Με μια λυπηρή είδηση να γίνεται γνωστή στα πάντοκς της Formula 1, ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές στο Austin των ΗΠΑ. Ο Dietrich Mateschitz, o ιδιοκτήτης και ιδρυτής της Red Bull άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 78 ετών, χάνοντας μια μάχη που κράτησε αρκετά χρόνια, με σοβαρή ασθένεια. Ο Αυστριακός ήταν μια από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές μορφές παγκοσμίως, με αυταπόδεικτη την αγάπη του για το motorsport, η οποία τις δύο τελευταίες δεκαετίες της ζωής του τον είχε καταστήσει και με μια σπουδαία προσωπικότητα σε μια πλειάδα διαφορετικών πρωταθλημάτων, σε ολόκληρο τον κόσμο.
Επιχειρηματικό δαιμόνιο
Ο Dietrich Mateschitz γεννήθηκε στην Στύρια της Αυστρίας το 1994. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης στα 28 του, έπειτα από διάφορες αναζητήσεις πάνω στον τομέα που θα δραστηριοποιούταν επαγγελματικά, καταλήγοντας στο marketing. Η επαγγελματική του πορεία τον έφερε στην εταιρεία Blendax, μια γερμανική εταιρεία οδοντόκρεμας της Procter & Gamble.
Στα πολλά ταξίδια του στην Ασία απολάμβανε το ενεργειακό ποτό Krating Daeng που σήμερα έχει κατακτήσει όλο τον κόσμο, με το όνομα Red Bull. Τότε βοηθούσε τον Mateschitz να ξεπερνά τα jet lag των πτήσεων μεταξύ των ηπείρων. Αντιπρόσωπος της Blendax στην Ταϊλάνδη εκείνη την περίοδο ήταν ο Ταϊλανδός, Chaleo Yoovidhya, ο οποίος συμπτωματικά κατείχε μια μικρή φαρμακευτική εταιρεία. Οι δύο τους συνεργάστηκαν με βασική στόχο να κάνουν το ποτό αυτό γνωστό εκτός Ασίας.
Η Red Bull ιδρύθηκε το 1984 και το ενεργειακό ποτό της ξεκίνησε να πωλείται το 1987. Ο Αυστριακός ήταν κάτοχος του 49% και ίδιο ποσοστό είχε και ο Ταϊλανδός, ενώ το υπόλοιπο 2% κατείχε ο γιος του Yoovidhya, με αποτέλεσμα η οικογένεια από την Ταϊλάνδη να διατηρεί τον έλεγχο σε ορισμένους τομείς όπως το λογότυπο που διαμορφώθηκε για την εμπορική πορεία εκτός Ασίας και τελικά αποτέλεσε και την έμπνευση για την ονομασία.
Η αγωνιστική πορεία
Η Red Bull ποτέ δεν τα πήγε καλά με το παραδοσιακό marketing και τις συμβατικές διαφημίσεις. Εξ αρχής, χάρη στο όραμα του Dietrich Mateschitz πίστευε πως η εμπλοκή της στον αθλητισμό και η καλή φήμη του προϊόντος θα βοηθούσαν περισσότερο. Στα μέσα της δεκαετίας του 90 ήρθε σε συμφωνία με τον Gerhard Berger για προσωπική χορηγία και το 1995 εξαγόρασε το 60% της Sauber.
Η κοινή πορεία με τον Peter Sauber έληξε το 2001. Μερικούς μήνες νωρίτερα o Sauber είχε πιστέψει στον Kimi Raikkonen, αλλά ο Mateschitz υποστήριζε πως ο Enrique Bernoldi ήταν καλύτερη επιλογή. Υπερίσχησε η άποψη του Sauber και η Red Bull πούλησε τις μετοχές της και παρέμεινε ως απλός χορηγός μέχρι το 2004. Εκείνη τη χρονιά η Ford αποφάσισε να αποσυρθεί από την Formula 1, πουλώντας την ομάδα της Jaguar Racing.
O Mateschitz άρπαξε την ευκαιρία και ίδρυσε την Red Bull, έχοντας στο πλευρό του τον Helmut Marko, με τον οποίο συνεργαζόταν όσο εκείνος ήταν ιδιοκτήτης μιας ομάδας στην F3000. Από κοινού αποφάσισαν να προσλάβουν τον Christian Horner από την Arden, επίσης ομάδα της F3000 και όπως δείχνει η εξέλιξη, ήταν μια σοφή κίνηση.
Έναν χρόνο αργότερα, το 2005, αγόρασε και την ομάδα της Minardi στην Formula 1 και την μετονόμασε σε Scuderia Toro Rosso. H Red Bull γράφτηκε με "χρυσά γράμματα" στα βιβλία της ιστορίας της Formula 1 το 2010 όταν ξεκίνησε ένα σερί τεσσάρων τίτλων σε οδηγούς και κατασκευαστές χάρη στην παρουσία του Sebastian Vettel στην ομάδα. Το 2021 ο Mateschitz είχε την ευκαιρία να δει τον Max Verstappen να στέφεται πρωταθλητής, αλλά δυστυχώς θα χάσει την επιστροφή της ομάδας του στην κορυφή των κατασκευαστών, κάτι που είναι πολύ πιθανό να συμβεί φέτος.
Παράπλευρες αθλητικές δραστηριότητες
Εκτός του motorsport, ο Mateschitz αγόρασε τις ποδοσφαιρικές ομάδες SV Austria Salzburg και MetroStars, και τις μετονόμασε σε Red Bull Salzburg και New York Red Bulls. Ίδρυσε την ποδοσφαιρική ομάδα RB Leipzig το 2009 και είναι επίσης ιδιοκτήτης της γερμανικής ομάδας χόκεϊ επί πάγου EHC Munchen, αλλάζοντας το όνομά της σε Red Bull Munchen. Την ίδια χρονιά που αγόρασε την Jaguar, ανέλαβε και τις τύχες της πίστας Α1 Ring στην Στύρια της Αυστρίας. Η πίστα έκλεισε για να ξεκινήσει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο ανακατασκευής και επικαιροποίησης και επέστρεψε στο προσκήνιο το 2011.
Ο Dietrich Mateschitz αφήνει πίσω του την επί σειρά των σύντροφό του Marion Feichtner και τον γιο του Mark Gerhardter. Σύσσωμος ο κόσμος της Formula 1 αναγνώρισε στον χαμό του Αυστριακού μια μεγάλη απώλεια του παγκοσμίου motorsport.