Toyota: Τι αλλάζει στην παραγωγή ηλεκτρικών και απειλεί πλέον την Tesla

Έτοιμη να εισάγει στην παραγωγή της το Gigacasting και μάλιστα στην πιο εξελιγμένη μορφή του είναι η Toyota ώστε να μειώσει το κόστος στα μελλοντικά της ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια

Η Toyota σχεδιάζει να εγκαταστήσει ένα γιγαντιαίο μηχάνημα gigacasting σε εργοστάσιο στην Ιαπωνία μέσα στο τρέχον έτος, όπως αποκαλύπτει το Nikkei, με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων μέσω της υιοθέτησης μιας τεχνικής που τελειοποίησε η Tesla.

Διαβάστε Επίσης

Το μηχάνημα αυτό, το οποίο θα τοποθετηθεί σε κέντρο παραγωγής στην περιφέρεια Aichi, θα είναι από τα μεγαλύτερα μηχανήματα χύτευσης στην Ιαπωνία. Θα έχει τη δυνατότητα άσκησης πίεσης σύσφιξης 9.000 τόνων, ενώ τα συνήθη μηχανήματα gigacasting ασκούν τουλάχιστον 6.000 τόνους δύναμης.

Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια

Η τεχνική του gigacasting περιλαμβάνει τη δημιουργία μεγάλων μονάδων για οχήματα, ενώνοντας πολλαπλά εξαρτήματα με χρήση τήγματος αλουμινίου που εισάγεται σε μηχάνημα μορφοποίησης υπό υψηλή πίεση.

Με τη μορφοποίηση πολλών εξαρτημάτων σε ένα μόνο βήμα, ένας κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να μειώσει τη μάζα του οχήματος και να βελτιώσει την αποδοτικότητα της παραγωγής. Όσο μεγαλύτερη η διαθέσιμη πίεση, τόσο μεγαλύτερα τα κομμάτια που μπορεί να δημιουργήσει το μηχάνημα.

Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια

Η ιαπωνική εταιρεία Ube Machinery είναι ο κατασκευαστής του γιγαντιαίου εξοπλισμού gigacasting. Το μηχάνημα αυτό θα έχει 10 μέτρα πλάτος, 22 μέτρα μήκος και περίπου 7 μέτρα ύψος, καλύπτοντας έκταση περίπου ίση με ένα γήπεδο τένις.

Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια

Η Toyota σχεδιάζει να ξεκινήσει τη χρήση του gigacasting με το Lexus LF-ZC, ένα ηλεκτρικό όχημα νέας γενιάς που θα λανσαριστεί το 2026. Το αμάξωμα του οχήματος θα χωριστεί σε τρία τμήματα: μπροστινό, κεντρικό και πίσω. Τα μπροστινά και πίσω τμήματα θα κατασκευαστούν με τη χρήση gigacasting. Σε δοκιμές πρωτοτύπων, το πίσω τμήμα, το οποίο απαιτεί 86 εξαρτήματα και 33 διαδικασίες, δημιουργήθηκε σε ένα μόνο στάδιο.

Lexus LF-ZC
To Lexus LF-ZC

Το μηχάνημα gigacasting αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή πρωτοτύπων εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων και όχι για μαζική παραγωγή. Η Toyota έχει ξεκινήσει και θα συνεχίσει να να αξιολογεί εάν η τεχνολογία αυτή οδηγεί σε μείωση των εξαρτημάτων και των διαδικασιών, καθώς και σε ελαφρύτερα ηλεκτρικά οχήματα.

Η τεχνική του Gigacasting είναι αυτή που σε μεγάλο βαθμό διαφοροποιεί την Tesla από τους υπόλοιπους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίοι ακολούθησαν την αμερικανική εταιρεία. Ήδη πάντως περισσότερες από 10 εταιρείες υιοθετούν την τεχνική του gigacasting. 

Με πληροφορίες από τον Nikkei

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network