Επίσημο: Παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6 με τιμή κάτω των 22.000 ευρώ

Παρουσιάστηκε επισήμως για την αγορά της Κίνας το ηλεκτρικό Mazda EZ-6 και ξεκίνησαν οι προπαραγγελίες με τιμή μικρότερη των 22.000 ευρώ.

Η Mazda άνοιξε επίσημα τις παραγγελίες για το νέο της ηλεκτρικό σεντάν Mazda EZ-6 στην Κίνα, και οι ανταγωνιστικές τιμές του έχουν προκαλέσει αίσθηση. Με αρχική τιμή περίπου 21.800 ευρώ και φτάνοντας έως τις 27.350 ευρώ για την κορυφαία έκδοση, το Mazda EZ-6 διαμορφώνεται ως ένα πολύ προσιτό ηλεκτρικό όχημα.

Ωστόσο, όσοι αναμένουν την κυκλοφορία του στην Ευρώπη μπορεί να απογοητευτούν, καθώς η τιμή του αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά λόγω των επιπλέον δασμών και φόρων που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Το Mazda EZ-6 έχει μεταξόνιο 2.895 χιλιοστά και μήκος 4.921 χιλιοστά, καθιστώντας το λίγο μεγαλύτερο από το Tesla Model 3 και το BMW i4, τους κύριους ανταγωνιστές του. Ωστόσο, είναι μικρότερο από το Volkswagen ID.7, το οποίο, όπως και τα άλλα μοντέλα, προσφέρει μεγαλύτερες μπαταρίες και μεγαλύτερη αυτονομία.

Το Mazda EZ-6 κινείται από έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα που τοποθετείται πίσω και παράγει 258 ίππους, επιτρέποντας επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 170 km/h.

Υπάρχουν δύο επιλογές μπαταρίας: μία με 56,1 kWh και μία μεγαλύτερη με 68,8 kWh, με την τελευταία να παρέχει αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα με βάση το κινεζικό πρότυπο CLTC. Αυτή η αυτονομία αναμένεται να μειωθεί στα 480 χιλιόμετρα σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο WLTP.

Εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η Mazda προσφέρει και μια έκδοση εκτεταμένης αυτονομίας (EREV) του Mazda EZ-6. Αυτή η έκδοση διαθέτει έναν ελαφρώς πιο αδύναμο κινητήρα 218 ίππων και συνδυάζεται με μια μπαταρία 18,9 kWh ή 28,4 kWh, προσφέροντας αυτονομία 130 και 200 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Όταν εξαντληθεί η μπαταρία, ενεργοποιείται ένας βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων με 93 ίππους, ο οποίος επεκτείνει την αυτονομία σε πάνω από 1.300 χιλιόμετρα με γεμάτο ρεζερβουάρ.

Σχεδίαση και Εσωτερικό

Αν και το Mazda EZ-6 μοιράζεται ορισμένα δομικά στοιχεία με το Deepal SL03, όπως το σχήμα των παραθύρων και την άνω σχεδίαση των θυρών, η Mazda έχει δώσει στο όχημα μια μοναδική ταυτότητα. Η εξωτερική του σχεδίαση θυμίζει μια εξέλιξη του Mazda 6, του κομψού σεντάν που ήταν κάποτε άμεσος ανταγωνιστής της BMW Σειράς 3 πριν σταματήσει η παραγωγή του στις ΗΠΑ το 2021. Το Mazda 6 παγκοσμίως ενδέχεται επίσης να διακοπεί το 2024.

Στο εσωτερικό, το EZ-6 απομακρύνεται από τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mazda. Η καμπίνα είναι απλή και μινιμαλιστική, με το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό να είναι η οθόνη αφής infotainment 14,6 ιντσών, η οποία αποτελεί μεγάλη αλλαγή για τη Mazda που παραδοσιακά προτιμούσε μικρότερες οθόνες και φυσικά κουμπιά.

Στην πραγματικότητα, το EZ-6 δεν έχει φυσικά χειριστήρια, καθώς όλα, ακόμα και το χειροκίνητο ανέβασμα και κατέβασμα της πίσω αεροτομής, γίνονται μέσω της οθόνης αφής.

Αβέβαιο μέλλον στην Ευρώπη 

Η Mazda έχει χαρακτηρίσει το EZ-6 ως "πραγματικά παγκόσμιο" μοντέλο, αλλά η διαθεσιμότητά του εκτός Κίνας παραμένει αβέβαιη. Είναι απίθανο να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ λόγω των υψηλών δασμών στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ενώ η κυκλοφορία του στην Ευρώπη παραμένει αμφίβολη.

Με τους Ευρωπαίους αγοραστές να προτιμούν όλο και περισσότερο τα crossover έναντι των sedan και με την προοπτική σημαντικών αυξήσεων στην τιμή λόγω δασμών, η Mazda μπορεί να αποφασίσει να μην φέρει το EZ-6 στην Ευρώπη εάν θεωρεί ότι δεν θα είναι ανταγωνιστικό.

Προς το παρόν, το Mazda EZ-6 είναι μια ελκυστική πρόταση για την αγορά της Κίνας, προσφέροντας εξαιρετική αξία στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών σεντάν. Ωστόσο, παραμένει αμφίβολο εάν θα έχει παρόμοια επιτυχία στην Ευρώπη.

 

Mazda EZ-6
Mazda EZ-6
Mazda EZ-6
Mazda EZ-6
Mazda EZ-6
Mazda EZ-6
Mazda EZ-6
Mazda EZ-6
Mazda EZ-6
Mazda EZ-6
Mazda EZ-6