Ακόμα μια ιαπωνική φίρμα κολοσσός στο παιχνίδι για μπαταρίες ηλεκτρικών solid state

Οι ισχυροί παίχτες της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν επενδύσει στην τεχνολογία μπαταριών solid state. Τώρα ακόμα ένα μεγάλο όνομα μπαίνει στο παιχνίδι.

Κατασκευή μπαταρίας solid state σε εργαστήριο της Tailan

Η Honda στοχεύει ψηλά με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) που αλλάζουν το παιχνίδι, περιγράφοντας νέους στόχους μέχρι το τέλος της δεκαετίας για τις επερχόμενες μπαταρίες ισχύος που θα κοστίζουν 25% λιγότερο από τους σημερινές συσσωρευτές ιόντων λιθίου, ενώ θα παρέχουν αυτονομία έως και 1.000 χλμ.

Οι solid state μπαταρίες που εξελίσσει η Honda θα προσφέρουν σαρωτικές βελτιώσεις σε σχέση με τις συνήθεις μπαταρίες ιόντων λιθίου όσον αφορά το μέγεθος, το βάρος και το κόστος, όπως δήλωσε πρόσφατα ο Keiji Otsu, πρόεδρος της Honda R&D Co.

Διαβάστε Επίσης

Η εταιρεία θέλει να εξαλείψει τη χρήση κοβαλτίου και νικελίου στο θετικό ηλεκτρόδιο και να απαλλαγεί από τη χρήση λιθίου στον στερεό ηλεκτρολύτη. Τα βήματα αυτά αποσκοπούν στην ελαχιστοποίηση του γεωπολιτικού κινδύνου από την προμήθεια των σπάνιων και περιορισμένων υλικών από χώρες όπως η Κίνα.

Η κίνηση της Honda έρχεται εν μέσω μιας παγκόσμιας βιομηχανικής ώθησης για την ανάπτυξη μπαταριών αυτής της τεχνολογίας. Οι στόχοι αυτονομίας που έχει ανακοινώσει η εταιρεία είναι σύμφωνοι με αυτούς που έχει θέσει η αντίπαλη Toyota, η οποία σχεδιάζει δύο εκδόσεις μπαταριών solid state.

solid state battery

Η πρώτη θα είναι έτοιμη γύρω στο 2027 με 2028, με εμβέλεια που θα ξεπερνά τα 1.000 χλμ./φόρτιση. Η δεύτερη θα έρθει αργότερα χωρίς να έχει προσδιοριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία, με την Toyota να δηλώνει για αυτήν αυτονομία της τάξεως των δηλώσει ότι η 2η μπαταρία στερεάς κατάστασης θα έχει εμβέλεια που θα υπερβαίνει τα 1.200 χλμ.

Πέρυσι, η Toyota δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με τον ιαπωνικό γίγαντα πετροχημικών Idemitsu Kosan Co. για την εμπορική αξιοποίηση της προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών το χρονικό διάστημα 2027-28, ανοίγοντας το δρόμο για αυτό που αποκάλεσε "πλήρους κλίμακας” μαζική παραγωγή το 2030 και μετά.

Τον Απρίλιο, η Nissan παρουσίασε την κατασκευή ενός νέου πιλοτικού εργοστασίου για μπαταρίες solid state, με τα στελέχη της να χαρακτηρίζουν επίσης την τεχνολογία "game changer" για τα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς.

Εν τω μεταξύ, η Nissan πιστεύει ότι μπορεί να παραδώσει μια μπαταρία στερεάς κατάστασης μέχρι το 2028, η οποία θα συγκρατεί διπλάσια ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου και θα φορτίζει στο ένα τρίτο του χρόνου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network