Η Audi εργάζεται σε ένα πρόγραμμα για να καταλάβει πώς ακριβώς αισθάνεσαι οδηγώντας ένα Audi. Στόχος είναι να κάνει τα αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της να οδηγούνται μόνα τους με τον ίδιο τρόπο.
Ας μας εξηγήσει κάποιος
Μπορεί να ακούγεται περίεργο το γεγονός ότι διερευνά κάτι τέτοιο. Στο παρελθόν ήταν ιδιαίτερα διαφοροποιημένη: πρώτη ή σχεδόν πρώτη με τετρακίνηση, πεντακύλινδρους κινητήρες turbo, κιβώτια διπλού συμπλέκτη, αμάξωμα από αλουμίνιο. Τώρα έχει παρόμοιες ηλεκτρικές κινήσεις με αυτές των ανταγωνιστών της. Και ίσως και παρόμοια υποβοήθηση οδηγού. Γι' αυτό ρώτησαμε τον επικεφαλής της Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας, Oliver Hoffmann, πώς θα κάνει τα αυτοκίνητά του να ξεχωρίζουν.
"Τρέχουμε ένα πρόγραμμα για το Audi DNA, για να περιγράψουμε πώς θα νιώθεις ένα αυτοκίνητο Audi στο μέλλον. Έχουμε συνεργασίες με πανεπιστήμια και εργαζόμαστε πάνω σε αυτό. Με τον ήχο, με την ανάρτηση, με όλες αυτές τις συμπεριφορές. Και από όλα όσα μπορείτε να αγγίξετε σε ένα Audi. Πιστέψτε με, θα αισθάνεστε αν οδηγείτε ένα Audi και όχι ανταγωνιστικά αυτοκίνητα, παρόλο που δεν υπάρχει πια V8 ή κάτι τέτοιο".
ΟΚ, κάτι πιο συγκεκριμένο για το Audi DNA;
Προσθέτει ότι η Audi σχεδιάζει να μεταφέρει αυτή την "αίσθηση" στον τρόπο με τον οποίο τα αυτοκίνητά της τελικά θα οδηγούνται αυτόνομα. Μπορεί να γίνει πιο συγκεκριμένος; "Πρώτα απ' όλα, τι βλέπετε ή τι είδους πληροφορίες θα λαμβάνετε κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης. Αυτό είναι σημαντικό. Είναι αυτό που χρειάζεστε για να αποκτήσετε αυτοπεποίθηση. Αυτό είναι το πρώτο βήμα.
Το δεύτερο βήμα είναι το τι ακούτε και πώς λειτουργούν η ανάρτηση και το τιμόνι, σε ευθείες, αλλά κυρίως σε στροφές. Πώς ένα Audi μπαίνει σε μια στροφή και πώς στρίβει. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι το αυτοκίνητο είναι ασφαλές. Και επίσης να αποφύγετε τη ναυτία του ταξιδιού".
Εντάξει, αλλά πότε θα συμβεί πραγματικά η αυτόνομη οδήγηση; Συνεχώς αναβάλλεται, επειδή αποδεικνύεται πιο δύσκολο από ό,τι υπολόγιζαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Αναμέναμε το σημερινό A8 να είναι έτοιμο για αποτελεσματική αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους όταν κυκλοφόρησε το 2018. Αλλά το σύστημα αυτό δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί.
"Στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας θα δούμε αυτόνομη οδήγηση που θα δίνει την ελευθερία στον πελάτη να δει μια ταινία, ας πούμε. Εργαζόμαστε με τους κανονισμούς, αλλά η ομολογιακή πιστοποίηση δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη".
Όμως με όλο αυτό το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης, μήπως οι αισθήσεις γίνουν κομπάρσοι; Ο Hoffman μας καθησυχάζει. "Ο σχεδιασμός και η μηχανολογία θα εξακολουθήσουν να είναι σημαντικά. Η αεροδυναμική και το βάρος έχουν αντίκτυπο. Είμαστε μια φίρμα που μας ενδιαφέρει η αισθητική, ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι σημαντικός για να μας διαφοροποιήσει από τους ανταγωνιστές".