Η υποστήριξη της General Motors σε μια προσπάθεια εισόδου στη Formula 1 ως 11η ομάδα το 2026 φαίνεται πιο πιθανή να επιτύχει, μετά από αρχική απόρριψη, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters.
Η Liberty Media, ιδιοκτήτρια της Formula 1, είχε απορρίψει την πρόταση της Andretti τον Ιανουάριο, εκφράζοντας αμφιβολίες για την ανταγωνιστικότητα και την αξία που θα προσέφερε. Ωστόσο, είχε αφήσει περιθώριο για το 2028, όταν η GM θα μπορούσε να παρέχει δικό της κινητήρα.
Πιέσεις από την πολιτική σκηνή
Η κατάσταση άλλαξε όταν η Επιτροπή Δικαιοσύνης της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ξεκίνησε έρευνα για πιθανή "αντιανταγωνιστική συμπεριφορά". Παράλληλα, ο Michael Andretti, πρώην οδηγός F1 και πρωταθλητής CART, αποσύρθηκε από τον καθημερινό του ρόλο στην Andretti Global, παραχωρώντας τη διαχείριση στον συνεργάτη του Dan Towriss.
Η παρουσία του Towriss στο paddock του Grand Prix του Λας Βέγκας, το τρίτο φετινό στις ΗΠΑ, δείχνει τη συνεχιζόμενη εμπλοκή της Andretti Global στο project. Η Liberty Media επίσης αντιμετωπίζει αλλαγές, καθώς ο CEO Greg Maffei πρόκειται να αποχωρήσει στο τέλος του έτους.
Πιο δεκτικές οι ομάδες
Οι ομάδες της F1 φαίνεται να δείχνουν μεγαλύτερη αποδοχή, υπό την προϋπόθεση ότι η νέα ομάδα θα φέρει αξία στο πρωτάθλημα. "Αν μια ομάδα μπορεί να προσθέσει στη δημοτικότητα και τα έσοδα του αθλήματος, τότε κανείς δεν θα είναι εναντίον της," δήλωσε ο Toto Wolff της Mercedes.
Παράλληλα, ο Wolff τόνισε ότι οι τελικές αποφάσεις ανήκουν στη Formula 1, παρότι η FIA είχε ήδη εγκρίνει την πρόταση το 2023. Ένα από τα βασικά ζητήματα είναι το τρέχον ποσό εισόδου των 200 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο θεωρείται ανεπαρκές, ειδικά με την αξία ορισμένων ομάδων να ξεπερνά το 1 δισ. δολάρια.
Η νέα εποχή κινητήρων το 2026 και η αναμενόμενη εμπορική συμφωνία "Concorde" ίσως φέρουν αλλαγές. Μέχρι το 2028, μια ομάδα με την υποστήριξη της GM πιθανόν να χρησιμοποιεί κινητήρες άλλου κατασκευαστή, πριν παρουσιάσει δικούς της με το όνομα της Cadillac.
Τεχνογνωσία και προοπτικές
Η Andretti έχει ήδη βάση στο Silverstone, με εξειδικευμένο προσωπικό και τον πρώην τεχνικό διευθυντή της F1, Pat Symonds, να λειτουργεί ως τεχνικός σύμβουλος. "Η GM είναι σπουδαία," ανέφερε ο Wolff, ενώ ο επικεφαλής της Ferrari, Fred Vasseur, πρόσθεσε ότι η υποστήριξη εξαρτάται από το αν το εγχείρημα θα προσφέρει αξία στο άθλημα.
Η Formula 1 αναμένεται να δώσει σύντομα μια ενημέρωση για την πρόταση, ενώ εκπρόσωποι της Andretti και της F1 δεν έχουν κάνει σχόλια μέχρι στιγμής.