Η MissionH24 θέλει να κερδίσει το Le Mans με πρωτότυπο υδρογόνου

Το νέο πρωτότυπο που κινείται με καύσιμο υδρογόνο παρουσίασε η MissionH24 και έθεσε ως στόχο σύντομα μια νίκη στον24ωρο αγώνα

Οι διοργανωτές του 24ωρου αγώνα στο Le Mans, η Automobile Club de l'Ouest, που είναι πολύ πιο σύντομο να αναφερόμαστε σε αυτήν ως ACO, παρουσίασαν το νέο πρωτότυπο με καύσιμο υδρογόνο, συνεχίζοντας μια πολυετή προσπάθεια εναλλακτικής τεχνολογίας για καλύτερο περιβάλλον με την σφραγίδα της MissionH24

Πλέον με το νέο, εντυπωσιακό μονοθέσιο, στόχος της MissionH24 είναι να γίνει η πρώτη ομάδα που θα κατακτήσει νίκη στον 24ωρο αγώνα με αυτοκίνητο που κινείται με υδρογόνο. Στην προσπάθεια συνδράμει και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό η GreenGT που είναι εξειδικευμένος πάροχος συστημάτων κίνησης με φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες. 

Η κοινοπραξία έχοντας διανύσει πολλά βήματα δοκιμάζοντας την αποτελεσματικότητα και την σωστή λειτουργία της τεχνολογίας του υδρογόνου στους αγώνες αντοχής, παρουσίασε τώρα το νέο της δημιούργημα που είναι ένα άκρως αεροδυναμικό μονοθέσιο, ικανό, όπως λένε να τεθεί αντιμέτωπο με τα υβριδικά πρωτότυπα που συμμετέχουν αυτή την περίοδο στους αγώνες αντοχής. 

Πράγμα που ακούγεται εξαιρετικά αισιόδοξο αν σκεφτεί κανείς πως πλέον το πρωτάθλημα αγώνων αντοχής, το WEC δηλαδή, φιλοξενεί κατασκευαστές που σε ζαλίζουν στο άκουσμα και μόνο. Ferrari, Porsche, Lamborghini, BMW, Toyota, Cadillac είναι μεταξύ αυτών και όλοι έχουν αναπτύξει τεχνολογία ώστε να διεκδικούν νίκες είτε στο WEC, είτε στο αντίστοιχο αμερικανικό σκέλος των αγώνων αντοχής, το IMSA GTP. 

Πόσο κοντά είμαστε σε αγώνες με υδρογόνο; 

Το πρωτότυπο της MissionH24 είναι πολύ νωρίς ακόμη να γνωρίζουμε αν όντως μπορεί να σταθεί απέναντι σε αυτά τα μεγαθήρια. Η πραγματικότητα είναι πως ως κάτι νέο και διαφορετικό από όσα γνωρίζουμε έχει δοκιμαστεί αρκετά. Η GreenGT που ιδρύθηκε το 2008, ξεκίνησε δειλά το 2018 με έναν γύρο στο Spa. 

Το 2019 έκανε κάποιες δοκιμές στο Le Mans Cup, το υποδεέστερο πρωτάθλημα αγώνων αντοχής του WEC και το 2022 το μονοθέσιο της MissionH24 τερμάτισε σε ορισμένους αγώνες του Le Mans Cup

Στο φετινό επετειακό Le Mans των 100 ετών, παρουσιάστηκε ξανά ένα μονοθέσιο σε ορισμένους γύρους επίδειξης και η ACO είχε ήδη επιβεβαιώσει πως από το 2026 θα υπάρξει κατηγορία για αγωνιστικά που κινούνται με υδρογόνο. Ένα τέτοιο παρουσίασε πρόσφατα η Toyota που είναι και η πρώτη εταιρεία που έχει δεσμευτεί να συμμετέχει σε αυτήν την νέα κατηγορία. 

Το νέο μονοθέσιο 

Η MissionH24 ανέφερε στην λιτή παρουσίαση του νέου μονοθεσίου ανέφερε "τα βασικά στάδια της έρευνας, της ανάπτυξης, της επαλήθευσης και των δοκιμών του συστήματος κυψελών υδρογόνου, των δεξαμενών, των ηλεκτροκινητήρων και της μπαταρίας έχουν ολοκληρωθεί" και πλέον "έχει στραφεί στις επιδόσεις για να ανταγωνιστεί τις άλλες μορφές ενέργειας στην πίστα".

Το επόμενο βήμα σε όλα αυτά είναι οι δοκιμές του νέου μονοθεσίου που θα ξεκινήσουν το 2025. Το πρωτότυπο της MissionH24 που ακόμη δεν έχει κάποιο όνομα για να συστηνόμαστε θα ζυγίζει 1300kg, 116kg λιγότερα από το προηγούμενο και θα φτάνει τα 320km/h με δηλωμένο στόχο να είναι μεταξύ των κορυφαίων συμμετοχών στην κατηγορία LMGT3.

Θα τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη ισχύ 880 ίππων, από 480 που είχε το πρώτο H24, ενώ θα διαθέτει μια μπαταρία με μέγιστη ισχύ 400kW.

Ένα αναθεωρημένο σύστημα κυψελών υδρογόνου που χρησιμοποιεί τεχνολογία επόμενης γενιάς αναμένεται να παράγει μέγιστη ισχύ 410 ίππων, με πυκνότητα ισχύος που εκτιμάται ότι θα είναι 50% μεγαλύτερη από το σύστημα που χρησιμοποιείται στο τωρινό H24.

Η αποδοτικότητά του σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα έχει μόνο δύο δεξαμενές υδρογόνου, αντί για τρεις στο H24, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποιημένη κατανομή του βάρους. Κάθε δεξαμενή θα μπορεί να αποθηκεύσει 3,9 kg υδρογόνου (από 2,866 kg υδρογόνου στο H24) σε 700 bar με συνολικό βάρος περίπου 100 kg.

Ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου θα γίνεται από την υποδομή που σχεδιάζεται για τη μελλοντική κατηγορία H2 στο Le Mans.

Ο πρόεδρος της ACO Pierre Fillon δήλωσε: "Αυτό το νέο πρωτότυπο σκοπεύει ξεκάθαρα να ανταγωνιστεί τις άλλες μορφές ενέργειας στον αγωνιστικό χώρο. Η τεχνολογία του υδρογόνου είναι ασφαλής, αξιόπιστη και μπορεί να αποδώσει. Η φιλοδοξία μας είναι τώρα να δώσουμε τον πρώτο νικητή των 24 ωρών του Le Mans με μηδενικές εκπομπές ρύπων".