Peugeot 205 T16: Το άγριο διαμάντι του θρυλικού Group B

Τη δεκαετία του 1980 ο Jean Todt σκέφτηκε out of the box για τη συμμετοχή της Peugeot στα παγκόσμια ράλλυ και δημιούργησε έναν θρύλο των αγώνων. Το Peugeot 205 T16.

Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo Peugeot 205 Turbo 1616
Peugeot 205 T16
Peugeot 205 T16
Peugeot 205 T16
Peugeot 205 T16
Peugeot 205 T16
Peugeot 205 T16
Peugeot 205 T16

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, το ράλλυ βρισκόταν σε μια βαθιά μεταμόρφωση. Τα γρήγορα, ελαφριά Lancia 037 και τα τεχνολογικά προηγμένα Audi Quattro επαναπροσδιόρισαν την έννοια του αγωνιστικού αυτοκινήτου.

Peugeot 205 Turbo 16

Ο Jean Boillot, επικεφαλής του προγράμματος Peugeot 205, διέβλεψε την ευκαιρία να ενισχύσει τον αθλητικό χαρακτήρα του νέου μοντέλου, στο οποίο η Peugeot πόνταρε εμπορικά τα πάντα.

Διαβάστε Επίσης

Το Τολμηρό Στοίχημα του Todt

Η Peugeot αποφάσισε να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με ένα αυτοκίνητο που ήταν ακόμα σε στάδιο σχεδιασμού. Δημιουργήθηκε η Peugeot Talbot Sport υπό τη διεύθυνση του πρώην συνοδηγού Jean Todt.

Ο Todt, που είχε λευκή επιταγή, απέρριψε την ανάπτυξη της σεντάν 305 Rally V6, επιλέγοντας μια πιο τολμηρή, μεσοκινητήρια λύση. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Group B, το Peugeot 205 εξοπλίστηκε με έναν 16βάλβιδο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1700 cc που αρχικά απέδιδε 320 ίππους.

Peugeot 205 T16

Η μετάδοση ήταν επίσης πρωτότυπη, καθώς χρησιμοποιούσε ένα κιβώτιο Citroën SM και ένα διαφορικό που ρύθμιζε την κατανομή ισχύος μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα. Το αμάξωμα του Peugeot 205, το οποίο έδωσε και το όνομα "Turbo 16” στο αγωνιστικό μοντέλο, βασιζόταν σε μονοκόκ δομή και διατηρούσε το χαρακτηριστικό στυλ του εμπορικού μοντέλου.

Εντυπωσιακό ντεμπούτο

Ο Jean Todt αποφάσισε να εκμεταλλευτεί τους τελευταίους αγώνες της σεζόν για να αξιολογήσει το Peugeot 205 T16 απέναντι στους αντιπάλους του. Το πρώτο πρωτότυπο έκανε δοκιμές στις 16 Φεβρουαρίου 1983, ενώ η ομολογκασιόν επιτεύχθηκε στις 29 Μαρτίου 1984.

Peugeot 205 T16

Στην πρώτη του αντιπαράθεση στο Tour de Corse, το Peugeot 205 T16 κατάφερε να υπερισχύσει των αντιπάλων σε 18 ειδικές διαδρομές, παρότι τελικά εγκατέλειψε. Στο Ράλλυ των Χιλίων Λιμνών, ο Ari Vatanen κατέκτησε την πρώτη νίκη του μοντέλου, ενώ το 1985 το Peugeot 205 T16 κέρδισε 7 από τους 11 αγώνες και στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ.

Η δράση του στην Ιταλία

Η πρώτη παρουσία του στην Ιταλία έγινε στο Ράλλυ Mille Miglia, όπου το 205 Turbo 16 κατάφερε να κερδίσει την πρώτη του ειδική διαδρομή. Η νίκη ήρθε τελικά στο Ράλλυ Città di Sassari, ενώ στο Targa Florio, οι Gianni Del Zoppo και Betty Tognana κυριάρχησαν, κερδίζοντας όλες τις ειδικές διαδρομές του πρώτου σκέλους, αν και τελικά εγκατέλειψαν λόγω ατυχήματος.

Peugeot 205 T16

Το 1986, η αγωνιστική ομάδα της Peugeot στην Ιταλία, με επικεφαλής τους Claudio Berro και Mario Cavagnero, χρησιμοποίησε το Peugeot 205 T16 Evo 2 με την ισχύ να αγγίζει τους 430 ίππους και το βάρος να μειώνεται στα 910 κιλά. Το Peugeot 205 T16 κέρδισε τη δυναμική του στο Ράλλυ della Lana, στο Piancavallo και στο Ράλλυ της Μεσσίνας, εντυπωσιάζοντας στο Ιταλικό Πρωτάθλημα και εξασφαλίζοντας τη φήμη του.

Peugeot 205 Turbo Peugeot 205 Turbo 1616
Peugeot 205 Turbo 16

Το τέλος μιας εποχής και η μετάβαση στους αγώνες αντοχής

Μετά την απαγόρευση των αυτοκινήτων της Group B το 1987, το Peugeot 205 T16 έκλεισε τον κύκλο του στα ράλλυ. Ωστόσο, ο θρύλος του συνεχίστηκε στις ερήμους της Αφρικής, όπου διακρίθηκε στους αγώνες αντοχής, όπως το Paris-Dakar, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά την απαράμιλλη δυναμική του.

Peugeot 205 T16

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

ΤΗΕ FUTURE OF DRIVING

Όταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Best of Network