Όσοι ασχολείστε με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή και είστε κάτοχοι EV σίγουρα έχετε διαβάσει πολλά για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών. Και δεν εννοούμε ότι παίρνουν φωτιά και δεν σβήνουν με τίποτα και άλλα τέτοια υπερβολικά.
Αναφερόμαστε στην φροντίδα και στην φόρτιση, θέματα για τα οποία έχουμε δημοσιεύσει (και διαβάσει) τόσα πολλά που στο τέλος θα βγάλουμε error από την πολλή πληροφορία (καμιά φορά και αντιφατική).
Όμως ένας γνωστός χρήστης των social media (κάτοχος ηλεκτρικού και βαθύς γνώστης της ηλεκτροκίνησης ο ίδιος) εξηγεί σε μια ανάρτηση γιατί ίσως υπερβάλλουμε με την φροντίδα της μπαταρίας. Άλλωστε όπως έχουμε γράψει εδώ το πιθανότερο είναι η μπαταρία ενός EV να αντέξει περισσότερο από το ίδιο το αυτοκίνητο.
Αλλά δούμε τι αναφέρει ο συγκεκριμένος χρήστης στην δημοφιλέστερη σελίδα facebook για ηλεκτρικά στην Ελλάδα "Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα".
Γιατί είναι παρανοϊκό να "φροντίζεις" την μπαταρία
"Ο λόγος φαίνεται στο γράφημα της Tesla. Έβαλα και γραμμές για να τα δούμε στο περίπου. Το γράφημα δείχνει και το standard deviation (τυπική απόκλιση) και άρα βλέπουμε την "χειρότερη" και την "καλύτερη" μπαταρία. Και όπως βλέπετε οι διαφορές είναι ελάχιστες.
Ας πούμε οτι κάνεις 160.000 χιλιόμετρα και το πουλάς. Αν την προσέξεις την μπαταρία θα έχεις degradation απο 85% μέχρι 91%. Με 160,000 χλμ. το αυτοκίνητο θα έχει πέσει στα 15.000 ευρώ. Ποιος αγοραστής θα ασχοληθεί με το αν το degradation είναι 85% η 91%;
Και αν ασχοληθεί πόσο θα κοστολογηθεί η διαφορά; 1.000 ευρώ; Οκ, δηλαδή θα περάσεις 160.000 χλμ. να προσέχεις τη μπαταρία για να κερδίσεις στο τέλος 1.000 ευρώ; Για μένα δεν αξίζει.
Είδατε σε θερμικά να λέει ο αγοραστής "να το πάμε σε δυναμόμετρο να δούμε αν βγάζει ακόμα 200 άλογα";;; Έτσι δεν θα ασχολούνται και με το αν η μπαταρία είναι στο "ιδανικό" 91%.
Ακόμα και σε κακή περίπτωση που το πουλήσεις μετά απο 80.000 χιλιόμετρα. Αν την "προσέξεις" την μπαταρία θα έχεις degradation απο 88% μέχρι 94%. Πάλι μικρή διαφορά.
Bonus λόγος:
Το πιο πιθανό είναι η διαφορά να οφείλεται στην ηλικία της μπαταρίας και όχι στους κύκλους φόρτισης. Δηλαδή ακόμα και αν προσπαθήσεις πολύ, να μην πετύχεις ποτέ να έχεις "καλή" μπαταρία όταν το πουλήσεις.
Είναι λοιπόν ένας ακόμα μύθος ότι η μπαταρία "θέλει προσοχή".