Δύσκολα θα στοιχημάτιζες το πρωί της Παρασκευής πως το πρώτο σκέλος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα ολοκληρωνόταν με τα τρία Hyundai i20N Rally1 να γεμίζουν θριαμβευτικά τις τρεις πρώτες θέσεις του αγώνα. Θα πληρωνόσουν όμως να το είχες κάνει γιατί η τελευταία ειδική της ημέρας προσέφερε εξέλιξη αρχαίου δράματος και από εκεί που είχε σχηματιστεί μια μονομαχία του Tanak με τον Ogier, ο Εσθονος της Hyundai κατέληξε να οδηγεί ένα άνετο και απολαυστικό 1-2-3 της ομάδας του Cyril Abiteboul.
O Ogier που προσπαθούσε όλη την ημέρα να αποκτήσει έναν έλεγχο της απόστασής του από τους διώκτες του και κυρίως τον Tanak δεν τα κατάφερε αφού η διαφορά του στο μεγαλύτερο μέγεθός της μόλις που ξεπέρασε τα 11 δευτερόλεπτα. Έτσι όταν παρουσιάστηκε πρόβλημα με το turbo του GR Yaris αυτή εξανεμίστηκε αμέσως, έστειλε τον Tanak στην κορυφή και στην συνέχεια του έδωσε και άνετο προβάδισμα.
Η καταστροφή είχε ξεκινήσει από νωρίς για την Toyota. O Takamoto Katsuta πήρε ακόμη και ειδική, το πρώτο πέρασμα από την Δάφνη και έδειχνε πολύ ζωηρός και ικανός να ακολουθήσει ρυθμό κορυφής. Κάπου εκεί όμως ήρθε η εγκατάλειψη και νωρίτερα είχε έρθει το πρόβλημα με το turbo στο άλλο Yaris, του Elfyn Evans.
Τον έστειλε περισσότερο από 9 λεπτά πίσω με αποτέλεσμα να καταστραφεί ο αγώνας του, αφήνοντας έτσι το μοναδικό πραγματικα ανταγωνιστικό Yaris, εκείνο του Ogier μέχρι την προτελευταία ειδική τουλάχιστον, γιατί εκεί άρχισαν τα προβλήματα του Γάλλου οκτώ φορές πρωταθλητή.
Και μπορεί να μιλάμε μόνο για την Toyota και να μοιάζει άδικο για την Hyundai, όμως η πραγματικότητα είναι πως η Hyundai το μόνο που έκανε πραγματικά καλά ήταν να μείνει μακριά από προβλήματα που οφείλεται εν πολλοίς και στον παράγοντα της τύχης. Έχει μεγαλύτερη αξία για την ομάδα να αποδείξει από εδώ και πέρα και δη στο αυριανό πολύ δύσκολο σκέλος ότι μπορεί να διαχειριστεί αυτό το δώρο που της έκαναν σήμερα οι αντίπαλοί της.
Ο πληθυντικός είναι γιατί και η M-Sport Ford είχε αντίστοιχα κακή εξέλιξη με την Toyota παρά την παράλληλη καλή πορεία νωρίς. O Adrien Fourmaux για παράδειγμα κινούραν το πρωί σε χρονους τριάδας, όμως αμέσως μόλις ξεκίνησε το δεύτερο λουπ έπεσε θύμα μιας υπερβολής του που τον οδήγησε να καταστρέψει την εμπρός δεξιά ανάρτηση του Ford Puma. O Munster από νωρίς είχε πρόβλημα με την υβριδική μονάδα και έμεινε πιο πίσω και ο Jourdan Serderidis ακολουθούσε χωρίς να μπορεί να απειλήσει, όπως εξάλλου αναμενόταν.
Η αυριανή μέρα περιλαμβάνει χιλιόμετρα που μοιάζουν ατελείωτα σε μια κοπιαστική μέρα όπως προδιαγράφεται. Τα πληρώματα θα ξεκινήσουν από την ειδική Ρεγκίνι για να περάσουν από την Θήβα και στην συνέχεια να καταλήξουν στην Πελοπόννησο και συγκεκριμένα στις ειδικές Άγιοι Θεόδωροι που θα γίνει δύο φορές και Λουτράκι που θα διεξαχθεί μια φορά.
Από εκεί θα ταξιδέψουν πάλι προς την Στερεά Ελλάδα για την διεξαγωγή της Υπερειδικής Διαδρομης στον ΣΕΑ Σείριος.
Χαμός και στο WRC2
Αντίστοιχα με την δραματική εξέλιξη της κορυφής το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επεφύλασσε εκπλήξεις και στην κατηγορία WRC2 στο τέλος της ημέρας. Ο Yohan Rossel με το Citroen C3 είχε φτάσει να προηγείται με 46 δευτερόλεπτα, αλλά ένα κλατάρισμα στην τελευταία ειδική τον έστειλε έκτο.
Μάλιστα την πρωτοπορία δεν την πήρε ο Sami Pajari που ακολουθούσε αλλά ο Εσθονος Robert Virves που ήρθε από πιο πίσω κάνοντας έναν εκπληκτικό χρόνο και ρισκάροντας εκεί που οι άλλοι κρατήθηκαν ώστε να αποφύγουν τα απρόοπτα.
Έτσι η αυριανή μέρα ξεκινά με τον Virves να προηγείται, έστω και για λίγο (1,5 δευτερόλεπτα) του Φινλανδού, Pajari. Τρίτος είναι ο γνωστός μας Kajetan Kajetanowicz.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα μπορείς να τα δεις εδώ.