Το πρώτο μοντέλο Himalayan ήταν ένα project που συνέλαβε ο CEO της Royal Enfiield, Siddhartha Lal, και ήταν το πρώτο adventure μοντέλο της εταιρείας.
Το Himalayan εκείνο παρουσιάστηκε το 2016 και διέθετε έναν μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 411 κ.εκ. με απόδοση 24 ίππους και ήταν μια προσπάθεια για μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να ταξιδέψει παντού.
Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η στροφή της εταιρίας προς "αξιολογότερες” μοτοσυκλέτες – με απαρχή το Interceptor 650 με τον πολύ καλό δικύλινδρο κινητήρα- που ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια δεν θα άφηνε εκτός και το Himalayan, καθώς στις μέρες μας τα adventure μοντέλα είναι το σημαντικότερο κομμάτι για κάθε εργοστάσιο καθώς είναι ιδιαίτερα δημοφιλή.
Έτσι αποφασίστηκε και η ανανέωση του Himalayan και τοποθετήθηκε ένας νέος υγρόψυκτος πλέον μονοκύλινδρος κινητήρας, οπότε μιλάμε για μια εντελώς νέα και φρέσκια πρόταση.
Ο νέος κινητήρας πέρα από την υγρόψυξη έχει και μερικά κυβικά παραπάνω (452 έναντι 411) αλλά μπορούμε να πούμε ότι η απόδοση σχεδόν διπλασιάστηκε καθώς οι ίπποι πλέον είναι σχεδόν 40 - από 24 στο προηγούμενο μοντέλο.
Αυτό φυσικά προκύπτει καθώς έχουμε ένα μοντέρνο κινητήρα που μάλιστα πρέπει είναι ένα ακόμα σημείο αναφοράς για κάποιες μεγάλες παραδοσιακές εταιρίες δίκυκλων καθώς το κιβώτιο στο νέο κινητήρα είναι εξαιρετικό.
Και έρχεται να προστεθεί στα κιβώτια του δικύλινδρου 650άρι και του αερόψυκτου μονοκύλινδρου 350άρι που φορούν τα HNTR/Classic Meteor που είναι και αυτά εξαιρετικά, κάτι που αποδεικνύει ότι δεν είναι απλώς τύχη η καλή λειτουργία στις εν λόγω ινδικές μοτοσυκλέτες και κάμποσες εταιρίες ίσως θα πρέπει να "αγοράσουν" τεχνολογία από την Royal Enfield καθώς κάποια μοντέλα μεγάλων εταιριών έχουν απαράδεκτα σε χρήση κιβώτια.
Σχεδίαση από την αρχή
Φυσικά το νέο Himalayan ξεκίνησε από λευκό χαρτί και οι Ινδοί σχεδιαστές προσπάθησαν να συνδυάσουν την κλασική εμφάνιση του προγενέστερου μοντέλου σε μια πιο μοντέρνα version αλλά πιστεύω ότι τελικά αυτό τους εγκλώβισε σε ένα περιορισμένο και όχι όμορφο μοτίβο που αδικεί τη μοτοσυκλέτα καθώς έχει μεγάλες ικανότητες.
Αυτό θα το ανακαλύψεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα οδηγήσεις το νέο μοντέλο, καθώς η οδηγική συμπεριφορά του είναι εξαιρετική, όπως άλλωστε και στα HNTR 350 και Interceptor 650. Το μυστικό βέβαια δεν είναι άλλο από τα πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά που έχουν δώσει στη μοτοσυκλέτα οι τεχνικοί του εργοστασίου αλλά φυσικά και σε σημαντικά επιμέρους μέρη όπως είναι οι αναρτήσεις.
Το πιρούνι της Showa είναι όχι μόνο απλά το ρόλο του "κράχτη" στην ινδική μοτοσυκλέτα αλλά με τη στιβαρότητά του και την πολύ καλή λειτουργία προσφέρει πάρα πολλά στην πληροφόρηση κατά την οδήγηση στον αναβάτη, χωρίς να αφαιρεί τίποτα από την ασφάλεια.
Το ίδιο ισχύει και για το μονό πίσω αμορτισέρ, ενώ στα φρένα έχουμε την κλασική επιλογή της ByBre με floating δαγκάνα δύο εμβόλων και δίσκο 320 χιλιοστών εμπρός και floating δαγκάνα ενός εμβόλου και δίσκο 270 χιλιοστών πίσω, που προσφέρουν πολύ καλή λειτουργία αλλά και αίσθηση.
Ψηφιακό όργανο και led φώτα – τα πίσω φλας έχουν διπλή λειτουργία καθώς δεν υπάρχει πίσω φως, δίνουν μια μοντέρνα αίσθηση αλλά όπως είπαμε το Himalayan θέλει να δείχνει classic.
Πέρα από το κιβώτιο η Royal Enfield "βάζει τα γυαλιά" σε πολλές μεγάλες εταιρίες που ακόμα και σήμερα επιμένουν να προσφέρουν κάποια adventure μοντέλα με τροχούς με σαμπρέλα ενώ η ινδική εταιρία απλά σου δίνει και την επιλογή των tubeless τροχών.
Με 6.190 ευρώ μπορείς να αγοράσεις μια καλή μοτοσυκλέτα – εάν την καβαλήσεις θα ξεπεράσεις το ταμπού του μη Ιάπωνα ή Ευρωπαίου, που έχει στο μέγιστο την πρακτικότητα, την ευχρηστία και ευκολία, καθώς πρόκειται για ένα μονοκύλινδρο μοντέλο, είδος προς εξαφάνιση στις μέρες μας ελέω προδιαγραφών, που φυσικά σε αρκετές περιπτώσεις χρησιμοποιούνται σαν δικαιολογία.