F1 2024: H Pirelli κάλυψε την απόσταση της Γης από τη Σελήνη

Εντυπωσιακά στατιστικά περιλαμβάνει ο απολογισμός της Pirelli για το πρωτάθλημα της F1 του 2024 που ήταν το μεγαλύτερο στην ιστορία του σπορ.

Η σεζόν του 2024 για τη Formula 1, η μεγαλύτερη στην ιστορία του αθλήματος με 24 Grand Prix, αποτέλεσε μία μοναδική πρόκληση για την Pirelli, τον επίσημο προμηθευτή ελαστικών του πρωταθλήματος. Τα ελαστικά της κάλυψαν συνολικά 334.942,175 χιλιόμετρα, από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο Μπαχρέιν μέχρι την καρό σημαία στο Άμπου Ντάμπι.

Αυτό ισοδυναμεί με το 94% της απόστασης από τη Γη μέχρι το περίγειο της Σελήνης, το κοντινότερο σημείο της τροχιάς της.

Νέα Grand Prix, αυξημένα χιλιόμετρα

Το 2024 περιλάμβανε δύο νέα Grand Prix, στην Εμίλια-Ρομάνια και την Κίνα, προσθέτοντας 27.016,375 χιλιόμετρα στη συνολική απόσταση. Τα ελαστικά slick συνέχισαν να κυριαρχούν, καλύπτοντας το 93,59% των χιλιομέτρων, ενώ αυξήθηκε η χρήση των ενδιάμεσων Cinturato στο 5,84% και μειώθηκε η χρήση των Cinturato Extreme Wet στο 0,57%.

Από τα ελαστικά slick, το C3 ήταν το πιο δημοφιλές, αν και η χρήση του μειώθηκε από 36,57% το 2023 σε 32,06%. Το C4 παρέμεινε στη δεύτερη θέση με 23,47%, ενώ το C5 πέρασε στην τρίτη θέση με 16,84%, ξεπερνώντας το C2 (14,97%). Το C1 παρέμεινε το λιγότερο χρησιμοποιούμενο με 5,56%. Ενδιαφέρον προκάλεσε η επιλογή πιο μαλακών συνδυασμών σε πίστες όπως η Μελβούρνη και το Ιντερλάγκος.

Εντυπωσιακά στατιστικά χρήσης

Ο Pierre Gasly σημείωσε το μεγαλύτερο stint της χρονιάς με 300,150 χιλιόμετρα (50 γύρους) στο Μπακού με ελαστικά C3. Στη Τζέντα, ο Charles Leclerc κάλυψε 265,525 χιλιόμετρα με C2, ενώ στο Μονακό, ο George Russell έκανε 256,949 χιλιόμετρα με C4. Στη βροχή, ο Yuki Tsunoda κάλυψε τη μεγαλύτερη απόσταση με ενδιάμεσα ελαστικά (191,844 χλμ. στο Μόντρεαλ), ενώ ο Liam Lawson πέτυχε 81,871 χιλιόμετρα με extreme wet ελαστικά.

Παραγωγή και χρήση ελαστικών

Η Pirelli προμήθευσε τις ομάδες με 8.016 σετ ελαστικών, εκ των οποίων τα 2.718 δεν χρησιμοποιήθηκαν. Με την πολιτική "strip-and-fit” για τα βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά, η εταιρεία παρήγαγε περίπου 3.500 λιγότερα ελαστικά σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, 11,66% των slick ελαστικών τοποθετήθηκαν στις ζάντες χωρίς να χρησιμοποιηθούν, ενώ 11,82% έκαναν 1-3 γύρους, κυρίως σε προκριματικά.

Στατιστικά Grand Prix

Το Grand Prix της Ιαπωνίας κατέγραψε τις περισσότερες αλλαγές ελαστικών (46 pit stops), ενώ στο Μονακό, λόγω της κόκκινης σημαίας, πραγματοποιήθηκαν μόλις 7 αλλαγές μετά την επανεκκίνηση.

Ακραίες θερμοκρασίες

Η υψηλότερη θερμοκρασία αέρα σημειώθηκε στο Ιντερλάγκος με 35,6°C, ενώ στο Σίλβερστον η χαμηλότερη κυμάνθηκε από 10,9°C έως 13,9°C. Στο οδόστρωμα, το Χανγκαρόρινγκ σημείωσε κορυφαία θερμοκρασία 58,6°C, ενώ το Σίλβερστον ήταν το πιο κρύο με 12,8°C.