Ήρθε η ώρα του νέου Range Rover Sport

To νέο Range Rover κάνει ό,τι ακριβώς πρέπει και έχει όσα ακριβώς χρειάζεται για να διακαιώσει το "Sport" που το συνοδεύει

Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport

Λοιπόν, έχουμε και λέμε: μετά τη αποκάλυψη της πέμπτης γενιάς του Range Rover πέρυσι, ήρθε και το συνοδευτικό πιάτο, το Range Rover Sport. Αν και, μπορεί να μιλάμε για το κυρίως, κρίνοντας από τη δημοφιλία του. Και γιατί είναι τόσο δημοφιλές το Sport; Γιατί η προσηνής σχεδίαση είναι η απόλυτη αντίφαση με την αυθάδεια των δυνατοτήτων του. 

Range Rover Sport


Πέρα από την εμφάνιση όμως, υπάρχει και η ουσία. H στρεπτική ακαμψία του νέου Range Rover Sport (αυξημένη κατά 35%) κοιτάει αφ' υψηλού την αντίστοιχη του Range Rover, κάτι που ευεργετεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τώρα πια κάθεσαι 20 χιλιοστά χαμηλότερα και, "χωμένος” στο αμάξωμα ενθαρρύνεσαι να τα εκμεταλλευτείς. Είναι ψηλότερο και μακρύτερο σε σχέση με το παρελθόν (του), με περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι στο πίσω μέρος, και χώρο αποσκευών που έχει αυξηθεί στα 835 λίτρα.
Range Rover Sport

Από hi end μηχανικά μέρη και συστήματα, άλλο τίποτα

Διατίθεται με τετραδιεύθυνση, ασφαλώς ηλεκτρονικό διαφορικό, torque vectoring και "ενεργή” ανάρτηση Dynamic Air Suspension για άνεση όταν τα πράγματα είναι δύσκολα και οδική συμπεριφορά όταν δεν είναι. Υπάρχει ακόμη cruise control προσαρμοζόμενο -και- για συνθήκες εκτός δρόμου και όλα τα προηγούμενα μάντεψε τι κάνουν: το Sport ένα άξιο τέκνο της μάρκας που μπορεί να μεταφέρει την πολυτέλειά της πολύ πέρα από το σημείο που τελειώνουν οι άσφαλτοι αυτού του κόσμου. Αυτή τη φορά όμως, δεν υπάρχει επταθέσιο. Η Land Rover αποφάσισε ότι αν καλοβλέπεις το Sport, η τρίτη σειρά καθισμάτων μάλλον δεν είναι η προτεραιότητά σου. Λογικό.

Range Rover Sport


Ήδη από το λανσάρισμα υπάρχουν έξι κινητήρια σύνολα για να επιλέξετε, όλα συνδυασμένα με 8τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο της ZF: δύο plug-in υβριδικά, τρία ήπια υβριδικά (ένα βενζίνης, δύο ντίζελ) και ένας νέος V8 με διπλό turbo και χωρητικότητα τσακωμένη με τα ήθη της εποχής στα 4,4 λίτρα. Αυτός ο τελευταίος, είναι ο πρώτος τη τάξει της γκάμας και αποδίδει 530 ίππους, υπεραρκετούς για τα 0-100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα.

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα αποδίδουν 510 και 440 ίππους, με το πρώτο να επιτυγχάνει τα περιβόητα τα 0-100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα, τέσσερα δέκατα πιο γρήγορα από τη λιγότερο ισχυρή έκδοση. Και τα δύο σύνολα συνδυάζουν έναν εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα 3,0 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα και η "ηλεκτρική” αυτονομία φτάνει τα 110 χιλιόμετρα, περίπου. Μην ξεχνάς ότι αυτά είναι "θεωρητικά”, αλλά όση κι αν είναι η απόκλιση από την πραγματικότητα, το πιθανότερο είναι ότι -θα- υπερκαλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες κίνησης στην πόλη, ενός αυτοκινήτου που είναι κατασκευασμένο για οπουδήποτε αλλού εκτός από αυτή. Το 2024 αναμένεται και μια έκδοση BEV.
Range Rover Sport

Και στα ενδότερα;

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι εμπνευσμένη από πιλοτήριο αεροσκάφους, με μεγαλύτερη έμφαση στα χειριστήρια απ' ό,τι στο απλό Range Rover. Μια κυρτή οθόνη αφής 13,1 ιντσών -με εξαιρετική αισθητική- "τρέχει” το τελευταίο σύστημα Pivi Pro της εταιρείας και η Land Rover εκτιμά ότι οι περισσότερες λειτουργίες που θα επιλεγούν είναι προσβάσιμες με δύο κλικ. Η συνδεσιμότητα smartphone Apple CarPlay και Android Auto είναι διαθέσιμη ασύρματα, ενώ περιλαμβάνεται και ο φωνητικός έλεγχος Amazon Alexa. Λίγο πολύ, όλα αυτά που περιμέναμε. Εν τω μεταξύ, και η οθόνη του οδηγού έχει διαστάσεις laptop, με 13,7 ίντσες.

Range Rover Sport


Η Land Rover έχει επίσης κάνει προσπάθεια να προσφέρει προαιρετικά, πιο "φιλικά” υλικά. Φερειπείν, το δερμάτινο εσωτερικό είναι στάνταρ, αλλά αν είστε διατεθειμένοι να δώσετε κάτι παραπάνω για κάτι λιγότερο, μπορείτε να εξοπλίσετε το Range Rover Sport με μια πιο φιλική προς το περιβάλλον, εναλλακτική λύση από πολυουρεθάνη.
Range Rover Sport


Άλλα; Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 281 mm, το βάθος του υδάτινου κωλύματος που μπορεί να διαπεράσει τα 900 mm (!), οι προβολείς LED φωτίζουν σε απόσταση μισού χιλιομέτρου (!), ενώ οι πίσω διαθέτουν "τεχνολογία LED επιφάνειας", την πρώτη του είδους της σε αυτοκίνητο παραγωγής, που επιτρέπει μεγαλύτερη σχεδιαστική ελευθερία σε σχέση με τους περιορισμούς των συμβατικών OLED. Το ηχοσύστημα Meridian έχει 29 ηχεία (και 'μεις κουραστήκαμε να βάζουμε θαυμαστικά σε παρενθέσεις), ενώ η τεχνολογία ακύρωσης θορύβου είναι τοποθετημένη στα προσκέφαλα για την απόσβεση του θορύβου κύλισης. Η λίστα του εξοπλισμού είναι ατέλειωτη, κάτι που επίσης περιμέναμε.
Range Rover Sport


"Η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική MLA της Land Rover και τα πιο σύγχρονα συστήματα πλαισίου συνδυάζονται για να προσφέρουν τα υψηλότερα επίπεδα δυναμικών χαρακτηριστικών που έχουμε δει ποτέ στο Range Rover Sport", δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρίας, Nick Collins και κατέληξε ότι "...το αποτέλεσμα είναι το πιο ελκυστικό και συναρπαστικό Range Rover Sport που υπήρξε ποτέ". Όσο για τις τιμές, αυτό κι αν το περιμέναμε: ξεκινούν από ψηλά (111.000 ευρώ) και θα καταλήγουν πολύ ψηλότερα (193.000 ευρώ).

Τα περί συναρπαστικού πάντως, επιβεβαιώνονται με το εκπληκτικό βίντεο της εταιρίας, μια παραγωγή κινηματογραφικών προδιαγραφών. Κι αυτό, θα είναι το τελευταίο μας θαυμαστικό.


 

Best of Network