Αν δεν έχει συνειδητοποιήσει ακριβώς πως μεγάλωσες, εμείς είμαστε εδώ για σένα. Μάλλον η FIA είναι εδώ για σένα, γιατί στην πρόσφατη συνεδρίασή της αποφάσισε να μετατρέψει σε ιστορικά τα διασημότερα αγωνιστικά αυτοκίνητα ράλι της Generation X. Δηλαδή το Subaru Impreza, το Mitsubishi EVO, η Lancia HF Integrale και η λίστα δεν τελειώνει.
Παράλληλα, εκτός από τα αγωνιστικά για ράλι, στην ίδια κατηγορία εντάσσονται πλέον και τα αντίστοιχα για πίστα, που σημαίνει πως σε αγώνες ιστορικών θα μπορούν να συμμετέχουν μονοθέσια με τους κινητήρες των 3,5 λίτρων και των 3.0 λίτρων που ακολούθησαν την δεκαετία του 1990.
Επιπλέον, αλλαγές γίνονται και στην κατηγορία τουρισμού καθώς ιστορικά θα είναι πλέον τα αυτοκίνητα της Super Touring κατηγορίας, την οποία περιλαμβάνονται επισης θρυλικές κατασκευές όπως οι Alfa Romeo 155 και 156, το Honda Accord και άλλοι πρωταγωνιστές του BTCC κυρίως.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της FIA αναφέρει:
Κατά τη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου εγκρίθηκε μια σπάνια και σημαντική επικαιροποίηση των κανονισμών που διέπουν την επιλεξιμότητα των ιστορικών αυτοκινήτων για τη συμμετοχή τους σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Αυτές οι αλλαγές στο Παράρτημα Κ του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα σημαίνουν ότι, από το 2025, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν μεταξύ των ετών 1991 και 2000 θα μπορούν να φέρουν τα Ιστορικά Τεχνικά Διαβατήρια που τους επιτρέπουν να συμμετέχουν σε πρωταθλήματα της FIA και διεθνείς διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Αυτή η ενημέρωση θα επαναφέρει πολλά από τα πιο εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα ράλι στον κόσμο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό ξανά, επιτρέποντας στους οπαδούς και τους λάτρεις να απολαύσουν τα αξιοθέατα και τους ήχους μιας αξιοσημείωτης δεκαετίας τεχνολογικής προόδου.
Στους αγώνες πίστας, τα θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula 1 από την εντυπωσιακή εποχή των turbo, τα οποία προηγουμένως είχαν εγκριθεί μόνο για επίδειξη, μετακινούνται τώρα στην κατηγοριοποίηση αγώνων, μαζί με τα αυτοκίνητα της F1 από την περίοδο 1987-2000.
Οι μηχανές 3,5 λίτρων της Formula 1 που ακολούθησαν την απαγόρευση των κινητήρων turbo θα επιστρέψουν στους αγώνες, καθώς και η πολυαγαπημένη κατηγορία Formula 3000.
Στους αγώνες σπορ αυτοκινήτων, αυτή η νέα περίοδος επιλεξιμότητας σημαίνει ότι οι ιστορικοί αγώνες θα αντικατοπτρίζουν πλέον την άνοδο των εμβληματικών Le Mans Prototypes και GT με αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz CLK GTR, η Porsche 911 GT1, η McLaren F1 GTR ή η Ferrari F40 LM, η Jaguar XJ220 και η Chrysler Viper.
Για τους οπαδούς των αυτοκινήτων τουρισμού, η περίοδος Super Touring είναι τώρα επίσης επιλέξιμη, φέρνοντας τα αγαπημένα αυτοκίνητα των οπαδών από Audi, Opel, Renault, Alfa Romeo και Volvo για να δώσουν ξανά μάχη.
Η αλλαγή για τα ιστορικά ράλι προβλέπει ότι ένα ευρύ φάσμα νέων αυτοκινήτων γίνεται επιλέξιμο, συμπεριλαμβανομένων μερικών από τις πιο εμβληματικές κατηγορίες της πρόσφατης μνήμης.
Η κλασική περίοδος του Group A στα μέσα της δεκαετίας του '90 περιελάμβανε αυτοκίνητα όπως το Subaru Impreza του Group A, συνώνυμο του αείμνηστου Colin McRae. Το Mitsubishi Lancer και το Ford Escort Cosworth ήταν επίσης εξαιρετικά επιτυχημένα σε αυτή την εποχή, μαζί με αυτοκίνητα από την Toyota και τη Lancia.
Καθώς η δεκαετία του '90 έφτασε στο τέλος της, το 1997 εισήχθη η μορφή World Rally Car. Αυτά τα turbo 4WD αυτοκίνητα ήταν στην αιχμή της τεχνολογίας μετάδοσης, των φρένων και των επιδόσεων. Τα Toyota Corolla WRC, Subaru Impreza WRC, Ford Focus WRC και Peugeot 206 WRC παραμένουν μέχρι σήμερα μερικά από τα πιο δημοφιλή και γοητευτικά αυτοκίνητα ράλι.
Η μετάβαση στο έτος 2000 ανοίγει μια άνευ προηγουμένου ποικιλία νέων αυτοκινήτων ράλι από το ταπεινό Nissan Micra μέχρι τα εικονικά θρυλικά αυτοκίνητα του WRC.
Η FIA θα προβεί σε περαιτέρω ανακοινώσεις και θα διεξάγει εργαστήρια στις αρχές του 2025 για να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες των νέων επιλέξιμων ιστορικών αυτοκινήτων να υποβάλουν αίτηση για τα Ιστορικά Τεχνικά Διαβατήρια και να κάνουν τα αυτοκίνητα να αγωνιστούν ξανά.