Οδηγούμε τη νέα Honda CRF 1100L Africa Twin: Τι έχει αλλάξει

Η Honda συνεχίζει την εξέλιξη του Africa Twin προσθέτοντας κάποια νέα στοιχεία όπως tubeless ελαστικά και το σύστημα αναρτήσεων EERA.

Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin
Honda CRF 1100L Africa Twin

Για το 2024 επιτέλους η Honda αποφάσισε να εφοδιάσει και το απλό Africa Twin με tubeless τροχούς, αφήνοντας έτσι τις σαμπρέλες που μόνο προβλήματα προσφέρουν, ενώ προχώρησε και σε αρκετές αλλαγές όσο αφορά κάποια χαρακτηριστικά του κινητήρα με στόχο την καλύτερη λειτουργία και ροπή, και όχι την απόλυτη ιπποδύναμη.

Κείμενο-φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

H ισχύς παρέμεινε στους 102 ίππους με τη ροπή να αυξάνεται κατά 7% αλλά πλέον η μέγιστη τιμή της να εμφανίζεται πιο χαμηλά, στις 5.500 rpm.

Νέα είναι και η ζελατίνα, που ρυθμίζεται σε 5 θέσεις ενώ πλέον ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί πάρει το πακέτο EERA, δηλαδή τις αναρτήσεις Showa Electronically Equipped Ride Adjustment. Ουσιαστικά πρόκειται για ηλεκτρονική ρύθμιση των αναρτήσεων που προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τα δεδομένα που διαβάζει από τους δυο εγκεφάλους της μοτοσυκλέτας, την ECU του κινητήρα και την αδρανειακή μονάδα IMU.

Honda CRF 1100L Africa Twin

Τα χαρακτηριστικά του πλαισίου παραμένουν δίχως αλλαγές και η θέση οδήγησης παραμένει η ίδια με τα προηγούμενα μοντέλα, δηλαδή σαν να έχει "ραφτεί στα μέτρα σου”. Δεν κάθεσαι ούτε μέσα ούτε πάνω στη μοτοσυκλέτα, με τη Honda βέβαια να κάνει αρκετή προσπάθεια να γίνει όσο το δυνατόν πιο φιλική -λόγω ύψους- και στους πιο βραχύσωμους αναβάτες.

Από τα πιο ευκίνητα adventure στην κατηγορία του

Όλα αυτά βέβαια τελειώνουν μόλις το Africa αρχίζει να κινείται δίνοντάς σου την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα ευκολοδήγητο "παπί”, καθώς το βάρος εξαφανίζεται, οι αναρτήσεις προσφέρουν εξαιρετική άνεση ενώ ο συνολικός χειρισμός είναι για σεμινάριο για πολλές μοτοσυκλέτες. Όπως το κόψιμο του τιμονιού που θυμίζει παλιές καλές εποχές που μπορούσες να κάνεις επιτόπιο ελιγμό χωρίς να χρειαστεί να κάνεις εμπρός-πίσω.

Honda CRF 1100L Africa Twin

Και η ευχρηστία συνεχίζεται και στον συμπλέκτη που είναι ίσως ο καλύτερος που μπορείς να συναντήσεις σε μοτοσυκλέτα. Μπορεί να μην είναι "βούτυρο” σαν του ΝΧ 500 αλλά έχει τέλεια διαδρομή, αίσθηση και λειτουργία.

Εξαιρετικός είναι και ο κινητήρας που μακράν διαθέτει τα πιο "χρήσιμα” 102 άλογα καθώς η Honda πολύ σωστά έχει επικεντρωθεί στην απόδοση, που ουσιαστικά αυτό κάνει εύκολη τη ζωή του οδηγού. Χωρίς ακρότητες έχεις πάντα το γκάζι που χρειάζεσαι, είτε πας σιγά είτε γρήγορα και φυσικά.

Honda CRF 1100L Africa Twin

Μικρές ενστάσεις

Μόνο οι κραδασμοί με σταθερό γκάζι μεταξύ 80 και 100 χαλάνε λίγο τη βελούδινη λειτουργία του κινητήρα, σημείο που είχα εντοπίσει στο 1000, με τη Honda να το βελτιώνει στο 1100. Αυτό μαζί με τα σχετικά αδύναμα φώτα – ειδικά για όλους εμάς που μας αρέσει να οδηγούμε ή να ταξιδεύουμε το βράδυ- είναι τα μοναδικά σημεία που μπορείς να πεις για το άριστο κατ’ άλλα CRF 1100L.

H εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά του Africa απογειώθηκε με τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, που μέχρι πρότινος μόνο οι αγοραστές του μοντέλου "Adventure Sport” μπορούσαν να έχουν.

Διαβάστε Επίσης

Το παραπάνω κόστος τους δικαιολογείται απόλυτα από την απόδοσή τους κάνοντας το Africa να νομίζεις ότι είναι καρφωμένο στο δρόμο χωρίς αυτό να είναι ούτε μια στιγμή ανταγωνιστικό στην άνεση που προσφέρουν. Διαφορετικές λειτουργίες (Hard, Mid , Soft ,Off-Road) αλλάζουν τα χαρακτηριστικά των αναρτήσεων ώστε το 1100 να προσαρμόζεται ανάλογα με το έδαφος που κινείται.

Honda CRF 1100L Africa Twin

Αυτός που θα αγοράσει το CRF 1100L δεν θα το επιλέξει γιατί είναι η δυνατότερη ή ταχύτερη adventure, αλλά γιατί είναι το Africa, δηλαδή μια μοτοσυκλέτα που εστιάζει στην παραμικρή λεπτομέρεια και την ποιότητα κατασκευής που μόνο η Honda ξέρει να προσφέρει, ενώ η ίδια βελούδινη λειτουργία θα παραμένει αναλλοίωτη στο χρόνο.

Εξάλλου, εάν κινήστε σε καθημερινή βάση στην Αθήνα, θα έχετε παρατηρήσει σχεδόν κάθε μέρα στο δρόμο σας κάποιο από τα πολλά Africa 750 που κυκλοφορούν ακόμα, σαν να μην έχει περάσει ο χρόνος από πάνω τους. Ακόμα και εάν πρόκειται για πάνω από τριάντα χρόνια.

Honda CRF 1100L Africa Twin

Πάντως προσωπικά θα αφαιρούσα κάγκελα και προβολείς – που έτσι και αλλιώς δεν είναι του γούστου μου- και μαζί με μια after market εξάτμιση και κάποιες άλλες βελτιώσεις/αφαιρέσεις θα κέρδιζα καμιά 15αρια κιλά σε βάρος και κυριολεκτικά το Africa θα γινόταν κατά πολύ καλύτερο στην οδήγηση και την συμπεριφορά του σε δρόμο και χώμα. Κάτι που δεν αποκλείεται να δούμε και από την Honda, ειδικά τώρα που διαχώρισε τα δύο CRF 1100L, και το καθένα ακολουθεί το δικό του δρόμο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network