Η Mercedes έχει 14 επετείους σε επίπεδο motorsport το 2024-δείτε το αφιέρωμα

Από το 1894 μέχρι και τις πρόσφατες επιτυχίες του Lewis Hamilton στην Formula 1 η εμπλοκή της Mercedes στο παγκόσμιο motorsport είναι παροιμιώδης. Φέτος έχει επέτειο για 14 διαφορετικούς λόγους.

Mercedes AMG Spa 24H 2024

Το 2024 είναι μια σημαντική χρονιά για την Mercedes-Benz και τις αγωνιστικές της δραστηριότητες ιστορικά, καθώς περιλαμβάνει ούτε λίγο, ούτε πολύ 14 σημαντικές επετείους στο motorsport.

Formula 1 Japan Hamilton

Από τον πρώτο αγώνα με αυτοκίνητα ή κάτι σαν αυτοκίνητα, το 1894 έως τις σύγχρονες επιτυχίες στη Formula 1, η εταιρεία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη και την πρόοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και των αγώνων ταχύτητας. Ας δούμε μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές αυτής της διαδρομής.

1894 (130 χρόνια) 

Στις 22 Ιουλίου 1894, η γαλλική εφημερίδα "Le Petit Journal" οργάνωσε τον πρώτο αγώνα για μηχανοκίνητα οχήματα. Ο αγώνας διεξήχθη σε απόσταση 126 χιλιομέτρων από το Παρίσι μέχρι τη Ρουέν. Τη νίκη μοιράστηκαν δύο οχήματα με κινητήρες άδειας Daimler από την Peugeot και την Panhard & Levassor. Αυτή η διοργάνωση θεωρείται η γέννηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Mercedes 1894 Παρίσι Ρουέν
Τον πρώτο αγώνα αυτοκινήτων από το Παρίσι στη Ρουέν στις 22 Ιουλίου 1894 τον κέρδισε οχήματα με κινητήρες που κατασκευάστηκαν με άδεια Daimler. Το Peugeot του Albert "George" Lemaître (αρχικός αριθμός 65) πέρασε τη γραμμή τερματισμού στη δεύτερη θέση ως το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ήταν τροφοδοτούμενο από έναν δικύλινδρο κινητήρα V που αναπτύχθηκε από τους Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach το 1888. 

1899 (125 χρόνια)

Από τις 21 έως τις 25 Μαρτίου 1899, πραγματοποιήθηκε η πρώτη "Εβδομάδα της Νίκαιας", ένα γεγονός μηχανοκίνητου αθλητισμού που περιλάμβανε διάφορους αγώνες με μεγάλη απήχηση και διεθνές ενδιαφέρον.

Daimler Phoenix 12HP
Daimler" Phoenix " 12 hp. Φωτογραφία από την "εβδομάδα της Νίκαιας" του 1899. Ο Βίλχελμ Μπάουερ (στο τιμόνι) κέρδισε το γύρο Νίκαιας-Μαγκαγκνόσκ–Νίκαιας 85 χιλιομέτρων με το όχημα στις 21 Μαρτίου 1899. Στηριζόμενος στο όχημα είναι ο Χέρμαν Μπράουν, ο οδηγός και μηχανικός του Έμιλ Τζέλινεκ. Ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με το όνομα "Mercédès" εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1899.

Στην περιήγηση Νίκαια – Colomars – Tourrettes – Magagnosc – Νίκαια, ο Wilhelm Bauer κέρδισε την κατηγορία των διθέσιων οχημάτων και ο Wilhelm Werner την κατηγορία των τετραθέσιων. Και οι δύο ξεκίνησαν με ένα Daimler "Phoenix” 12 ίππων. Δύο χρόνια αργότερα, το Mercedes 35 ίππων θα κυριαρχούσε στην Εβδομάδα της Νίκαιας του 1901 – το πρώτο αυτοκίνητο Mercedes και το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο.

1904 (120 χρόνια)

Χάρη στην εξαιρετική νίκη του Camille Jenatzy στον αγώνα Gordon Bennett του 1903 με ένα Mercedes-Simplex 60 ίππων, η Daimler-Motoren-Gesellschaft έφερε τον κύριο αγώνα στη Γερμανία για το 1904.

Mercedes 90HP 1904
Στον 5ο αγώνα Gordon Bennett στο Taunus, η Camille jenatzy πήρε τη δεύτερη θέση σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Mercedes 90 hp στις 17 Ιουνίου 1904. 

