Tο ντεμπούτο του νέου ηλεκτρικού concept της Acura στο φετινό Monterey Car Week, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για έναν ακόμη λόγο πέρα από την εμφάνισή του. Κι αυτό γιατί σε αντίθεση με το ZDX που βρίσκεται σήμερα στις εκθέσεις της Acura, το νέο πρωτότυπο είναι μια εσωτερική υπόθεση.
Κι αυτό σε ελεύθερη μετάφραση, σημαίνει πως δεν βασίζεται στο πάτωμα GM Ultium, όπως το ZDX. Πρόκειται για μια ξεκάθαρη πρόγευση του τι πρόκειται να έρθει από τις προσπάθειες της Honda (και της Acura) για ένα ηλεκτρικό μοντέλο που έχει εξελιχθεί από την ίδια, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά.
Εκ πρώτης όψεως, το Acura Performance EV Concept crossover δείχνει να είναι αυτό ακριβώς που υποδηλώνει η ονομασία του. Η Acura μας λέει ότι αποτελεί ένα "συναρπαστικό SUV επιδόσεων που αναπτύχθηκε από το Acura Design Studio στο Λος Άντζελες”.
Ενώ το ZDX είναι ουσιαστικά ένα Chevrolet Blazer με το περιτύλιγμα των σημερινών crossover της Acura με κινητήρα φυσικού αερίου, το Performance EV Concept ακολουθεί μια διαφορετική αισθητική προσέγγιση, ακόμη και συγκριτικά με τα μοντέλα MDX και Integra που έχει στη γκάμα της.
Προχωρημένη σχεδίαση
Αυτό το concept δείχνει στιβαρό και κομψό. Το αμάξωμα εξακολουθεί να δείχνει επιθετικό. Οι αεραγωγοί στο καπό και η τονισμένη πλευρική επιφάνεια το δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας ως προς αυτό. Αλλά η επιθετικότητα δεν είναι ωμή, αλλά έγινε με έναν τρόπο που μοιάζει εκλεπτυσμένος.
Η Acura λέει ότι το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου είναι εμπνευσμένο από την "υψηλής τεχνολογίας μορφή και λειτουργία των υδροπτέρυγων superyachts".
Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, δεν υπάρχει λογότυπο της Acura, αλλά μια μπάρα φώτων σε όλο το πλάτος και το όνομα Acura γραμμένο ολογράφως να διατρέχει το πλάτος της πίσω πόρτας. Μαζί με τον πίσω διαχύτη, η Acura λέει ότι το Performance EV Concept έχει σκοπό να αποτίσει φόρο τιμής στο αρχικό NSX.
Προεπισκόπιση των μελλοντικών μοντέλων
Το αμάξωμα είναι βαμμένο σε χρώμα Moonlit White Pearl, βάζοντας το κερασάκι στην τούρτα της νέας luxury αισθητικής του Performance EV Concept.
Φυσικά, το γεγονός πως πρόκειται για ένα concept, σημαίνει ότι αρκετές από τις αναλογίες του, θα είναι δύσκολο να περάσουν σε ένα μοντέλο παραγωγής. Όπως για παράδειγμα οι τροχοί 23 ιντσών σε ελαστικά 295/35R23, τα οποία δείχνουν πολύ μεγάλα και φαρδιά, ακόμη και για τα δεδομένα ενός σύγχρονου EV.
Εξάλλου η ίδια η Acura σπεύδει να διευκρινήσει ότι πρόκειται απλώς για μια προεπισκόπηση του πώς θα μοιάζουν τα μελλοντικά EV της μάρκας. Το τελευταίο EV concept της Acura, το Precision EV Concept, το οποίο είχε κάνει επίσης το ντεμπούτο του στο Monterey Car Week, κατέληξε στο ZDX, βασισμένο στην πλατφόρμα GM Ultium και με πολλές αλλαγές στο σχεδιασμό πριν φτάσει στις εκθέσεις της Acura.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Performance EV Concept αποτελούν σίγουρα ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, για το οποίο η Acura δεν μας έχει αποκαλύψει κάτι. Αυτό σημαίνει πως δεν γνωρίζουμε τίποτα για την αυτονομία, την ισχύ ή την τεχνολογία της μπαταρίας.
Το 2025 η έκδοση παραγωγής
Το μόνο που ξέρουμε, είναι ότι αυτό θα γίνει το πρώτο μοντέλο που θα κατασκευαστεί με τη δική της τεχνολογία EV. Μια έκδοση παραγωγής του αυτοκινήτου θα ξεκινήσει να πωλείται το 2025 και θα κατασκευάζεται στο κέντρο EV της Honda στο Οχάιο των ΗΠΑ.
Επί του παρόντος, το εργοστάσιό της στο Οχάιο βρίσκεται στα τελικά στάδια της αναβάθμισης για την κατασκευή των ηλεκτρικών μοντέλων και των εξαρτημάτων τους. Αυτή η επένδυση είναι ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ και αναμένεται να είναι έτοιμη και να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2024.
Το Acura Performance EV Concept θα έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του στο The Quail στις 16 Αυγούστου και στη συνέχεια θα παραμείνει στην Καλιφόρνια όπου θα εμφανιστεί στο Concept Lawn στο Pebble Beach Concours d' Elegance στις 18 Αυγούστου.