Πώς μετατρέπεις σε ηλεκτρικό ένα Mazda MX-5 Miata

Η βρετανική εταιρεία Electrogenic παρουσιάζει ένα κιτ που μετατρέπει το κλασικό Mazda MX-5 Miata σε ηλεκτρικό, διατηρώντας παράλληλα όλα εκείνα τα στοιχεία που το έκαναν μοναδικό.

Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5
Electrogenic Mazda MX-5

Το κλασικό Mazda MX-5 είναι το μοντέλο που αναβίωσε την κατηγορία των roadster και ένα από τα πιο αγαπημένα ανοιχτά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Και μπορεί στην εποχή της ηλεκτροκίνησης να φαντάζει αβέβαιο το μέλλον ολόκληρης της κατηγορίας των coupe/roadster, όμως το πρώτο MX-5 ίσως μπορεί να αντλήσει κάποιο όφελος από αυτή την μετάβαση.

Διαβάστε Επίσης

Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Η βρετανική εταιρεία Electrogenic, ειδικεύεται στις "έτοιμες προς εγκατάσταση" μετατροπές κλασικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, και μόλις ανακοίνωσε τη διάθεση ενός νέου κιτ για το πρώτο Mazda MX-5 Miata, μοντέλο που κατασκευάστηκε από το 1989 έως το 1997.

Electrogenic Mazda MX-5

Η εταιρεία, γνωστή για τις μετατροπές της σε μοντέλα όπως τα Jaguar E-Type, Land Rover Defender, Rolls-Royce Phantom, DeLorean, Mini και Porsche 911, επεκτείνει τη γκάμα της στο εμβληματικό ιαπωνικό roadster.

Τα χαρακτηριστικά του κιτ

Το κιτ της Electrogenic για το Miata περιλαμβάνει μια μπαταρία 42 kWh, η οποία τοποθετείται μπροστά στον χώρο που φιλοξενούσε τον κινητήρα, προσφέροντας αυτονομία 241 χιλιομέτρων. Η πλήρης επαναφόρτιση διαρκεί περίπου μία ώρα.

Η επιλογή τοποθέτησης της μπαταρίας στη θέση του κινητήρα όχι μόνο ελευθερώνει τον χώρο του πορτμπαγκάζ, αλλά διατηρεί και τη βέλτιστη κατανομή βάρους του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας τη πολύ καλή οδική συμπεριφορά του.

Electrogenic Mazda MX-5

Παρά την αύξηση του βάρους κατά περίπου 100 κιλά, το ηλεκτροκίνητο MX-5 παραμένει ελαφρύ, με το συνολικό βάρος να μην ξεπερνά τα 1.200 κιλά. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 160 ίππους και 310 Nm ροπής, βελτιώνοντας την αναλογία βάρους-ισχύος κατά 21% σε σχέση με το αρχικό μοντέλο, που δεν ξεπερνούσε τους 130 ίππους.

Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h έρχεται σε 6 δευτερόλεπτα, μειωμένη κατά περίπου δύο δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα διατηρείται στα 185 km/h, όπως και στο θερμικό μοντέλο.

Χειροκίνητο κιβώτιο τέλος

Electrogenic Mazda MX-5

Σε αντίθεση με άλλες μετατροπές που διατηρούν το αρχικό κιβώτιο ταχυτήτων του μοντέλου, το κιτ της Electrogenic χρησιμοποιεί μια σταθερή σχέση μετάδοσης. Παρότι η επιλογή αυτή αφαιρεί την αίσθηση της αλλαγής ταχυτήτων, που αποτελεί βασικό στοιχείο της εμπειρίας οδήγησης ενός Miata, το ελαφρύ βάρος του αυτοκινήτου και η ακαριαία απόκριση που συνεπάγεται η ηλεκτροκίνηση, υπόσχονται μια διαφορετικού τύπου οδηγική διασκέδαση.

Η αυξημένη ροπή και η άμεση απόδοσή της παρέχουν στον οδηγό μεγαλύτερο έλεγχο και τη δυνατότητα να "παίζει" με την ουρά του αυτοκινήτου, δίνοντας μια διαφορετική, αλλά εξίσου συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Η φιλοσοφία πίσω από τη μετατροπή

Electrogenic Mazda MX-5

Ο CEO της Electrogenic, Steve Drummond, δήλωσε: "Εδώ και καιρό μας ενθουσίαζε η ιδέα ενός ελαφρού, καλά ζυγισμένου, πισωκίνητου ηλεκτροκίνητου μοντέρνου-κλασικού αυτοκινήτου, που προσφέρει τη συναρπαστική αίσθηση οδήγησης της παλιάς σχολής. Φαίνεται ότι δεν ήμασταν μόνοι, καθώς διαπιστώσαμε πως υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον για μια μετατροπή MX-5 τα τελευταία χρόνια. Είναι συναρπαστικό που επιτέλους παρουσιάζουμε τη δημιουργία μας στον κόσμο, δίνοντας στους λάτρεις του MX-5 την ευκαιρία να εξηλεκτρίσουν ένα από τα πιο δημοφιλή σπορ αυτοκίνητα στην ιστορία."

Electrogenic Mazda MX-5

Παρότι η μετατροπή ενός κλασικού Miata σε ηλεκτροκίνητο μπορεί να ξενίσει κάποιους, για άλλους αποτελεί τη μόνη λύση για να συνεχίσουν να το οδηγούν στο μέλλον, ειδικά σε έναν κόσμο που στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση.

Και νομίζουμε θα συμφωνήσουν όλοι, πως ένα ηλεκτρικό Miata είναι σίγουρα καλύτερο από το να μην υπάρχει καθόλου Miata. Τουλάχιστον μέχρι η Mazda να αποφασίσει να μας παρουσιάσει τη δική της εκδοχή ενός ηλεκτρικού roadster.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network