F1: Οι ομάδες αρνήθηκαν μεταβολή στους κανονισμούς που θα τα άλλαζε όλα

Όπως ανακοίνωσε η FIA οι ομάδες της F1 αποφάσισαν να μην δεχτούν μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στους κανονισμούς που γίνεται σπάνια και θα μεταμόρφωνε το sport.

Το βαθμολογικό σύστημα της Formula 1 θα παραμείνει αμετάβλητο το 2025, αφού οι ομάδες ψήφισαν ομόφωνα εναντίον των αλλαγών του κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής F1 της FIA.

Τον Απρίλιο αρκετές ομάδες που βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης ξεκίνησαν μια προσπάθεια να επανεξετάσουν το μακροχρόνιο σύστημα πόντων της σειράς που μοιράζει βαθμούς στους 10 πρώτους τερματίσαντες. 

Κατά την έναρξη της σεζόν 2024, το grid ήταν σαφώς χωρισμένο σε μια πρώτη πεντάδα και μια τελευταία πεντάδα, πράγμα που σημαίνει ότι οι πέντε τελευταίες ομάδες ήταν αποκλεισμένες από τους βαθμούς.

Ορισμένες ομάδες υποστήριξαν ότι η επέκταση των θέσεων που χαρίζουν βαθμούς στις πρώτες 12, στις πρώτες 14 ή ακόμα πιο κάτω στο grid θα έδινε στις ομάδες με τις χαμηλότερες θέσεις περισσότερες ελπίδες για να αγωνιστούν. 

Η πρόταση συζητήθηκε στην προηγούμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 τον Απρίλιο, αλλά θεωρήθηκε ότι χρειαζόταν περισσότερος χρόνος για να καθοριστεί η ακριβής δομή των βαθμών και να ληφθούν υπόψη τυχόν απρόβλεπτες συνέπειες, οπότε το θέμα αναβλήθηκε για νέα συνεδρίαση. 

Σε αυτή τη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν και οι 10 ομάδες, ο διευθύνων σύμβουλος της F1 Stefano Domenicali και ο διευθυντής μονοθέσιων της FIA Νικόλας Τομπάζης, συμφωνήθηκε ότι το σύστημα πόντων θα παραμείνει τελικά όπως έχει και δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή για το 2025. 

"Συμφωνήθηκε ομόφωνα ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στην κατανομή των βαθμών του πρωταθλήματος μετά από πρόσφατη πρόταση να εξεταστεί το ενδεχόμενο επέκτασης της κατανομής των βαθμών πέραν της 10ης θέσης σε ένα Grand Prix", αναφέρεται σε ανακοίνωση της FIA. 

Μέχρι στιγμής φέτος, μόνο η Sauber δεν έχει καταφέρει να συγκεντρώσει βαθμούς στο πρωτάθλημα και θεωρείται πως έπαιξε ρόλο στην απόφαση αυτή, το γεγονός πως η RB και η Haas συχνά προσπερνούν την Aston Martin στους τερματισμούς, κερδίζοντας αρκετούς βαθμούς. Τουλάχιστον περισσότερους από όσους κέρδισαν στο περσινό, ιδιαίτερο όπως εξελίχθηκε με την απόλυτη κυριαρχία της Red Bull. 

Το τρέχον βαθμολογικό σύστημα που δίνει βαθμούς στους 10 πρώτους χρησιμοποιείται από το 2010 και έπειτα. Πριν απο αυτό βαθμολογούνταν οι 8 πρώτοι σε μια αλλαγή που είχε γίνει το 2003 και διατηρήθηκε μέχρι το 2009. 

Παραδοσιακά η βαθμολογία της F1 αφορούσε τους έξι νικητές και αυτό ήταν ένα σύστημα που παρέμεινε σε ισχύ από το 1960 μέχρι και το 2002. Οι αλλαγές στο βαθμολογικό σύστημα εκτός του οτι διαφοροοποιούν τα χαρακτηριστικά με τα οποία καταγράφεται η ιστορία των αγώνων της F1 και κάθε πρωταθλήματος, δημιουργούν συχνά και μεγάλες αλλαγές στον ανταγωνισμό, όπως είδαμε και φέτος με τις αλλαγές που εισήχθησαν στο WRC.