Αυτός ο πρώτος μεγάλος αγώνας στη χώρα διεξήχθη σε μια διαδρομή στον Taunus. Για να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες νίκης, η μάρκα ξεκίνησε με δύο λευκά βαμμένα Mercedes 90 ίππων για τη Γερμανία και τρία πανομοιότυπα οχήματα με μαύρη και κίτρινη βαφή για την Αυστρία. Η Mercedes κατέλαβε τη 2η, 3η, 5η και 11η θέση.

1914 (110 χρόνια)

Η Mercedes κέρδισε το Γαλλικό Grand Prix στη Λυών στις 4 Ιουλίου 1914 συνδυάζοντας την νίκη με ένα τριπλό τερματισμό στις θέσεις "1-2-3". Ο Christian Lautenschlager τερμάτισε πρώτος, ακολουθούμενος από τους Louis Wagner και Otto Salzer – όλοι με αγωνιστικές Mercedes 115 ίππων με κινητήρα 4.5 λίτρων και τεχνολογία τεσσάρων βαλβίδων.

Mercedes Grand Prix France Reims 1914
Η Mercedes κέρδισε το Γαλλικό Γκραν Πρι στις 4 Ιουλίου 1914 με νίκη και το 1-2-3. Φωτογραφία των αυτοκινήτων Mercedes Grand Prix, από αριστερά προς τα δεξιά: Christian Lautenschlager (αρχικός αριθμός 28, νικητής), Otto Salzer (αρχικός αριθμός 39, 3η θέση), Louis Wagner (αρχικός αριθμός 40, 2η θέση).

1924 (100 χρόνια)

Ο Christian Werner κέρδισε τον εξαντλητικό αγώνα Targa Florio και το Coppa Florio του 1924 στη Σικελία με μια αγωνιστική Mercedes 2 λίτρων με υπερσυμπιεστή. Η Mercedes-Benz Classic γιορτάζει την επέτειο το 2024 με την επαναλειτουργία ενός αυθεντικού αγωνιστικού αυτοκινήτου του 1924 μετά από εκτεταμένη αποκατάσταση. Αυτό που οδήγησε πρόσφατα ο νικητής του Grand Prix της F1 στην Αυστρία, George Russell. 

Mercedes Targa Florio 1924
Mercedes 2 λίτρων Targa Florio αγωνιστικό αυτοκίνητο από το 1924. Οδηγείται από τον οδηγό της Mercedes-AMG F1 George Russell τον Μάιο του 2024 στην Imola της Ιταλίας. 

1934 (90 χρόνια)

Τα νέα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Mercedes-Benz W25, 750 κιλών έκαναν το ντεμπούτο τους στον αγώνα του Eifel στο Nurburgring στις 3 Ιουνίου 1934. Ο Manfred von Brauchitsch κέρδισε τον αγώνα.

Mercedes Nurburgring 1934
Διεθνής αγώνας Eifel στο Nürburgring στις 3 Ιουνίου 1934. Ο Manfred von Brauchitsch (αρχικός αριθμός 20) κέρδισε την πρεμιέρα του αγωνιστικού αυτοκινήτου Mercedes-Benz 750 κιλών w 25 formula. Ο αγώνας σηματοδότησε επίσης τη γέννηση των Mercedes-Benz Silver Arrows.

1954 (70 χρόνια)

Η Mercedes-Benz έκανε την αποκάλυψη του αγωνιστικού αυτοκινήτου W196R στη Formula 1 για πρώτη φορά στο Γαλλικό Grand Prix στις 4 Ιουλίου 1954 στο Reims. Ο Juan Manuel Fangio κέρδισε, ακολουθούμενος από τον Karl Kling. Ο Fangio έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 με το νέο Silver Arrow το 1954 και το 1955.

Mercedes-Benz W196 F1 1954
Mercedes-Benz W196R. Φωτογραφία του γαλλικού Grand Prix στη Reims στις 4 Ιουλίου 1954. Στα δεξιά ο τελικός νικητής Juan Manuel Fangio (αρχικός αριθμός 18), στα αριστερά ο Karl Kling που τερμάτισε δεύτερος (αρχικός αριθμός 20).

1964 (60 χρόνια)

Μια νίκη και το "1-2-3" στο Grand Prix της Αργεντινής για αγωνιστικά αυτοκίνητα τουρισμού από τις 28 Οκτωβρίου έως τις 7 Νοεμβρίου 1964 ήταν η τέταρτη συνεχόμενη επιτυχία για τη Mercedes-Benz στον συγκεκριμένο αγώνα αντοχής.

