault Scenic Vision
Renault Scenic Vision
Το εσωτερικό του Renault Scenic Vision
Renault Scenic Vision
Renault Scenic Vision
Renault Scenic Vision
Renault Scenic Vision
Renault Scenic Vision
Renault Scenic Vision

To Renault Scenic Vision πρέπει να είναι πολύ σημαντικό για την γαλλική φίρμα. Στην παρουσίασή του δεν ήταν μόνο ο επικεφαλής της Renault Luca de Meo, εμφανίστηκε ακόμα και ένας εκ των γκουρού της ηλεκτρονικής μουσικής Jean Michel Jarre. Να υποθέσουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Renault θα έχουν μουσική επένδυση από τον μεγάλο Γάλλο της ελεκτρόνικα; Γιατί όχι, η BMW έχει ήδη ντύσει ηλεκτρικά της με συνθέσεις του φανταστικού Hans Zimmer.

Το πρωτότυπο Scenic Vision της Renault είναι σημαντικό για δύο λόγους: ο πρώτος είναι ότι μας δείχνει πώς θα είναι το ηλεκτρικό C-SUV της φίρμας αλλά και ένα μελλοντικό υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Renault Scenic Vision

Το πρωτότυπο Scenic, που παρουσιάστηκε στο Παρίσι την Πέμπτη, παρουσιάζει επίσης τις προσπάθειες της Renault για βιωσιμότητα, με μια σειρά από φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν 70% ανακυκλωμένα υλικά.

Μια έκδοση παραγωγής του Scenic αναμένεται να κυκλοφορήσει μέχρι το 2024, μετά το ντεμπούτο φέτος του Megane E-Tech Electric.

"Προβλέπει αυτό που θα είναι το Scenic", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca de Meo την Πέμπτη κατά την επίσημη αποκάλυψή του και πρόσθεσε "Είναι το μέλλον των αυτοκινήτων παραγωγής της Renault".

Η Renault δήλωσε ότι ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου "αντικατοπτρίζει το σχήμα και το στυλ ενός νέου οικογενειακού μοντέλου που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024". 

Renault Scenic Vision

Το Renault Scenic Vision έχει μήκος 4490 mm, με μεταξόνιο 2835 mm και πατάει σε τροχούς 21 ιντσών. Τροφοδοτείται από τον ηλεκτροκινητήρα 160 kW της Renault που κινεί τους πίσω τροχούς- η φόρτιση προέρχεται από μια μπαταρία 40 kWh και μια συστοιχία κυψελών καυσίμου 16 kW. Μια μικρή δεξαμενή υδρογόνου βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.

Renault Scenic Vision

Η αυτονομία του θα είναι 800 χιλιόμετρα, δήλωσε η Renault, με τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο να διαρκεί περίπου πέντε λεπτά. Καταλαβαίνεις πόσο αλλάζει τα δεδόμενα και πώς απειλεί την ηλεκτρική φόρτιση αυτός ο χρόνος ανεφοδιασμού.

Η Renault δήλωσε ότι το υβριδικό σύστημα κίνησης του δίνει 75% μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, καθώς έχει μικρότερη μπαταρία και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το λεγόμενο "πράσινο" υδρογόνο, που εξάγεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η ηλιακή και η αιολική.

Η μπαταρία σχεδιάζεται να είναι δύο φορές ελαφρύτερη από εκείνη ενός συγκρίσιμου πλήρως ηλεκτρικού οχήματος, τόνισε η Renault. 

Οι μικτές προοπτικές υδρογόνου

Τα συστήματα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παραμένουν σε νηπιακό στάδιο για τις οδικές μεταφορές. Η Renault και η Stellantis αρχίζουν να παράγουν υβριδικά εμπορικά φορτηγά αυτοκίνητα υδρογόνου-μπαταρίας, ενώ η Toyota και η Hyundai έχουν βγάλει στους δρόμους αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου, αλλά σε πολύ περιορισμένο αριθμό.

Οι περισσότεροι φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα των κυψελών καυσίμου προβλέπουν ότι τα βαρέα φορτηγά και τα επαγγελματικά φορτηγά θα είναι οι πρώτες μαζικές εφαρμογές της τεχνολογίας, με την υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμου να είναι μόλις ανεπτυγμένη στην Ευρώπη.

Ωστόσο, τα pickups και τα SUV θα μπορούσαν επίσης να επωφεληθούν από την τεχνολογία, επειδή η προσθήκη αρκετής ισχύος μπαταρίας για να καταστεί δυνατή η ρυμούλκηση, η χρήση εκτός δρόμου ή τα μακρινά ταξίδια με πλήρες φορτίο θα μπορούσε να σημαίνει απαράδεκτο κόστος και βάρος. 

Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα αυτής της πλατφόρμας και αυτού του νέου είδους συστήματος κίνησης. Μπορείς να οδηγήσεις μεγάλες αποστάσεις σταματώντας μόνο για λίγο για να γεμίσεις τη δεξαμενή υδρογόνου (περίπου κάθε τρεις ώρες) και παρέχουν μια ελκυστική εναλλακτική λύση έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών κινητήρων - παρόλο που βρίσκονται ακόμη σε ερευνητικό στάδιο.

Στο εσωτερικό του Renault Scenic Vision

Ο εσωτερικός σχεδιασμός του Scenic Vision βελτιστοποιεί την είσοδο και την έξοδο, με πόρτες τύπου clamshell και καθίσματα που μετακινούνται αυτόματα προς τα πίσω πριν οι επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων μπουν στο αυτοκίνητο. 

Το εσωτερικό του Renault Scenic Vision

Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους συνολικά 10 διαμορφώσιμες οθόνες widget σε όλο το κόκπιτ, οι οποίες είναι αφιερωμένες σε διαφορετικές λειτουργίες. Κάμερες παρακολουθούν την όραση των επιβατών και μετακινούν τις οθόνες ανάλογα για να βελτιώσουν την εργονομία.

To εσωτερικό του Renault Scenic Vision

Άλλα εσωτερικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ένα τιμόνι στιλ Formula 1 και αερόσακους "κουκούλι" στα καθίσματα που μειώνουν τη μάζα του ταμπλό. 

Best of Network