Η Ε Ε κάνει σκόντο στους δασμούς εισαγωγών EV για Tesla, BMW, VW και BYD

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε εκπτώσεις στους δασμούς που πρότεινε πριν από εβδομάδες για τις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα.

Ευρώπη εναντίον Κίνας

Πιο κοντά στην τελική τους μορφή φαίνεται πως φτάνουν οι δασμοί εισαγωγής από την Κίνα που θα επιβάλει αργότερα μέσα στην χρονιά η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η αρχική πρόταση είχε δημοσιευτεί στις αρχές Ιουλίου και τα ποσοστά ήταν βαριά για τις περισσότερες εταιρείες, με κάποιες από αυτές να αντιδρούν και να αναζητούν τρόπους για να πετύχουν μείωση. 

Διαβάστε Επίσης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε δώσει ένα διάστημα δέκα ημερών για τη σχετική διαδικασία και  μέσα στις εταιρείες που έσπευσαν να καταθέσουν στοιχεία για εξαίρεση ήταν η Tesla, η BMW, η Volkswagen και άλλες.

Ευρώπη εναντίον Κίνας

Τελικά μετά τη σχετική επανεξέταση η ΕΕ κατέθεσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα διευκρινιστική πρόταση δασμών που περιλαμβάνει εκπτώσεις για τις προαναφερθείσες εταιρείες, γεγονός που σε κάποιες περιπτώσεις αποδεικνύεται σωτήριο, όπως για παράδειγμα για το ηλεκτρικό Mini της BMW που κατασκευάζεται στην Κίνα σε κοινοπραξία με την Geely. 

Το Mini, τώρα πληροί τις προϋποθέσεις για ένα χαμηλότερο δασμό, της τάξης του 21,3%. Τον Ιούλιο το Mini δεν ήταν μέρος της δειγματοληπτικής ανάλυσης των Βρυξελλών πριν από την ανακοίνωση των δασμών, γεγονός που σήμαινε ότι τα ηλεκτρικά Mini που κατασκευάζονται στην Κίνα υποβλήθηκαν αρχικά αυτόματα στο υψηλότερο επίπεδο δασμού 37,6%.  

Αντίστοιχα η Επιτροπή μείωσε στο 9% τον επιπλέον δασμό στα Tesla Model 3 που εξάγονται στην Ευρώπη από το εργοστάσιο της αμερικανικής εταιρείας στη Σαγκάη. Τον Ιούλιο, η επιτροπή είχε ανακοινώσει ότι θα εφαρμόσει ένα δασμό 20,8% στις εισαγωγές της Tesla από την Κίνα.

Μειωμένοι είναι οι δασμοί πλέον και για τις BYD (στο 17%), Geely (στο 19%) και SAIC (στο 36,3%). H SAIC για παράδειγμα είχε δεχτεί τον υψηλότερο δασμό με 37,6 και έχει τώρα μια μικρή μείωση ώστε να φτάσει και  πάλι στην υψηλότερη κλίμακα που είναι πλέον το 36,3%.

Η Επιτροπή τόνισε πως στην ουσία φτιάχνει δύο κλίμακες δασμών το 21,3% που θα αφορά τις εταιρείες που συνεργάζονται στη διαδικασία εκπόνησης των δασμών και 36,3% για τις εταιρείες που δεν συνεργάζονται. Μεταξύ των εταιρειών που συνεργάστηκαν για πράδειγμα είναι η Dongfeng και η Nio που θα αντιμετωπίσουν δασμούς 21,3%. 

Η Επιτροπή δήλωσε επίσης ότι δεν θα επιβληθούν αναδρομικοί δασμοί.

Η περίπτωση της Tesla

Η Tesla είχε ζητήσει επανυπολογισμό του ποσοστού της, με βάση τις συγκεκριμένες επιδοτήσεις που είχε λάβει. Η επιτροπή δήλωσε ότι είχε επαληθεύσει ότι η Tesla έλαβε λιγότερες επιδοτήσεις από την κινεζική κυβέρνηση σε σύγκριση με τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που είχε ερευνήσει η ΕΕ.

Το μεγαλύτερο μέρος των παροχών που έλαβε η Tesla ήταν στην παροχή μπαταριών κάτω από την αγοραία αξία, σύμφωνα με αξιωματούχους της ΕΕ. Μεταξύ άλλων κρατικά χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων από τα οποία ωφελήθηκε είναι τα δικαιώματα χρήσης γης, η μείωση του φόρου εισοδήματος και οι επιχορηγήσεις σε διάφορες μορφές, συμπεριλαμβανομένης μιας εθνικής επιδότησης που έλαβαν όλες οι εταιρείες που εξάγουν προϊόντα από την Κίνα. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network