Η νεότερη προσθήκη στην γκάμα της Renault που εξελίσσεται ως η πιο νοσταλγική στην ηλεκτρική εποχή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το Renault 4. Ακολουθεί το Renault 5, του οποίου προηγείται σε αριθμητική κλίμακα και πιθανώς και σε ενδιαφέρον, δεδομένου πως οι διαστάσεις του το τοποθετούν μια κατηγορία κάτω.
Η νέα γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της Renault αντλεί την ονομασία της από τα ιστορικά μοντέλα του παρελθόντος και έτσι μετά το Renault 5 E-Tech ακολουθεί το Renault 4 E-Tech που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στην έκθεση στο Παρίσι.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Renault 4 E-Tech, όπως άλλωστε και το αρχέτυπο μοντέλο, γεννήθηκε ως απάντηση στις προκλήσεις της εποχής του. Για την ακρίβεια τo πρώτο Renault 4 παρουσιάστηκε το 1961 ως το αντίπαλο δέος στο Citroen 2CV και κυκλοφόρησε σε διάφορες εκδόσεις μέχρι το 1994. Σε αυτό τον κύκλο ζωής του παρήχθη σε 8,13 εκατ. αντίτυπα και διατέθηκε σε διαφορετικές αγορές σε πέντε ηπείρους.
Πέραν τις όποιες αισθητικές αναφορές στο κλασικό R4 μπορεί κάποιος μπορεί εύκολα να αναγνωρίσει υπάρχουν και άλλες παραπομπές όπως για παράδειγμα η υφασμάτινη οροφή canvas που συναντάται και στο νέο μοντέλο. Είναι αρκετά μεγάλη (80x92 εκατ.) και ανοίγει ηλεκτροκίνητα μέσω κουμπιού ή φωνητικού ελέγχου.
Επίσης ένα αποκλειστικό νέο χρώμα, το Hauts-de-France Green, κάνει την εμφάνισή του στο νέο μοντέλο και αποτίει φόρο τιμής στο Ιle-de-France Blue της δεκαετίας του 1960. Προστίθεται σε άλλες έξι κομψές αποχρώσεις που έχει επιλέξει η Renault για το αμάξωμα του R4 της σύχρονης εποχής.
Το μοντέλο είναι μεγαλύτερο από το Renault 5 E-Tech με το οποίο μοιράζεται εξαρτήματα σε ποσοστό 68%. Διαθέτει αμάξωμα μήκους 4,14 μ. που βασίζεται σε ένα πάτωμα με μεταξόνιο 2,64 μ. και ως εκ τούτου είναι χώροι είναι αρκετά καλοί για μοντέλο της κατηγορία B.
Ο δε χώρος για τις αποσκευές είναι 420 λίτρων με την πρόσβαση να γίνεται από μια ηλεκτρική 5η πόρτα που αποκαλύπτει ένα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Το R4 θα διατεθεί σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Evolution, Techno και Iconic με δυνατότητα παραμετροποίησης.
Στο εσωτερικό οι διπλές οριζόντιες οθόνες προσδίδουν στην καμπίνα μια σύγχρονη εμφάνιση. Η κεντρική οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών είναι στάνταρ και διαθέτει το βραβευμένο σύστημα OpenR Link με ενσωματωμένο το Google.
Το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρει πρόσβαση σε μια σειρά από υπηρεσίες της Google, όπως την πλοήγηση, το οποίο προσφέρει σχεδιασμό διαδρομής με βελτιστοποίηση της φόρτισης, καθώς και μια ποικιλία εφαρμογών από το Google Play.
Το Reno, ένας εικονικός ταξιδιωτικός βοηθός που πρωτοεμφανίστηκε στο Renault 5 είναι επίσης ενεργός και στο Renault 4 E-Tech. Πρόκειται για ένα avatar που μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις και να εκτελεί εργασίες όπως ο προγραμματισμός φόρτισης, κάνοντας ευκολότερη την καθημερινότητα.
Το R4 θα προσφέρεται με δύο συστήματα κίνησης – αμφότερα με αντλία θερμότητας για μεγιστοποίησης της πόδοσης. Η βασική έκδοση εφοδιάζεται με μια μπαταρία 40 kWh, η οποία συνδυάζεται με εσωτερικό φορτιστή DC 80 kW κι έναν ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων με ροπή 225 Nm. Η αυτονομία φθάνει έως τα 300 χλμ./φόρτιση.
Η δεύτερη επιλογή αφορά έναν μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα 150 ίππων (ροπή 245 Nm) που συνδυάζεται με μια επίσης μεγαλύτερη μπαταρία 52 kWh τεχνολογίας NMC. Εδώ ο εσωτερικός φορτιστής μπορεί να λάβει ρεύμα από πηγή DC έως τα 100 kW που σημαίνει πως από το 15 έως το 80% πλήρωσης της μπαταρίας χρειάζεται χρόνο μόλις μισής ώρας.
Η αυτονομία διευρύνεται στα 402 χλμ./φόρτιση. Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν με νέα λειτουργία αναγγενητικής πέδησης One Pedal.
Η παραγωγή του R4 E-Tech έχει ήδη ξεκινήσει στο Maubeuge, στο συγκρότημα ElectriCity, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας κατασκευάζεται στο Cleon και η μπαταρία συναρμολογείται στο Ruitz. Μάλιστα, το 75% των προμηθευτών βρίσκεται σε ακτίνα 300 χλμ. από το εργοστάσιο, εκπληρώνοντας τις δεσμεύσεις βιωσιμότητας του ομίλου Renault.
Το 26,4% όλων των υλικών προέρχεται από την κυκλική οικονομία. Γενικώς το συνολικό επίπεδο ανακυκλωσιμότητας του μοντέλου είναι 88,6%. Η κυκλοφορία του αναμένεται στις αρχές του 2025 με βασική τιμή που ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί.