Κάθε άλλο παρά Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών θύμιζε το βράδυ του Σαββάτου ο Σείριος στην Νέα Οδό, όπου φιλοξενήθηκε η EKO Super Special Stage του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2024.
Με ενδιαφέρουσα, αγωνιστικά, χάραξη και προσοχή στην οργανωτική λεπτομέρεια, ο χώρος που έχουμε συνηθίσει να σταματάμε για τυρόπιτες σε κάποιο ταξίδι, μετατράπηκε σε αθλητική εγκατάσταση με ατμόσφαιρα και motorsport χαρακτήρα.
Ο Σείριος που αποτέλεσε στις εποχές δόξας του έκφραση ευρωπαϊκής κατασκευαστικής πρωτοπορίας, χάρισε σε περισσότερους από 5.000 θεατές την δυνατότητα να ζήσουν από κοντά την μοναδική ατμόσφαιρα που προσφέρει η εκ του σύνεγγυς επαφή με τα αγωνιστικά θηρία του WRC.
Κερδισμένο στοίχημα
Η οργάνωση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 στήριξε πολλά στην επιτυχία του project Seirios και αποδείχτηκε πως είχε ένα σαφές πλάνο και όραμα να δώσει στον ελληνικό αγώνα την ευκαιρία να πρωτοπορήσει για μια ακόμη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο.
Έτσι, ένας χώρος που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε τέτοια παρακμή τέτοια που σου σφίγγει το στομάχι να βλέπεις να συρρικνώνεται το μεγαλείο μιας επιβλητικής κατασκευής από την απουσία σοβαρής εκμετάλλευσης με ενδιαφέρον και κίνητρο προς το κοινό να την επισκεφτεί, έγινε για μερικές ώρες το επίκεντρο του WRC.
Οι θεατές που βρέθηκαν στην EKO Super Special Stage είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν με ελευθερία κινήσεων τα περάσματα των αγωνιστικών αυτοκινήτων και να ακούσουν από κοντά τον καθηλωτικό ήχο προηγμένων τεχνολογικά, κινητήρων που ξεσήκωναν σε κάθε πέρασμά τους από πολύ μικρή απόσταση.
Είναι δεδομένο πως η ιδέα δεν μπορεί να συγκριθεί σε καμία περίπτωση, κυρίως με το ΟΑΚΑ αλλά και το Σύνταγμα του 2021 και σίγουρα δεν ήταν μια απλή βόλτα με το λεωφορείο, όπως η Πλατεία Νερού του 2023, καθώς ήταν περισσότερο εκδρομή. Ήταν όμως μια επιτυχημένη διαδικασία με σεβασμό στον κύριο χαρακτήρα του Ακρόπολις που είναι εδώ και δεκαετίες να δίνει την δυνατότητα στους Έλληνες θεατές να έρθουν σε στενή επαφή με τους παγκόσμιους του WRC χωρίς κόστος.
Στο πλαίσιο αυτό το γεγονός πως ο Σείριος κόστισε στον προϋπολογισμό του αγώνα αρκετά χρήματα, κρίνεται μάλλον ως μια σωστή τοποθέτηση αυτών (των χρημάτων) αφού απέφερε σε θέαμα, ψυχαγωγία και "ανοικοδόμηση" της κουλτούρας του μηχανοκίνητου αθλητισμού που ως εθνός αναζητάμε με την αόριστη βεβαιότητα του "κάπου εδώ την είχα αφήσει αλλά δεν την βρίσκω τώρα".
Το βασικό πρόβλημα του Σείριου είναι αυτό που έχουν όλες οι άλλες ελληνικές υπερειδικές και θα έχουν εις το διηνεκές. Είναι το ΟΑΚΑ. Το ΟΑΚΑ όμως είναι καιρός να σταματήσει να "ευνουχίζει" στα μυαλά μας, όλες τις επόμενες ή και προηγούμενες, υπερειδικές διαδρομές, γιατί από καμάρι του Ράλλυ Ακρόπολις όπως οφείλουμε να το διατηρήσουμε για πάντα, θα καταντήσει να είναι η κατάρα του. Και αυτό δεν το αξίζει ούτε το ΟΑΚΑ, είτε εκείνο του 2005, είτε εκείνο του 2022, δεν το αξίζει όμως ούτε και το Ράλλυ Ακρόπολις.
Από την άλλη πλευρά το σημείο υπεροχής του Σείριου είναι πως προκύπτει ένα πιάτο με αστέρι Michelin, από πέντε υλικά που βρίσκεις πρόχειρα στο ντουλάπι της κουζίνας σου. Κρίνοντάς το κυνικά, ναι ήταν ένα υπερθέαμα στο πάρκινγκ ενός μεγάλου βενζινάδικού στην Εθνική Οδό, όμως πατώντας το πόδι σου εκεί έβλεπες την καρδιά του λατρεμένου μας Ράλλυ Ακρόπολις, του WRC Acropolis Rally, να χτυπά δυνατά.
Έβλεπες τους καλύτερους οδηγούς στον κόσμο να προσπαθούν να ξεκλειδώσουν την ανέλπιστα τεχνική και απαιτητική χάραξη της διαδρομής, τους θεατές να πατάνε κόρνες και να φωνάζουν στα περάσματα των αγωνιστικών αυτοκινήτων και τα παιδάκια να προσπαθούν με πάθος να διακρίνουν λογότυπα εταιρειών αυτοκινήτου, ανάμεσα σε λαμπερά φώτα που τα στράβωναν.
Πως μπορείς να είσαι κυνικός με όλα αυτά;
Το σκέλος της ταλαιπωρίας και της εκτροπής της Εθνικής Οδού δεν το παραβλέπω, το αφήνω όμως εκτός γιατί η κοινωνία οφείλει να επιτρέψει ένα βράδυ τον χρόνο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως επιτρέπει να καεί ο Πειραιάς στον ευρωπαϊκό τίτλο του Ολυμπιακού ή να παραλύσει η Νέα Φιλαδέλφεια μια μέρα για την γιορτή του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου.