Με την Ferrari 499P η επιστροφή της φίρμας στους "μεγάλους" του Le Mans

Χρειάστηκαν 50 χρόνια για να επιστρέψει η Ferrari στην μεγάλη κατηγορία των αγώνων αντοχής. Και ό,τι γίνει θα γίνει με την υβριδική 499P. Le Mans ερχόμαcτε

FERRARI 499P LMH
Ferrari 499P Le Mans
Ferrari 499P Le Mans
Ferrari 499P Le Mans
Ferrari 499P Le Mans
Ferrari 499P Le Mans
Ferrari 499P Le Mans
Ferrari 499P Le Mans
Ferrari 499P Le Mans
Ferrari 499P Le Mans

Με τη νέα Ferrari 499P, η ιταλική φίρμα αποκαθιστά την ιστορική της σύνδεση 50 χρόνια μετά την τελευταία εμφάνιση της Ferrari 312 P στην κορυφαία κατηγορία των παγκόσμιων αγώνων αντοχής. Σύμφωνα με την Ferrari η 499P θα κάνει το ντεμπούτο της στα 1000 μίλια του Sebring, τον εναρκτήριο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA WEC του 2023. Ta επόμενα χρόνια αναμένονται συγκλονιστικοί αγώνες αν αναλογιστούμε τον ανταγωνισμό. Δες τα LMH (Le Mans Hypercars) της Porsche, της BMW, της Lamborghini, της Cadillac και της Peugeot και θα καταλάβεις...

Ferrari 499P Le Mans

50 χρόνια μετά: επιστροφή στην μεγάλη κατηγορία του WEC

Ferrari 499P είναι λοιπόν το όνομα του νέου Le Mans Hypercar με το οποίο η Ferrari θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIA WEC στην ελίτ κατηγορία από το 2023. Προφανώς η χρήση του γράμματος P στο όνομα, μόνο τυχαία δεν είναι. Στο παρελθόν, τα πρωτότυπα χαρακτηρίζονταν από το γράμμα "P", ενώ συχνά προηγούνταν ο αριθμός του μοναδιαίου κυβισμού του κινητήρα.

Ferrari 499P Le Mans

Η 499P δεν αποτελεί εξαίρεση. Το αυτοκίνητο είναι το αποτέλεσμα ενός οράματος με ρίζες στο παρελθόν, που γέννησε τον σημερινό θρύλο, επιτρέποντας στην εταιρεία να επιτύχει 22 παγκόσμιους τίτλους και 9 νίκες στη γενική κατάταξη στις 24 Ώρες του Le Mans. Το χρώμα, με το οποίο η 499P θα κάνει το ντεμπούτο της στα επερχόμενα 1000 μίλια του Sebring, περιλαμβάνει μια αναβιωμένη εκδοχή του διάσημου χρωματικού συνδυασμού της 312 P από τη δεκαετία του 1970, το οποίο υπογραμμίζει και οπτικά τους ιστορικούς δεσμούς που διακόπηκαν πριν από 50 χρόνια. Για το λόγο αυτό, το ένα από τα αυτοκίνητα αντοχής που θα συμμετάσχουν στο Maranello θα κοσμείται με τον αριθμό 50, ενώ το άλλο θα φέρει τον αριθμό 51, έναν από τους πιο επιτυχημένους όλων των εποχών. 

Ferrari 499P Le Mans

Η 499P είναι ένα μανιφέστο της δέσμευσης της Ferrari στους αγώνες αντοχής. Το τετρακίνητο πρωτότυπο συμμορφώνεται με τους τεχνικούς κανονισμούς και τις απαιτήσεις της κατηγορίας Le Mans Hypercar με υβριδικό κινητήρα, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 680 ίππους στους τροχούς και με ελάχιστο βάρος όχι λιγότερο από 1.030 κιλά.


H Ferrari 499P είναι υβριδική

Το υβριδικό σύστημα κίνησης της 499P συνδυάζει ένα V6 κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο με έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτεί τον μπροστινό άξονα. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (ICE) έχει μέγιστη ισχύ στους τροχούς που περιορίζεται από τον κανονισμό στα 680 ίππους και προέρχεται από την οικογένεια V6 twin-turbo που χρησιμοποιεί και η 296 GTB και GTS. Είναι περίπου ο ίδιος κινητήρας που είναι τοποθετημένος στην 296 GT3, αλλά έχει υποστεί κάποιες αλλαγές.

Ferrari 499P Le Mans

Η δεύτερη "ψυχή" του υβριδικού συστήματος κίνησης είναι το ERS - Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας -με μέγιστη ισχύ 200 kW (272 ίππους). Ο ηλεκτροκινητήρας είναι εξοπλισμένος με διαφορικό και κινείται από μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, χωρίς να απαιτείται εξωτερική πηγή ενέργειας. Η μπαταρία, με ονομαστική τάση 900 Volt, επωφελείται από την εμπειρία που αποκτήθηκε στη Formula 1. Η συνολική μέγιστη ισχύς της 499P είναι 680 ίπποι και το σύστημα κίνησης συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων.

Αεροδυναμική της 499P

Ο σχεδιασμός της νέας Ferrari 499P τελειοποιήθηκε με την υποστήριξη του Κέντρου Styling της Ferrari υπό τη διεύθυνση του Flavio Manzoni. Το αμάξωμα του πρωτοτύπου είναι σμιλευμένο από μια επίπεδη επιφάνεια, από την οποία αναπτύσσονται αρμονικά οι πλευρικοί θόλοι και οι θόλοι των τροχών. Οι αεροδυναμικές ροές περνούν μέσα από τα πλευρικά pods -πάνω από τις εσοχές- δροσίζοντας τα ψυγεία που κρύβονται κάτω από το αμάξωμα. Στη Ferrari 499P, η επιφάνεια των θόλων των τροχών, σήμα κατατεθέν της Ferrari, χαρακτηρίζεται από μεγάλες περσίδες, με στόχο τη μείωση της πίεσης στο εσωτερικό των θόλων. Τα πίσω τα φωτιστικά σώματα τα είδαμε για πρώτη φορά στη Ferrari Daytona SP3.

Ferrari 499P Le Mans

Στο πίσω μέρος ένα λεπτό κομμάτι από ανθρακονήματα καλύπτει λίγα, αφήνοντας τους τροχούς και την ανάρτηση εντελώς ορατές. Η ουρά χαρακτηρίζεται από μια διπλή οριζόντια πτέρυγα  -η κύρια πτέρυγα και τα ανώτερα πτερύγια έχουν σχεδιαστεί σχολαστικά για να εγγυηθούν την απαραίτητη downforce και να επιτύχουν τη μέγιστη απόδοση.

Ferrari 499P Le Mans

Τέλος, σε δεσπόζουσα θέση πάνω από το αυτοκίνητο βρίσκεται μια πολλαπλή εισαγωγή αέρα που τροφοδοτεί την εισαγωγή του κινητήρα V6 και παρέχει αέρα ψύξης στην μπαταρία και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Καινοτόμες τεχνολογίες

Χτισμένη σε ένα ολοκαίνουργιο μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, η Ferrari 499P διαθέτει λύσεις που αντιπροσωπεύουν την αιχμή της τεχνολογίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η γεωμετρία της ανάρτησης με διπλά ψαλίδια, τύπου push-rod, έχει ως αποτέλεσμα εξαιρετικές ιδιότητες ακαμψίας απόσβεσης, τα οφέλη της οποίας είναι εμφανή τόσο στη μέγιστη ταχύτητα όσο και στις στροφές. 

Ferrari 499P Le Mans

Δεν είναι λιγότερο εξελιγμένο το σύστημα πέδησης, το οποίο ενσωματώνει ένα σύστημα brake-by-wire που είναι απαραίτητο για να επιτρέπει την ανάκτηση κινητικής ενέργειας από τον μπροστινό ηλεκτρικό άξονα κατά το φρενάρισμα. Το σύστημα έχει αναπτυχθεί για να συνδυάζει την ακρίβεια και την ταχύτητα απόκρισης με την αξιοπιστία και την αντοχή. Ο μπροστινός ηλεκτρικός άξονας χρησιμοποιεί την ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα, αποθηκεύοντάς την στην μπαταρία υψηλής τάσης πριν μεταδώσει ροπή στους μπροστινούς τροχούς όταν επιτευχθεί μια συγκεκριμένη ταχύτητα.

Ferrari 499P Le Mans

Best of Network