Όπως είναι γνωστό, ο χρόνος δεν περιμένει κανέναν, πόσω μάλλον ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Όσο κι αν είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς, έχουν περάσει κιόλας τέσσερα χρόνια από τότε που το Skoda Enyaq μπήκε στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με έναν ιδιαίτερα προσεγμένο και οργανωμένο τρόπο. Και τώρα, ήρθε η ώρα για την ανανέωσή του.
Αυτό λοιπόν είναι το νέο Skoda Enyaq, με το χαρακτηριστικό "Tech-Deck" μπροστινό μέρος. Στην πραγματικότητα πρόκειται για τη νέα τολμηρή σχεδαστική ταυτότητα της Skoda όπως την είδαμε και στο Elroq, η οποία ενσωματώνει παράλληλα έναν μεγάλο αριθμό αισθητήρων και μπόλικη δόση τεχνολογίας, κάτι που θα αναλύσουμε παρακάτω.
Η πρόσοψη του Enyaq διαθέτει συνολικά 36 φωτεινά τμήματα στο επάνω μέρος, με δύο φώτα LED στο κάτω μέρος, που δημιουργούν μια "οριζόντια ερμηνεία του νυχτερινού προσώπου με τα τέσσερα φώτα, το οποίο έχει γίνει σήμα κατατεθέν των SUV της Skoda". Κάτι που όλοι γνωρίζουν. Θεωρητικά.
Βελτιωμένη αεροδυναμική
Το πίσω μέρος παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο, με φώτα τεχνολογίας LED, ενώ πλέον υπάρχει η δυνατότητα επιλογής νέων εντυπωσιακών τροχών σε μεγέθη που κυμαίνονται από πολύ μεγάλα (19 ίντσες) έως υπερβολικά μεγάλα (21 ίντσες).
Ως αποτέλεσμα, το νέο Enyaq καταφέρνει χάρη σε μια "βελτιστοποιημένη σχεδίαση του καπό" στο εμπρός μέρος, προσαρμοσμένα αεροδυναμικά ανοίγματα, μικρότερη απόσταση μεταξύ του ψυγείου και του εμπρός προφυλακτήρα, καθώς και έναν νέο σχεδιασμό στους τροχούς, να έχει καλύτερη αεροδυναμική.
Η Skoda αναφέρει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,245 έναντι 0,264 του απερχόμενου μοντέλου. Στην έκδοση Coupe, ο συντελεστής είναι ακόμη χαμηλότερος, φτάνοντας το 0,229 έναντι 0,240. Κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό για την αυτονομία.
Αυξημένη ισχύς
Γενικά, πρόκειται για μια ευχάριστη ανανέωση για αυτό που αναμένεται να παραμείνει ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Το Enyaq εξακολουθεί να βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, με μπαταρία και έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.
Παρόλα αυτά, η Skoda έχει τροποποιήσει την γκάμα, με νέες εκδόσεις Enyaq 60 (μπαταρία 63 kWh), Enyaq 85 (μπαταρία 82 kWh) και Enyaq 85x (επίσης 82 kWh, αλλά με δύο κινητήρες, γι' αυτό και το "x"). Όλες οι εκδόσεις είναι πιο ισχυρές από πριν.
Επιδόσεις και αυτονομία
Η βασική έκδοση 60 αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής, επιτυγχάνει από 0-100 km/h σε 8,1 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 160 km/h. Η αυτονομία της φτάνει τα 430 χιλιόμετρα. Η έκδοση 85 διαθέτει πολύ μεγαλύτερη ισχύ και συγκεκριμένα 285 ίππους και 545 Nm ροπής, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα και αυτονομία 578 χιλιομέτρων (και 587 για την έκδοση Coupe).
Αξιοσημείωτο είναι ότι η έκδοση AWD 85x δεν είναι ταχύτερη από την 85, έχει την ίδια τελική ταχύτητα των 180 km/h, αλλά μικρότερη αυτονομία από την 85 (536 χιλιόμετρα για το SUV, 538 για το Coupe). Η ταχυφόρτιση από 10-80% διαρκεί μεταξύ 24 και 28 λεπτών για όλες τις εκδόσεις.
Μικρές αλλαγές στο εσωτερικό
Εσωτερικά, το Enyaq παραμένει σε μεγάλο βαθμό το ίδιο, εκτός από ένα νέο τιμόνι, προσφέροντας τα χαρακτηριστικά του πρώτου μοντέλου. Διαθέτει φυσικά κουμπιά, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη 13 ιντσών στο κέντρο και χρήση βιώσιμων υλικών.
Παράλληλα, διατηρεί την εξαιρετική γκάμα "Simply Clever" εξοπλισμού της Skoda, όπως η ομπρέλα στην πόρτα, οι θήκες για κινητά στις πλάτες των καθισμάτων, η ξύστρα πάγου/δείκτης βάθους πέλματος ελαστικών και, νέο για το MY2025, έναν κωδικό QR στον χώρο αποσκευών. Μην ρωτήσετε γιατί, ούτε εμείς ξέρουμε.
Επιπλέον, το Enyaq MY2025 ενσωματώνει ορισμένες νέες λειτουργίες, όπως η απομακρυσμένη βοήθεια στάθμευσης, η οποία κάνει ακριβώς αυτό που υπονοεί το όνομά της (σταθμεύει το αυτοκίνητο αυτόματα ενώ ο οδηγός παρακολουθεί), και η "εκπαιδευμένη στάθμευση".
Πρόκειται για μια λειτουργία όπου το αυτοκίνητο "μαθαίνει" διαδρομές έως 50 μέτρα σε πέντε συγκεκριμένα σημεία στάθμευσης και, μόλις καταχωρηθούν, μπορεί να οδηγήσει αυτόματα σε αυτά μέσω της εφαρμογής.
Τέλος, η εμπειρία χρήστη έχει βελτιωθεί, με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, και την επιλογή τριών εκδόσεων εξοπλισμού: SE L, Edition και Sportline. Κάποια στιγμή στο προσεχές μέλλον, αναμένεται οι αλλαγές αυτές να ενσωματωθούν και στην κορυφαία σπορ έκδοση vRS.