Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις γράφει για μια ακόμη φορά ιστορία σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς το δεύτερο σκέλος του φετινού 10ου γύρου του WRC, έφερε τα πληρώματα και τα αυτοκίνητά τους αντιμέτωπα με 700 χιλιόμετρα μιας μαραθώνιας πορείας από την Στερεά Ελλάδα στην Πελοπόννησο και πίσω στη Λαμία, μέσω μιας υπερειδικής στο ΣΕΑ Σείριος, που κατέληξε ένα κερδισμένο στοίχημα οργανωτικά.
Μπορεί για τα πληρώματα να ήταν μια εξαντλητική διαδικασία σε παραδοσιακές ελληνικές συνθήκες που περιλάμβαναν αφόρητη ζέστη, ατελείωτη σκόνη και άγριες χωμάτινες διαδρομές, χωρίς κανένα σέρβις, όμως κάπως έτσι οι αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος γίνονται σημεία αναφοράς και χτίζουν τον μύθο τους τον οποίο φέτος το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τιμά σχεδόν σε κάθε κομμάτι της διοργάνωσης.
Αγωνιστικά δε, όπου εντοπίζεται και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον το προβάδισμα που απέκτησε χθες η Hyundai διατηρήθηκε μεν σήμερα, κατέληξε όμως πύρειο, δεδομένου πως το 1-2-3 έγινε 1-2-4 και στην ομάδα του Cyril Abiteboul θα πρέπει να σκέφτονται "πάλι καλά".
Το σκέλος ξεκίνησε με ένα διπλό κλατάρισμα για τον πρωτοπόρο της Παρασκευής, Ott Tanak. O Εσθονός σπατάλησε και τα δύο ανταλλακτικά ελαστικά που είχε για να χρησιμοποιήσει σε 75 χιλιόμετρα, στα πρώτα 13 από αυτά. Έχασε επίσης σχεδόν τρία λεπτά για να αλλάξει και τα δύο κατεστραμμένα ελαστικά και οποιοδήποτε προβάδισμα και αν είχε θα ήταν πρακτικά αδύνατο να τον προστατέψει από τέτοιο ριζικό.
Αυτό έφερε στην κορυφή του αγώνα, το δεύτερο Hyundai i20N με τον Dani Sordo στο τιμόνι. Ο πολύπειρος Ισπανός απόλαυσε ελάχιστα χιλιόμετρα ως επικεφαλής γιατί οι Άγιοι Θεόδωροι που αποτέλεσαν την βάση του πελοποννησιακού σκέλους του φετινού αγώνα, αποδείχτηκαν αφιλόξενοι.
How the points currently stand 👀#WRC | #AcropolisRally 🇬🇷 pic.twitter.com/7bCThoYGEQ
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) September 7, 2024
Αναγκάστηκε να οδηγήσει για περίπου 6 χιλιόμετρα της ειδικής με σκασμένο ελαστικό, καταστρέφοντας έτσι και το αυτοκίνητό του για να συνεχίσει το υπόλοιπο σκέλος αλλά και στην υπερειδική του Σείριου, με το Hyundai i20N χωρίς πίσω φτερό και πόρτα. Επιπλέον από νωρίτερα είχε αυτοτραυματιστεί κιόλας, όταν του γλίστρησε ένα κλειδί στην προσπάθειά του να κάνει κάποιες επιδιορθώσεις στο αυτοκίνητο.
Αυτό έφερε φυσιολογικά τον Thierry Neuville στην κορυφή, ο οποίος κάθε άλλο παρά συντηρητική οδήγηση έκανε. Πίεσε όσο χρειάστηκε και απάντησε μάλιστα και στον Sebastien Ogier που από το απόγευμα της Παρασκευής επιδόθηκε σε έναν πόλεμο νεύρων απέναντι στον αντίπαλό του, πικάροντάς τον όσο πιο συχνά μπορούσε για το γεγονός πως διαμαρτυρόταν για το καθάρισμα του δρόμου.
Και στο ψυχολογικό σκέλος πάντως ο Neuville αποδείχτηκε ψύχραιμος για να ολοκληρώσει τελικά την ημέρα με μια εμφατική επικράτηση στην Υπερειδική του Σείριου και να σφραγίσει το γεγονός πως έχει ένα μεγάλο προβάδισμα από τον Ogier στην μάχη των βαθμών.
Και αυτή ήταν μόνο η επιβίωση της Hyundai γιατί ακολούθησε κάτι αντίστοιχο με την Toyota και τα τρία GR Yaris που υπήρχαν στις ειδικές, αφού επέστρεψε ο άτυχος της Παρασκευής, Takamoto Katsuta.
Εκεί η κατάληξη ήταν ο Ogier να δείξει πόσο ταλαντούχος και έμπειρος είναι αλλά να μην έχει πρακτικά τη δυνατότητα να καλύψει τον χαμένο χρόνο που του προέκυψε το βράδυ της Παρασκευής και ο Evans να ολοκληρώσει με μια εγκατάλειψη, η οποία προήλθε έπειτα από ένα τουμπάρισμα στο δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους.
How the points currently stand 👀#WRC | #AcropolisRally 🇬🇷 pic.twitter.com/7bCThoYGEQ
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) September 7, 2024
Στο πρώτο πέρασμα από αυτή την ειδική αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και ο Gregoire Munster με το Ford Puma Rally1 της M-Sport, ενώ ο Adrien Fourmaux είχε αντίπαλο την οδηγική βαρεμάρα που αφήνει σε έναν επαγγελματία η έλλειψη πραγματικού στόχου μετά από μια εγκατάλειψη στο πρώτο σκέλος.
Από εκεί και πίσω το WRC2 παραμένει μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδικασία και είναι κρίμα που μένει μονίμως στη σκιά της κορυφαίας κατηγορίας για τον πολύ κόσμο, που προτιμά να μένει μακριά από τους υπολογισμούς των διαφορών και των χρόνων και της πνευματικής κόπωσης που απαιτείται για να κρίνεις και να συγκρίνεις πληρώματα που μάχονται με το χρονόμετρο.
Εκεί πάντως, προηγείται ο Φινλανδός Sami Pajari ο οποίος θέλει να αξιοποιήσει ποικιλοτρόπως την νίκη που θα τον φέρει πιο κοντά στον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Οliver Solberg, ο οποίος δεν αγωνίζεται στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και θα αυξήσει επίσης τη διαφορά του από τον απειλητικό Yohan Rossel.
Στο Junior WRC ο Romet Jurgenson είναι έτοιμος να στεφθεί πρωταθλητής, δεδομένου πως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι ο τελευταίος φετινός αγώνας του θεσμού. Δεν ήταν όμως στρωμένος με κόκκινο χαλί για τον Εσθονό. Μόλις στην τελευταία ειδική είχε σκασμένο ελαστικό και έχασε τρία λεπτά, μαζί με το χρώμα του αφού ήταν απόλυτος κυρίαρχος στο σκέλος και κινδύνευε να χάσει τα πάντα από μια στιγμή.
Ευτυχώς για εκείνον, ο Taylor Gill, ο βασικός του αντίπαλος έχασε πολύ περισσότερο χρόνο από εκείνον στην ίδια ειδική από μια σπασμένη ανάρτηση. Πλέον ο Jurgenson απέχει τρεις ειδικές από το να στεφθεί πρωταθλητής και χρειάζεται να τις διαχειριστεί συντηρητικά ως προς την διαφορά των σχεδόν δύο λεπτών.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος