ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Απρόβλεπτο "ράλι των θεών"

Η πρώτη πλήρης ημέρα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώθηκε με τον Thierry Neuville και την Hyundai να αποκτούν ένα προβάδισμα αλλά ας μην βιαζόμαστε

Η Hyundai, o Neuville και το Λουτράκι ήταν πρωταγωνιστές της πρώτης πλήρους αγωνιστικής ημέρας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ο αγώνας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μετά την έναρξη στην υπερειδική της Πλατείας Νερού και η Παρασκευή ήταν μια μέρα με 59 αγωνιστικά χιλιόμετρα όπως αυτά διαμορφώθηκαν μετά την μείωση της πρώτης ειδικής στο Λουτράκι για λόγους ασφαλείας. 

Στο Λουτράκι

Το Λουτράκι ήταν η η πιο επεισοδιακή ειδική της ημέρας. Πρώτα από όλα ήταν η μοναδική που είχε προγραμματιστεί να γίνει δύο φορές, μειωμένη σε μήκος καθώς είχε επηρεαστεί από την κακοκαιρία. Το πρώτο πέρασμα, το πρωινό, διεξήχθη κανονικά με κάποιες υγρασίες στον δρόμο, ωστόσο το δεύτερο στο οποίο η διαδρομή είχε στεγνώσει σημαντικά, ολοκληρώθηκε άδοξα λόγω ασυνείδητων θεατών που κάθισαν σε επικίνδυνα σημεία. 

Η αντίδραση των οργανωτών ήταν αποφασιστική και άμεση, καθώς με την συμπλήρωση των περασμάτων της κορυφαίας κατηγορίας, ανακοινώθηκε η ακύρωση της ειδικής. Ο λόγος ήταν προφανής και η παρουσία ενός "εξυπνάκια" που είχε βρεθεί σε ένα αδιανόητα επικίνδυνο σημείο της ειδικής για να τραβήξει μια φωτογραφία, άρχισε να κάνει τον γύρο του κόσμου. 

Η αλήθεια είναι πως δεν ήταν ο μόνος που επιχείρησε κάτι τόσο επικίνδυνο και κόστισε τη συνέχεια της ειδικής. Υπήρξαν και άλλοι θεατές, που βρέθηκαν ίσως σε λιγότερο επικίνδυνα σημεία, αλλά σε κάθε περίπτωση συνέβαλαν και εκείνοι στην ακύρωση του Λουτρακίου. Το ατυχές γεγονός σε όλη αυτή την κατάσταση είναι πως οι εικόνες που μεταδίδονταν από το Λουτράκι ήταν πραγματικά εντυπωσιακές. 

Όμορφα περάσματα, με πολύχρωμες πλαγιές από την παρουσία χιλιάδων θεατών και αγωνία για την επίδοση των πρωταγωνιστών. Όλα αυτά σε μια διαδρομή που είχε πλέον στεγνώσει και ήταν αρκετά Ακροπολική σε σχέση με το πρωινό πέρασμα που είχε ακόμη και λάσπες. 

Κρίμα, αλλά είναι μια καλή ευκαιρία να επισημανθεί για μια ακόμη φορά η προσοχή που πρέπει να επιδείξουν όλοι στις ακόμη πιο δημοφιλείς ειδικές των επόμενων ημερών. 

Έλαμψε ο Neuville 

Σε αγωνιστικό επίπεδο τώρα, ο Thierry Neuville ευτύχησε να κάνει τη σωστή επιλογή των ελαστικών στο σημείο που έπρεπε. Διάλεξε μια τετράδα από μαλακά ελαστικά της Pirelli πριν την ειδική των 21 χιλιομέτρων στην Λιβαδειά και εκείνο ήταν το σημείο που ανέπτυξε την μεγαλύτερη διαφορά που κέρδισε κανείς στο πρώτο σκέλος. 

Αυτό του έδωσε ώθηση, ώστε ακόμη και με ένα πρόβλημα στην μετάδοση που αντιμετώπισε στην τελευταία ειδική της Παρασκευής, να μπορέσει να διατηρηθεί πρώτος και να κλείσει το πρώτο σκέλος με ελαφρύ προβάδισμα. 

Φοβού την Toyota 

Τον ακολουθεί η αρμάδα της Toyota. Ο Sebastien Ogier είναι δεύτερος μόλις 2,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Βέλγο με το Hyundai. Ο οκτώ φορές πρωταθλητής έκανε συντηρητική οδήγηση το πρωί για να αποφύγει δύσκολες στιγμές στις υγρασίες των ειδικών. Επιτέθηκε μετά το μεσημέρι και κάλυψε την διαφορά που στην μεγαλύτερη της τιμή είχε φτάσει τα 7,4 δευτερόλεπτα. 

Πίσω από τον Ogier βρίσκεται ο Kalle Rovanpera. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής εκμεταλλεύτηκε όσο μπορούσε τις περίεργες συνθήκες της πρώτης ημέρας και νωρίς την Παρασκευή κατάφερνε ακόμη και να κερδίζει χρόνο, παρά το ότι ήταν πρώτος στον δρόμο. Αυτό βεβαίως στην πορεία άλλαξε και τελικά έμεινε πιο πίσω σε χρόνο. 

Ο Elfyn Evans ακολουθεί στην τριάδα της Toyota 5,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Rovanpera. O Esapekka Lappi με το Hyundai i20N είναι 5ος αλλά δεν μπορεί να καταλάβει ούτε ο ίδιος ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα και  δεν του βγαινουν οι χρόνοι. Προφανώς τα ελαστικά έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και το αποτέλεσμα απογοητεύει πολύ τον Φινλανδό. 

Μάλιστα την 4η θέση την έχασε μόλις στην τελευταία ειδική από τον Evans, ενώ το ίδιο έγινε σε μια άλλη μονομαχία της Hyundai με την Toyota. Εκείνη ανάμεσα στον Sordο ο οποίος αντιμετωπίζει εν πολλοίς τα ίδια προβλήματα και τον Katsuta που έκανε εξαιρετική προσπάθεια στην τελευταία ειδική και  ανέβηκε 6ος γενικής. 

Το φαινόμενο της Ford 

Οι δύο δύσκολες στιγμές στο ξεκίνημα του αγώνα, αυτή την πρώτη ημέρα, ήρθαν αμφότερες από το στρατόπεδο της M Sport. Ο Pierre Louis Loubet αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και  δεν κατάφερε καν να ξεκινήσει την 2η ειδική του αγώνα. Λίγο αργότερα ο Ott Tanak αγωνιωδώς προσπαθούσε να επιδιορθώσει ένα πρόβλημα με την αντλία νερού του υβριδικού Ford Puma κατά τη διάρκεια της μοναδικής ανασυγκρότησης που είχαν τα πληρώματα σήμερα στο Λουτράκι. 

Απέδειξε τις εξαιρετικές μηχανολογικές του γνώσεις αν και είπε χαρακτηριστικά με κάποια μετριοπάθεια, "Απλώς βγάλαμε το ανταλλακτικό, το καθαρίσαμε και το τοποθετήσαμε ξανά". Από εκείνο το σημείο και έπειτα το Puma του Tanak "πέταξε" σημειώσε τον καλύτερο χρόνο και  στις δύο ειδικές που απέμεναν και ξεκίνησε έτσι η προσπάθεια του πρώην πρωταθλητή να καλύψει το χαμένο έδαφος των 3 λεπτών και 40 δευτερολέπτων που προέκυψε από την ποινή που δέχτηκε γιατί καθυστέρησε.

WRC2 με εναλλαγές στην κορυφή

Στο WRC2 που υπάρχουν ασφαλώς και πολλές ελληνικές συμμετοχές είχαμε δράμα μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή. Ο Adrien Fourmaux ήταν πρωτοπόρος όλη την ημέρα για να χάσει ενάμισι λεπτό μόλις λίγο πριν το τέλος. Παραχώρησε έτσι την πρωτοπορία στον Yohan Rossel, τον Γάλλο με το Citroen C3 Rally2 , ο οποίος προηγείται των Gus Greensmith και Marco Bulacia. 

Το μεγάλο όνομα της κατηγορίας, ο Andreas Mikkelsen σε τέσσερις ειδικές που οδήγησε σήμερα αντιεμτώπισε τρία κλαταρισμένα ελαστικά με αποτέλεσμα να είναι πολύ μακριά από τις καλές επιδόσεις που όλοι ξέρουμε πως μπορεί να σημειώσει.

Δραματικό φινάλε αναμένεται στο Junior WRC 

Το 70ο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τον τελευταίο αγώνα για το Junior WRC. Τα πληρώματα ήρθαν στην Ελλάδα με τον Ιρλανδό, William Creighton να έχει το προβάδισμα χάρη στην διαφορά που είχε από τον Γάλλο Laurent Pellier, με τις δύο νίκες που είχε εξασφαλίσει φέτος. 

Ο Creighton όμως ήταν η πρώτη μεγάλη απώλεια του φετινού Ακρόπολις ουσιαστικά γιατί αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο μέσον του σκέλους. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Παραγουανό, Diego Dominguez να ανέβει στην κορυφή και στο Pellier να τον ακολουθεί από την δεύτερη θέση. Δεν του εξασφαλίζει τον τίτλο, αλλά αν καταφέρει να κερδίσει το Ακρόπολις θα στεφθεί εκείνος πρωταθλητής σε μια χρονιά κατά την οποία ο Creighton είναι πρωτοπόρος σε όλους τους αγώνες μέχρι στιγμής. 

Οι Έλληνες 

Στις πιο πίσω θέσεις που βρίσκονται τα ελληνικά πληρώματα ξεχώρισαν οι Λάμπρος Αθανασούλας και Νίκος Ζακχαίος με το Hyundai i20N. Εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός πως ο Άλεξ Τσουλόφτας με το Polo Rally2 αντιμετώπισε πρόβλημα και εγκατέλειψε λίγο πριν το τέλος της ημέρας και πλέον ο Αθανασούλας είναι και  με διαφορα ο ταχύτερος μεταξύ των Ελλήνων. 

Τον ακολούθησαν οι Παναγιώτης Ρουστέμης - Νίκος Πετρόπουλος με Skoda Fabia και οι Γιώργος Κεχαγιάς - Χρήστος Κουζιώνης επίσης με Fabia. 

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του 70ου ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι εδώ.