Έρευνα: Πότε οι μπαταρίες θα συμφέρουν περισσότερο από τους θερμικούς κινητήρες

Νέα έρευνα τοποθετεί πολύ σύντομα την εποχή στην οποία θα είναι πιο συμφέρον να αλλάξεις μπαταρία σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο παρά να επισκευάσεις θερμικό κινητήρα.

Μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Μια νέα μελέτη φέρνει επανάσταση στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, υποστηρίζοντας πως το κόστος αντικατάστασης μπαταρίας σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είναι σύντομα χαμηλότερο από την επισκευή κινητήρα ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

BMW Northvolt Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Πρόκειται για ένα από τα βασικά επιχειρήματα που χρησιμοποιούν οι υποστηρικτές των συμβατικών οχημάτων, προσπαθώντας να αμφισβητήσουν την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρικών.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με την Recurrent, οι συνεχείς μειώσεις στις τιμές των μπαταριών καθιστούν πιθανό το κόστος αντικατάστασης ενός πλήρους πακέτου μπαταριών να είναι χαμηλότερο από την επισκευή κινητήρα βενζίνης μέχρι το 2030.

Πτώση τιμών έως το 2026

Η πρόβλεψη αυτή ενισχύεται από πρόσφατη μελέτη της Goldman Sachs, η οποία εκτιμά ότι μέχρι το 2026 οι τιμές των μπαταριών θα φτάσουν τα 80 ευρώ ανά κιλοβατώρα (kWh), δηλαδή σχεδόν στο μισό των τιμών του 2023. Η τάση αυτή δεν σταματά εδώ: σύμφωνα με τη μελέτη, το κόστος ανά kWh μπορεί να πέσει ακόμα περισσότερο, φτάνοντας τα 64 ευρώ, ενώ άλλοι, όπως το RMI, εκτιμούν ότι η τιμή μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 32 ευρώ ανά kWh.

Μπαταρίες ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Η πρόβλεψη της Recurrent

Στη μελέτη της, η Recurrent αναφέρει: "Η έκθεση της Goldman Sachs τον Οκτώβριο του 2024 εκτιμά το κόστος ανά kWh το 2030 στα 64 ευρώ, ωστόσο άλλες εκτιμήσεις είναι χαμηλότερες. Τον Ιανουάριο του 2024, η RMI προέβλεψε κόστος κυψελών 32–54 ευρώ ανά kWh ή 45–65 ευρώ για πλήρες πακέτο.

Το 2024, εταιρείες όπως η CATL και η BYD προσέφεραν κυψέλες LFP με τιμές κάτω από 56 ευρώ ανά kWh. Παράλληλα, η Clean Energy Associate προέβλεψε υπερπροσφορά μπαταριών λιθίου έως το 2028, οδηγώντας σε περαιτέρω πτώση των τιμών."

Διαβάστε Επίσης

Η ίδια μελέτη συνεχίζει:

"Αυτό μεταφράζεται σε κόστος πακέτου μπαταριών κάτω από 50 ευρώ ανά kWh. Για ένα πακέτο 100 kWh, η αντικατάσταση μπορεί να κοστίζει 4.500-5.000 ευρώ, ενώ για ένα τυπικό πακέτο 75 kWh το κόστος μπορεί να είναι περίπου 3.375 ευρώ. Αυτά τα ποσά είναι συγκρίσιμα με το κόστος αντικατάστασης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης."

Πτώση 70% από το 2020

Αυτές οι μειώσεις σημαίνουν πως το κόστος αντικατάστασης μπαταριών EV θα έχει μειωθεί κατά 70% σε σύγκριση με το 2020. Σύμφωνα με την Goldman Sachs, οι κυριότεροι λόγοι για την πτώση των τιμών είναι η μείωση στις τιμές βασικών μετάλλων, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, τα οποία αποτελούν το 60% του κόστους μπαταριών.

Μετρητής φόρτισης μπαταρίας EV

Οφέλη για εταιρείες και καταναλωτές

Οι εξελίξεις αυτές είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικές τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν από τη μείωση του κόστους, αυξάνοντας τις πωλήσεις τους και βλέποντας επιτέλους απόδοση στις επενδύσεις τους στην ηλεκτροκίνηση.

Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές δεν θα χρειάζεται να ανησυχούν για το υψηλό κόστος αντικατάστασης μπαταριών, κάτι που ενισχύει την εμπιστοσύνη τους στα ηλεκτρικά οχήματα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

ΤΗΕ FUTURE OF DRIVING

Όταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Best of Network