Mercedes Grand Prix Argentina 1964
Στο 8ο Grand Prix Αργεντινής για αυτοκίνητα Τουρισμού από τις 28 Οκτωβρίου έως τις 7 Νοεμβρίου 1964, ο Eugen böhringer/Klaus Kaiser κέρδισε τη συνολική κατάταξη σε ένα Mercedes-Benz 300 SE αυτοκίνητο ράλι (W 112). 

Οι Eugen Bοhringer και Klaus Kaiser κέρδισαν τον αγώνα 4,779.6 χιλιομέτρων με πολλές διαδρομές υψηλών ταχυτήτων μπροστά από τους Dieter Glemser και Martin Braungart καθώς και τις Ewy von Korff-Rosqvist και Eva-Maria Falk – όλοι με Mercedes-Benz 300 SE rally αυτοκίνητα (W 112). Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, οι Robert Crevits και Georges Gosselin κέρδισαν επίσης τον αγώνα των 24 ωρών στο Spa-Francorchamps από τις 25 έως τις 26 Ιουλίου 1964 με ένα 300 SE.

1984 (40 χρόνια)

Το νέο Nurburgring άνοιξε στις 12 Μαΐου 1984 με έναν αγώνα 20 πρωταθλητών με 20 πανομοιότυπα Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 αυτοκίνητα. Ο Ayrton Senna, ακόμη άγνωστος τότε, κέρδισε μπροστά από τους Niki Lauda και Carlos Reutemann.

Mercedes-Benz 190E Nurburgring Ayrton Senna

1994 (30 χρόνια)

Στο Penske-Mercedes PC-23 IndyCar, ο Al Unser Jr. κέρδισε τον αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης στις 29 Μαΐου 1994. Ο κινητήρας 3.4 λίτρων V8 500I της Mercedes-Benz, που αναπτύχθηκε με απόλυτη μυστικότητα και ήταν υπερβολικά ανώτερος, ήταν καθοριστικός για τη θεαματική νίκη. Λόγω μιας επακόλουθης αλλαγής στους κανονισμούς, αυτή ήταν η μοναδική εμφάνιση του κινητήρα στον αγώνα.

Mercedes Indy 500 Al Unser Jr. 1994
Indy 500 στις 29 Μαΐου 1994. Pit stop του Penske-Mercedes PC-23 με τον αγωνιστικό κινητήρα Mercedes-Benz 500i. Ο Al Unser Junior κέρδισε τον αγώνα με αυτό το μονοθέσιο.

1994 (30 χρόνια)

Η Mercedes-Benz επέστρεψε στη Formula 1 το 1994, αρχικά ως συνεργάτης της ελβετικής ομάδας του Peter Sauber. Η ανάπτυξη των κινητήρων της Mercedes-Benz μεταφέρθηκε από το Ilmor στο Brixworth της Μεγάλης Βρετανίας.

Sauber Mercedes C13 Heinz Harald Frentzen
Sauber-Mercedes C13 1994. Ο οδηγός αγώνων Heinz-Harald Frentzen στο Grand Prix του Σαν Μαρίνο του 1994, στις 27 Μαρτίου. Η Mercedes-Benz επέστρεψε επίσημα στη Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων της Sauber εκείνη τη χρονιά. 

1994 (30 χρόνια)

Ο Klaus Ludwig έγινε πρωταθλητής στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM) για τρίτη φορά τη σεζόν 1994 με την AMG-Mercedes C-Class.

Mercedes DTM Klaus Ludwig

1999 (25 χρόνια)

Ο Mika Hakkinen έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 με την McLaren-Mercedes για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 1999. Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, το Grand Prix της Ιαπωνίας στις 31 Οκτωβρίου 1999, ο Hakkinen εξασφάλισε τον τίτλο με την McLaren-Mercedes MP4/14.

McLaren Mercedes Mika Hakkinen

2014 (10 χρόνια)

Η ομάδα της Mercedes AMG Petronas F1, που ιδρύθηκε το 2010, κέρδισε το πρώτο της διπλό πρωτάθλημα το 2014 με τον τίτλο των οδηγών για τον Lewis Hamilton και τον τίτλο των κατασκευαστών. Αυτή ήταν η αρχή μιας σειράς επιτυχιών για τα Silver Arrows με οκτώ τίτλους κατασκευαστών και επτά τίτλους οδηγών στη σειρά.

Mercedes F1 W05 Lewis Hamilton

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network